Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

maxi90 schreef:
[ Afbeelding ]

Volgens mij ook valse wolfspin. Gisteren kwam ik er ook een tegen in de woonkamer. Die ben ik overigens kwijtgeraakt na het maken van de foto…

In principe doen ze geen kwaad, maar ze kunnen wel bijten als ze zich aangevallen voelen. Daarom haal ik ze altijd vanwege mijn kat weg. Omdat ik het sneu vind om ze dood te maken, zet ik ze in de kelder uit, daar zitten genoeg insecten. Ik woon op vier hoog, maar op de een of andere manier krijg kom ik ze een paar dagen later altijd weer boven tegen..

Leuk feitje: ze bouwen geen web, maar vangen hun prooi door erop te jagen en ze te bespringen

Dat formaat durf ik nu wel met een glas en papier eronder wel te vangen tegenwoordig. Had gister ook een spin gered van de kat omdat die er wel bruut mee speelde. Die grote zwarte, nee, dat lukt mij nog niet zonder heel veel kippenvel. Foto’s doen me dan weer niets.xD

prompter

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Ik vind spinnen ook mooi, dus dank voor het plaatsen! Ik vind de meeste mensen veel enger :D

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Het probleem met huisspinnen is de snelheid. Alle andere spinnen zijn makkelijker te vangen / buiten te zetten. Maar een huisspin rent er als een gek vandoor en dat is geen fijn zicht als je spinnenangst hebt :brr:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Muronia schreef:
Ik heb eens zitten googelen en ik denk dat ik de valse wolfspin en de huisspin wel eens verwisseld heb hier thuis. Best interessant, maar voor mij vallen ze beide onder de noemer veel te grote enge spin, dus ik vang ze met een bakje en een stukje karton en bonjour ze naar buiten.

Voor de mensen die tegen beterweten in dit topic hebben geopend... kijk, deze had ik eergisteren opeens vlak voor mijn neus zitten. Een tijgerspin of wespspin.. dat was ook echt geen kleintje :+ . Oh ja, slaap lekker _O-
[ Afbeelding ]

Hahaaaa, jij ben vals :') :')
Love it.

Ik zal mijn zeer recente filmpje met 40 van die dingen maar niet delen nu :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

Beemsterkaas schreef:
Het probleem met huisspinnen is de snelheid. Alle andere spinnen zijn makkelijker te vangen / buiten te zetten. Maar een huisspin rent er als een gek vandoor en dat is geen fijn zicht als je spinnenangst hebt :brr:

En als je laminaat hebt liggen, hoor je de pootjes ook echt tikken als ze lopen :D :j
Hier regelmatig heel grote spinnen in huis. Ik ben er niet bang voor, maar ik word er ook niet persé gelukkig van :+

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Afbeelding

Wat is dit voor spin? Ik zag er gister eentje op de markt, maar durfde er niet te dicht in de buurt te komen, vond m erg groot…
:D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Koekie73 schreef:
Waaaaarom open ik dit topic ook |o |o |o

Dat vraag ik mezelf nu ook af. Ik weet wat er gaat gebeuren en toch open ik het. :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

Pallatin schreef:
[ Afbeelding ]

Wat is dit voor spin? Ik zag er gister eentje op de markt, maar durfde er niet te dicht in de buurt te komen, vond m erg groot…

:D _/-\o_ :') :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

Pallatin schreef:
[ Afbeelding ]

Ik kwam op diezelfde markt deze dikke zwarte tegen...

Afbeelding

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

prompter schreef:
Ik vind spinnen ook mooi, dus dank voor het plaatsen! Ik vind de meeste mensen veel enger :D

:')

Hier zijn alle spinnen welkom die in ons stukje van de wereld voorkomen. Iedere natuurlijke vijand van de mug, wordt met liefde ontvangen. Maar eigenlijk zonder interesse, moet ik bekennen: ik heb geen idee wat voor spin die van TS is, laat staan wat hier rondkruipt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:27

Ik las trouwens toen ik aan het googelen was ook..dat er in ieder huis gemiddeld... 1500 spinnen wonen. Dan is die ene die je ziet maar het topje van de ijsberg dus _O-

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Pallatin schreef:
[ Afbeelding ]

Als de spin roze is dan is het goed! :j

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:52

Deze ook?Afbeelding

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:08

Pallatin schreef:
[ Afbeelding ]

Oei, voor deze moet je heel erg oppassen!
Dit is de grote roze suikerspin en daar zijn veel mensen heel allergisch voor!
De symptomen van een allergische reactie zijn: hyperactief gedrag, daarna heel sloom worden en je zwelt er van op als je te lang aan deze spinnen wordt blootgesteld. Dan heb je echt even hulp nodig.

ikkedus

Pallatin schreef:
[ Afbeelding ]

Oei, voor deze moet je heel erg oppassen!
Dit is de grote roze suikerspin en daar zijn veel mensen heel allergisch voor!
De symptomen van een allergische reactie zijn: hyperactief gedrag, daarna heel sloom worden en je zwelt er van op als je te lang aan deze spinnen wordt blootgesteld. Dan heb je echt even hulp nodig.

Rocamor

Hij of zij ziet er aaibaar uit. Prachtig dier zo

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:54

TinkerTreas schreef:
Beemsterkaas schreef:

En als je laminaat hebt liggen, hoor je de pootjes ook echt tikken als ze lopen :D :j
Hier regelmatig heel grote spinnen in huis. Ik ben er niet bang voor, maar ik word er ook niet persé gelukkig van :+

Haha brrrr! :brr:

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

Oooh mooi die versicolor . Geweldig, wij hebben m ook gehad . Begon als kleintje mooi blauw , en later idd die mooie roze kleuren .