Show je to good to go pakket.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 12:38

Oscar schreef:
Even heel nieuwsgierig: wat doen jullie met die producten die aan de datum zijn? Hoe combineren dat?
Ik zie hartstikke mooie pakketten, maar als bijv. de bami en de tomatensaus op de datum zijn, wat doe je dan? Dan eet je bami met pastasaus? :D
Producten zoals vlees en soepgroenten ed. kunnen inderdaad prima in de vriezer :)

Gewoon meteen een paar pannen koken met verschillende dingen en invriezen in porties

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:11

Waarom jullie niet gewoon hier verder schrijven geen idee.
[LZP] Too good to go

Daar staan echt heel veel tips al. Het is handig als je iets krijgt wat je niet eet je het aan iemand anders kan geven.

Er kan veel meer in de vriezer dan je denkt.

Je moet altijd van de originele prijs uit gaan en dus niet van kortingsstickers.

Bijna al het gebak is gewoon in te vriezen.

Maar voor sommige mensen is tgtg gewoon geen goed idee.

Ik geloof dat je sinds kort via de app het pakket ook door iemand anders kan laten ophalen. Dan zou je het een soort van cadeau kunnen doen. Maar of het concept echt iets is voor mensen met een klein budget dat denk ik niet. Wat als het dingen zijn waar je los niets aan hebt en alleen kan gebruiken met dure producten die je zelf nog moet kopen.

Het concept is echt om minder voedsel weg te gooien en dat doen ze door dingen die aan de datum zitten voor goedkoper aan te bieden. Mensen lezen goedkoper en denken soms ow dat is handig voor iemand met een klein budget. Dat is niet soms dus niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:31

Freya6 schreef:
8nnemiek schreef:
Ik hou van Too good to go <3
De Aldi pakketten hier zijn altijd gigantisch, maar vaak vrijwel alleen vlees, dus wat minder handig als vegetariër :))
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En ik hou van de Plus broodpakketten, die zijn altijd enorm goed gevuld :9

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat doe je met het vlees als je het zelf niet eet? Gewoon interesse:)

Onbewerkt vlees gaat naar de hond, die is bijvoorbeeld erg blij met de stapel gehakt in de vriezer :)) En vlees dat flink gekruid is gaat naar mijn ouders of zus.
Ze slaan elkaar nog net niet de kop in over wie mijn pakketten mag overnemen :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:39

Oscar schreef:
Da's waar. Ik vrees dat ik daar niet zo goed in ben :))

Weet je wat ik jammer vind? Dat er geen (digitale) cadeaucodes/kaarten zijn. Zeker voor mensen die het niet zo breed hebben, zou het een heel fijn kadootje kunnen zijn om weg te geven.

Kadokaart is er niet, maar je kunt wel iemand een pakket laten kiezen, die dan reserveren, betalen en de link met uitnodiging voor afhaling per mail of messenger sturen.
Heb ik ook al gedaan, maakt zelfs niet uit als je in het buitenland zit.

Zo kun je toch mensen die even niks te makken hebben uit de brand helpen.
Moet diegene natuurlijk wel ook de app op de telefoon hebben om te kunnen swipen.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Show je to good to go pakket.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:59

Ah oke, dat is wel heel handig! Bedankt voor de info :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 01:10

Moderatoropmerking:
Om even wat ijs uit de lucht te halen, dubbel topics zijn niet zo'n probleem, zeker niet als het andere topic stil ligt. Mochten er twee topics over hetzelfde onderwerp mega langs elkaar heen gaan lopen kunnen we die altijd nog samenvoegen maar er over harrewarren is niet nodig :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 01:17

Ik lees even mee. Ik ben eigenlijk niet fanatiek genoeg om de app in de gaten te houden. De meldingen heb ik aan staan, maar die komen maar op willekeurige momenten binnen :+

Wat een dik pakket van de Aldi, Annemiek :oo dat wil ik ook _O-

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:40

Best een tijdje gedaan, denk dat ik elke week een pakket had. T voordeel is dat wij kippen hebben dus als er iets echt niet op komt of lekker is, kan t altijd nog naar de kippen en dan is t niet verspilt.
Al een tijdje niet meer gedaan, wie weet binnenkort weer s, die broodpakketten klinken vooral goed!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:43

Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden een pakket bij de Albert Heijn gehaald. Dit gaat niet via de Too Good to Go-app, maar hun eigen app.

Afbeelding

Al met al een prima pakketje voor 4,95 euro! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:31

Ik haal heel weinig TGTG meer, maar wel wat erop lijkt.

Grote broodpakketten zijn hier niet praktisch. Ik fiets ‘s ochtends om 08.00 u naar een paar lokale Lidl winkels en kies dan wat brood uit (hele broden en zakken met bolletjes voor 25 cent per zak). Genoeg keuze (en goedkoper dan de broodpakketten).

Zelfde met hun verspil-me-niet tasjes van 3 euro. Paar dagen geleden nog een tas met oa net mandarijnen, prei, bak champignons, een nectarine, een bio bloemkool, courgette, een meloen…

En toevallig vorige week ook voor 50 cent vlees, een bak met kippenbouten (7 euro zoveel). Dat was ergens eind van de middag en ik denk dat ze de bak net hadden gevuld, want verder puilde die uit met allemaal vega spul voor 50 cent.

Veel leuke lokale TGTG pakketten zijn dynamische prijs geworden, en bv met de Looijenga boxen is dat gewoon net niet leuk meer voor “even een boxje scoren”. Een superdeluxe taart voor tien euro is toch anders dan voor vijftien euro.

