Welke airfryer hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:01

Hier de Philips XL voor mij alleen. ondertussen ook al flink wat jaren oud, maar doet het nog goed. Bijna alles kan er korter in dan de voorgeschreven tijd, zonder voorverwarmen. Pleur meteen alles er in en ga wat anders doen.

Ik heb er alleen kippenpootjes in gehad wat ontzettend is gaan stinken. Ik krijg de geur er niet meer uit, ondanks flink boenen. Ik lees dus even mee voor een vervangend model. Dan wil ik ook voor de 2 bakken gaan :j

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:21

Warboel schreef:
Ik heb een Ninja AF451EU met 2 bakken en thermometer. Deze https://ninjakitchen.nl/product/ninja-f ... zidAF451EU

Ik ben er echt super blij mee! :) ik was eerst een beetje anti airfryer maar ben toch overstag gegaan en het is echt ideaal. We zijn met z’n tweeën maar mijn vriend werkt onregelmatig dus ik kook er ook regelmatig voor mij alleen in. Het is wel lekker hoor, je komt thuis uit werk, gooit eten in de airfryer, ploft op de bank en de airfryer doet het werk :+

Oh wauw, dat klinkt heerlijk, ik heb een hekel aan koken.
Aan wat voor een maaltijden moet ik dan aan denken?
En dat kan niet met een hetelucht oven?

marleen_88

Re: Welke airfryer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:30

Wij hebben de simpelste Tefal, hij doet wat hij moet doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:40

Ik heb de Princess 182051, nu 2,5 jaar ofzo, en nog altijd heel erg blij mee. M'n moeder wilde ook een airfryer maar liever één met twee lades, dus die heb ik begin dit jaar de Ninja Double Stack XXL voor haar verjaardag gegeven :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:41

Ik heb nu al jaren de NINJA AG301EU Airfryer/grill. Superding. Ik gebruik hem ook als heteluchtoven en grill, alles is zo klaar. Frites worden mooi krokant en eigenlijk alles lukt erin; het kost alleen wat minder tijd dan (op een verpakking/in een recept) aangegeven.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:00

Hier een Philips XXL en helemaal blij mee ! Echt een top ding. Doen er echt alles in. Van gerechten, ovenschotels, gebakken aardappeltjes, taarten bakken, cakes maken, vis/vlees etc etc.

Ideaal !

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:20

Wij hebben de Ninja AF500EU.

https://ninjakitchen.nl/product/ninja-f ... zidAF500EU

Bijzonder blij mee! Heb hem ook al gebruikt om lasagne in te maken, afbakbroodjes, bananenbrood. Is hier vanwege een flinke keukenvwrbouwing goed gebruikt. En nu nog vrijwel dagelijks.

Ideaal dat je hem kunt syncen, maar ook dat je beide kanten apart qua tijd en warmte kunt instellen en hem als 1 grote bak kunt gebruiken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:33

Ik heb ook de Ninja AF500EU en dat is echt de beste aankoop. Megazone om grote dingen in klaar te maken en 2 aparte zones indien nodig die ook nog kunnen syncen. Heel makkelijk te bedienen en schoon te maken.
Enige nadeel is dat je met een grote bak zit en niet met een mandje dar je makkelijk uitschudt maar ik heb een silicone tang van de action en dat werkt perfect om te husselen en uit te scheppen

Overigens passen de bakpapiertjes en de silicone ronde vorm van de action perfect in zone 1 en 2.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:35

Hier eerst de Philips XL gehad maar iemand was zo handig om hem het de verhuizing te laten vallen...

Nu ee eentje van Iventum met dubbele lades. Ideaal omdat je beide kanten apart van elkaar kan instellen.
Bak kan gewoon in de vaatwasser en makkelijker schoon te houden als de Philips. Al is een spatrekje in de Philips een uitkomst.

Nadeel van de Iventum is dat het wat langer duurt dan met de Philips.

https://www.inventum.eu/kleine-keukenap ... /gf800hld/

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:44

Hier een Philips uit de 3000serie, heel fijn ding. 2 bakken een grotere en een kleinere ideaal voor frietjes en snacks, maar ook broodjes/stokbroden, kippenpoten,bananenbrood bakken en nog veel meer de 2 bakken kunnen ingesteld worden dat ze tegelijk klaar zijn maar ook los van elkaar. Makkelijk schoon te maken, geen mandje maar wel een binnen bak/ rooster dat makkelijk er uit te halen is. Bakken gaan gewoon in de vaatwasser.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:48

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 01:08

Wij hebben een ninja en een Philips, maar voor patat bakken pak ik de Philips eraf. Komt daar toch echt krokanter uit dat uit de ninja

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 02:31

Hier sinds afgelopen jaar de Ninja AF300EU met 2 bakken en ben er zoooo blij mee *\o/* het apart kunnen instellen van beide bakken is echt een uitkomst, en ook het syncen wanneer je dingen maakt met verschillende graden en tijd en dat hij het dan tegelijkertijd klaar heeft. Echt ideaal.

Ook andere leuke voorgeprogrammeerde opties die erop zitten, zoals bakken en drogen e.d. vind ik wel geinig. Ik heb er nog niet alles mee geprobeerd maar het drogen vind ik bv ook een leuke functie zodat ik zelf fruit poeders kan maken en ui/knoflook poeder e.d.

