@Yessy: Ja precies dat! Alleen maar verliezers en er wordt zoveel onnodig weg gegooid. Het is alsof het ze niks boeit.
@BloemBloem: Ja compensatie is het gewoon niet, we moeten er te lang mee leven.
@Sarino: Dat hebben we gelukkig vanaf het begin af aan gedaan.
@Prinsesj: Elke dag! En het gros van de mensen die hier werk hebben verricht waren echt fijne werklui, dachten goed mee en kwamen het vragen als ze ergens over twijfelden of zelf een idee hadden om iets mooi uit te laten komen. Dus in de loop van de verbouwing is het vertrouwen gegroeid en de behoefte verminderd om het in de gaten te houden. En met het tegelen konden we niet veel zien, we hebben geen villa en je staat alleen maar in de weg. Maar dat maakt het ook zo pijnlijk als alles eruit moet. Want het gros van de mensen die hier is geweest heeft echt hun best gedaan. En het is wat dagen echt heet geweest, die hebben lopen zwoegen. En dan moet dat harde werk teniet worden gedaan en wie zegt dat het een tweede keer met zoveel zorg en aandacht wordt terug geplaatst?
Het schoonmaken van de cementsluier moesten we zelf doen en toen kwam ik dus al die beschadigingen tegen. Ik heb toen direct de verkopende partij gebeld of dit een bekend probleem was en wat ik moest doen. Schoonmaken en het kon wel gepolijst worden. De meubels konden gewoon gemonteerd worden. De drainbak was natuurlijk super lelijk, dat had ik gezien. Maar de "plaat" lag er nog niet in en ik dacht eigenlijk dat er nog een bak in zou gaan of iets dat er overheen zou vallen, anders zouden ze het toch niet zo achterlaten? Maar toen de laatste dag die plaat in de drain was gelegd en ik zag dat die bak met alle troep in het zicht bleef schrok ik me echt een hoedje!
@RTM: Oh wat een hel... We leven met je mee