De lekkernijenboxen van de bakkerijenketen zijn nog wel vijf euro, niet dynamisch, dus dat doe ik nog wel eens, maar bak ook meer zelf, dus dan hoef ik geen pakket te halen.

Ik ben door de groente/fruitpakketten en in combinatie met chatgpt (!) een nog makkelijkere eter geworden dan ik al was. Zelfs groenten en vruchten die ik nooit at omdat ik het vroeger niet lekker vond blijken best te pruimen als je er een leuk receptje voor gebruikt. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:46

Ik ben altijd fan van de vleespakketten van Makro. <3
Hele vriezer weer vol voor 30 euro. Ik denk wel een portie of 20/25 van gemaakt.

Alleen de uploadfunctie lijkt het niet te doen. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:01

Het lukt mij nooit om een Makro box te scoren -O-

Ik had vandaag wel weer een aardig leuke AH overblijver en een aantal 70% artikelen.
Ik was in totaal 13 euro kwijt hiervoor (zonder de olie)
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:16

Hier is het ook altijd haasten, had echt geluk vandaag.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:19

Zo, dat is één pakket? Wat veel!

Ik heb voor morgen weer een Aldi pakket te pakken, ben benieuwd!
Ik hoop op veel groente, maar heb gelukkig ook iemand waar ik het vlees bij kan dumpen als er weer zo veel vlees in zit :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:30

Ja, dit is het deluxe vleespakket van 30 euro! Ik koop deze heel graag, altijd goed vlees. :9

De gewone pakketten vallen bij ons wat tegen van de Makro. Die van de AH daarentegen altijd goed!

Aldi hier doet eigenlijk niet mee geloof ik, jammer, want als ik jouw pakketten zo zie.. :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:26

Het Aldi pakket van vandaag was iets minder asociaal groot, maar nog steeds ruim boven de waarde :j
Drie extra bakjes worst had mijn vader zich al gauw toegeëigend voordat ik de foto kon maken :))
Afbeelding

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 06:05

Eet je wel vis? Want er zit dan toch best veel in dat je aan iemand anders moet geven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 07:24

Ik heb zelf al zeker 10 jaar geen vis gekocht, maar als er iets over blijft wat anders weggegooid zou worden dan willen we nog wel eens vis eten ja :j
De hond is helemaal gek op zalm, hilarisch hoe groot die ogen dan worden :') Zo’n heel stuk is wat te veel voor haar, dus we delen de zalm :))
En mijn ouders zijn heel blij met het varkensvlees. Mijn vader is een echte vleeseter, die bakt liefst 4x per dag een groot stuk vlees >;) Dus ik ben blij dat ik daar regelmatig wat kan dumpen haha.

De Aldi pakketten koop ik vooral omdat ik altijd weer benieuwd ben wat erin zit, en voor de hond en om wat weg te kunnen geven. Als er dan ook nog wat lekkers voor ons zelf in zit is dat gewoon mazzel :))

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 19:06

Albert Heijn stopt met hun pakketten helaas

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:23

Welke pakketten? De overblijvers? Of van TGTG?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:33

Ze gaan idd met de Overblijvers stoppen ja, per 8 sept. Ze gaan de producten in de winkel hogere kortingen geven. Ben benieuwd. 'Laatste kans koopjes' noemen ze het.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:16

Nog hoger dan 70%? :))

Ik was op zich wel blij met mijn broodpakket laatst.. maar in de winkel hebben de broodartikelen altijd maximaal 35% korting, dus als daar ook 70% op komt zou dat wel mooi zijn :j Dan kun je zelf kiezen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:19

Ik kan nergens zo snel zien hoe hoog die korting precies gaat zijn, maar het idee van hen uit is zo te zien dus vooral ook dat mensen op deze manier zelf kunnen samenstellen en uitzoeken en zo dus niet met een pakket zitten waarvan een deel of groot deel misschien wel minder bruikbaar is voor iemand - wat op zich zo verkeerd nog niet is, dat concept. Ik verwacht niet dat de korting nog hoger gaat als 70%. Maar bij mij in de regio ben ik ook nog nooit tot nu toe 70% tegen gekomen helaas. Nu ga ik wel nooit later op de avond naar de winkel nog (heb daar echt de energie niet meer voor), alleen ochtend en overdag en dan is 35% hier nog steeds het meest gangbare.

Mijn laatste keer overblijvers pakket - verrassing - was heel goed bevallen dus ik vind het ook wel weer jammer. Want nu moet je ook al zelf door de winkel gaan struinen en zoeken wat ik niet perse handig vind. Of ze moeten het bij elkaar leggen, zoals jumbo bv ook doet met hun bakken. In het AH filiaal waar ik werkte, hadden we ook een aparte bak voor afprijs artikelen - en dan heb ik het over ondertussen 12-20 jaar geleden, dat we dat deden al.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-08-25 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:19

Dat is nou jammer zeg, ik heb net de AH app geïnstalleerd. :+ Maar die pakketten komen pas om 19.00 vrij zie ik? En ik ben altijd om 16.45 in de winkel. (ga vanuit mijn werk) Dus dat zou ik al nooit kunnen doen. Maar begrijp ik dan goed dat ze de producten die een kortingsticker hebben een hogere korting geven? En die liggen dan wel al in de winkel of gaan ze die ook pas vanaf 19.00 stickeren?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:20

Ik zie nog weinig informatie erover verder, dus vraag me inderdaad ook wel af hoe en wat nu precies.