Bekijk Ninja Foodi AF300EU Dubbele Airfryer XXL - Dubbele Mand - 7.6 Liter - Dual Zone Technologie op: https://www.bol.com/nl/p/ninja-foodi-af ... _iphoneapp

Makkelijk te bedienen en schoonmaken en een fantastische prijs/kwaliteit verhouding.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 06:41

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:08

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 13:57

vierspan schreef:
Warboel schreef:
Ik heb een Ninja AF451EU met 2 bakken en thermometer. Deze https://ninjakitchen.nl/product/ninja-f ... zidAF451EU

Ik ben er echt super blij mee! :) ik was eerst een beetje anti airfryer maar ben toch overstag gegaan en het is echt ideaal. We zijn met z’n tweeën maar mijn vriend werkt onregelmatig dus ik kook er ook regelmatig voor mij alleen in. Het is wel lekker hoor, je komt thuis uit werk, gooit eten in de airfryer, ploft op de bank en de airfryer doet het werk :+

Oh wauw, dat klinkt heerlijk, ik heb een hekel aan koken.
Aan wat voor een maaltijden moet ik dan aan denken?
En dat kan niet met een hetelucht oven?

Een Airfryer is gewoon een kleine hetelucht oven natuurlijk dus alles kan daar ook gewoon in. Alleen is een Airfryer gewoon veel sneller klaar.
Ik doe er vanalles in, groente, vlees, krieltjes… afbakbroodjes, mini pizza’s, van alles. Bij Action hebben ze mini oven schaaltjes die erin passen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:00

Warboel schreef:
Bij Action hebben ze mini oven schaaltjes die erin passen.

Oh dat klinkt handig! Maar dat zet je in het mandje dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:20

Na 3 of 4 Philips airfryers "versleten te hebben" (lees: na een jaar afgedankt vanwege de stand die ze voorbrachten) heb ik onderstaande gekocht van de Action:

Afbeelding
Deze heb ik alweer een jaar of 3 denk ik, goed te reinigen en geen stank. Dit model is er niet meer, bij het huidige model zijn de 2 bakken niet naast elkaar maar boven elkaar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:25

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:36

Suzanne F. schreef:
Warboel schreef:
Bij Action hebben ze mini oven schaaltjes die erin passen.

Oh dat klinkt handig! Maar dat zet je in het mandje dan?

Ja, voor bijvoorbeeld mini ovenschotels oid, of als je een cake erin wil bakken. Ik heb wel een Ninja die hebben geen gaas mandje, ik weet niet of het voor een gaas mandje te zwaar is misschien, dat het gaat doorbuigen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:53

Ik heb een Inventum met vierkante bak.
https://www.marskramer.nl/inventum-hete ... -210-0500/

Ik doe er alles mee, alle recepten die in de oven moeten doe ik daar in.

Je moet wel even kijken bij de airfryer calculator, dan kan je de gewone oventijd omzetten naar airfryer oventijd. Heel makkelijk

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 21:45

Ik heb een Inventum met 2 bakplaten, een kruimeltray en zo'n ovendeur.
Er zitten ook een roterende frituurmand (zoals vroeger bij de Tefal Actifry), een spit etc bij maar die gebruik ik niet.
Vnl gekozen omdat ik alleen ben en vaak ovenschoteltjes maak maar bij de standaard airfryermand mijn vingers brandde en moeilijke toeren moest uithalen om de ovenschaal er fatsoenlijk uit te halen.
Nu is het gewoon op een bakplaat zetten, met bakplaat en al in de airfryer schuiven en na het bakken gewoon de bakplaat uit de airfryer trekken.
Voor mij ook groot genoeg om op 1 bakplaat een stukje vlees en een portie aardappeltjes (minikrieltjes, patat, aardappelbolletjes, potato wedges oid) te leggen en dat in ±15-20 minuten af te bakken en er groenten bij te koken of een salade bij te maken.
Ik bak er dus aardappeltjes, vlees, ovenschoteltjes, patat&snacks, broodjes, kibbeling en pizza in.
En vast nog meer maar daar kom ik ff zo gauw niet op. :+

Dit model heb ik:
Inventum GF1200HLD | Coolblue | Friteuses https://share.google/ENvOYnVzTsdta2707

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 23:57

Morrie schreef:
Na 3 of 4 Philips airfryers "versleten te hebben" (lees: na een jaar afgedankt vanwege de stand die ze voorbrachten) heb ik onderstaande gekocht van de Action:

[ Afbeelding ]
Deze heb ik alweer een jaar of 3 denk ik, goed te reinigen en geen stank. Dit model is er niet meer, bij het huidige model zijn de 2 bakken niet naast elkaar maar boven elkaar.

Is die net zo snel warm als de Philips?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 06:59

Dieuwke_ schreef:
Ik heb een Philips uit de 5000-serie met stoomfunctie. Pas net, maar tot nu toe heel tevreden over

https://www.coolblue.nl/product/959369/ ... YxEALw_wcB

Deze heb ik ook (met een mooie cashback actie en een extra kortingscode €150 voor betaald bij Philips toen ik hem kocht). Ik ben er heeeel blij mee, de stoomfunctie vind ik ook echt fijn; groente, vis ed stomen, de airfryer schoon stomen, handig! Ideaal ook om je hele avondmaal erin te stoppen, temperatuur en tijd in te stellen en dan lekker chillen in de tuin tot het gelijktijdig klaar is en het alleen nog maar hoeft te worden opgeschept .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:14

prugelpiet schreef:
Morrie schreef:

[ Afbeelding ]

Is die net zo snel warm als de Philips?

volgens mij wel, ik rooster er tegenwoordig brood in, dat is 2 minuten op 170 graden