Nieuwe badkamer, opgeleverd met beschadigde tegels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Re: Nieuwe badkamer, opgeleverd met beschadigde tegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:24

Nog een tip, als je rechtsbijstand hebt, neem daar alvast contact mee op. Mocht het dan nodig zijn (hoop het niet) dan hebben ze al dossier. Kunnen vervolgstappen sneller worden gezet. Helaas is redelijk vergelijkbare situatie gezeten, maar dat werd fiasco doordat bedrijf zich failliet heeft laten verklaren....

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:36

Ik heb zo'n douchegoot, die ziet er absoluut niet zo uit! Bij mij is er helemaal geen kit gebruikt, alleen maar voegen. Ik zal kijken of ik een foto kan vinden op mijn telefoon.

Ik heb de badkamer, keuken, toilet en buitenboel laten aanpakken door een aannemer. In de badkamer en het toilet liggen mozaïek tegels op de vloer. In het toilet lagen een aantal tegels met een productiefout er in. Die zijn gewoon keurig door de aannemer er uit gehaald en vervangen voor nieuwe tegels.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:57

Ik snap helemaal dat je hier niet tevreden mee bent. Wat ik mij wel af vraag, ben je dagelijks met de werklui op de vloer geweest?

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:01

Of juridisch loket even benaderen , wat je nu moet/kan doen .
Belangrijk is nu dat alle communicatie terug te lezen is met beide bedrijven. Alles op schrift (email) Bellen en iets afspreken is nooit meer te bewijzen. Een derde meenemen naar de gesprekken , liefste met titel en net pak. Afspraken die gemaakt worden , direct opschrijven en laten ondertekenen. KLinkt stom maar anders is het nooit meer te bewijzen wat er besproken is.
Een eigen dossier gaan maken en daarin alle contact en afspraken bewaren, datums erbij ,namen etc.
Super vervelend dit voor jullie.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:13

Jeetje zeg, wat een domper dat je "Picobello BV" qua afwerking hebt getroffen,
schandalig om een badkamer zo op te leveren :=

Zou hier zeker niet akkoord mee gaan, vervelende is wel dat je eigenlijk met geen enkele compensatie blij gaat zijn, tenminste dat is een aanname van mijn kant := :o

Alles eruit ben je weer op slopershoogte, en een financiële tegemoetkoming lijkt me in dit geval
ook niets, want dan blijf jij je storen aan alle beschadigingen.

Ellende :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:53

Herkenbaar probleem, bij ons waren de tegels zo brak geplaatst dat er een tegelplint moest komen terwijl we afwerking met kit wilden, en de goot was netjes afgewerkt maar scheef (dus ten opzichte van de muur aan de ene kant dichterbij dan aan de andere kant) en niet in het midden van de muur. Nu was het bij ons onderdeel van een grotere verbouwing dus de bedragen die open stonden waren dusdanig dat ze geen keus hadden en effectief is dus de halve badkamer aan tegels eruit gebikt en de volledige vloer incl cementvloer van de douche gesloopt en opnieuw, zodat de drain juist gelegd kon worden. Vonden de aannemer en installateur niet tof, ik geloof dat ze de extra kosten gesplit hebben maargoed dat was niet mijn probleem. Ik moet er de komende 10-20 jaar naar kijken dus het moet gewoon goed zijn.

Maar in het grotere plaatje van verbouwen is dit wel iets wat me opvalt: mensen lijken totaal geen eer meer aan hun werk te (willen) hebben. Krassen, butsen, alles wordt gewoon op z'n plek gepropt, ook als het net niet past. Met als gevolg dat er voor duizenden euro's aan nieuwe spullen de container in gaan, doodzonde. Gelukkig was de container in de ochtend vaak wel grotendeels leeggeplunderd dus hopelijk kon iemand de spullen goed gebruiken, maar uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers. Letterlijk. Want we lopen vertraging op en geen enkele partij maakt hier meer winst op.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 11:44

Wauw wat een slechte kwaliteit!

Hier een zelfde soort drama gehad, met (ik vrees ervoor) dezelfde verkopende winkel, en een door hun aangedragen aannemer..... Bij ons werd een complete wand scheef geplaatst. Heel drama geweest, want wij wilden idd herstel of tegemoetkoming, maar beide bleek immens lastig. In eerste instantie zou er dan uiteindelijk hersteld worden, waarbij het nog niet in orde was, dus nog een keer proberen dan maar. Na veel vijven en zessen, extra schades en een hoop prutsmuts zijn we semi-blij dat we er vanaf zijn, maar we balen enorm dat we dus niet het baddergenot hebben waarvoor we dus wel 30000 euro betaald hebben.... Want genieten, ja dat is het toch niet meer helemaal. Oh ja, en inmiddels beginnen de voegen en kitnaden het al te begeven, is afgelopen maart opgeleverd.....

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 12:02

@Yessy: Ja precies dat! Alleen maar verliezers en er wordt zoveel onnodig weg gegooid. Het is alsof het ze niks boeit.

@BloemBloem: Ja compensatie is het gewoon niet, we moeten er te lang mee leven.

@Sarino: Dat hebben we gelukkig vanaf het begin af aan gedaan.

@Prinsesj: Elke dag! En het gros van de mensen die hier werk hebben verricht waren echt fijne werklui, dachten goed mee en kwamen het vragen als ze ergens over twijfelden of zelf een idee hadden om iets mooi uit te laten komen. Dus in de loop van de verbouwing is het vertrouwen gegroeid en de behoefte verminderd om het in de gaten te houden. En met het tegelen konden we niet veel zien, we hebben geen villa en je staat alleen maar in de weg. Maar dat maakt het ook zo pijnlijk als alles eruit moet. Want het gros van de mensen die hier is geweest heeft echt hun best gedaan. En het is wat dagen echt heet geweest, die hebben lopen zwoegen. En dan moet dat harde werk teniet worden gedaan en wie zegt dat het een tweede keer met zoveel zorg en aandacht wordt terug geplaatst?
Het schoonmaken van de cementsluier moesten we zelf doen en toen kwam ik dus al die beschadigingen tegen. Ik heb toen direct de verkopende partij gebeld of dit een bekend probleem was en wat ik moest doen. Schoonmaken en het kon wel gepolijst worden. De meubels konden gewoon gemonteerd worden. De drainbak was natuurlijk super lelijk, dat had ik gezien. Maar de "plaat" lag er nog niet in en ik dacht eigenlijk dat er nog een bak in zou gaan of iets dat er overheen zou vallen, anders zouden ze het toch niet zo achterlaten? Maar toen de laatste dag die plaat in de drain was gelegd en ik zag dat die bak met alle troep in het zicht bleef schrok ik me echt een hoedje!

@RTM: Oh wat een hel... We leven met je mee :n