Pluizig haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaabje

Re: Pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:08

Houdt er wel rekening mee dat ook met gewoon fohnen met warmte je hittebeschadiging krijgt van je haar waardoor je als je toch weer een keer je natuurlijke haar wilt dragen dit waarschijnlijk ook niet optimaal zal zijn.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 11:11

Dankjewel voor alle tips! Ik ga mezelf daar eens vanmiddag in verdiepen. Zijn er hier ervaringen met krullen kappers omgeving Goeree-Overflakkee, Zeeland, begin Zuid-Holand, begin Brabant?

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:28

Hier wordt de pluis getemd met Revlon Uniq One All In One Hair Treatment, een leave in conditioner die ik gebruik zowel op nat als droog haar. Flesje is iets van €11 en daar doe ik wel eventjes mee.

Verder minimaal 1x per week een haarmasker.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 04:28

CupCakes_ schreef:
Dankjewel voor alle tips! Ik ga mezelf daar eens vanmiddag in verdiepen. Zijn er hier ervaringen met krullen kappers omgeving Goeree-Overflakkee, Zeeland, begin Zuid-Holand, begin Brabant?

Leonie Rietdijk zit in omgeving Schiedam. Zij kan je zeker helpen. Op haar insta staan veel voorbeelden :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 05:27

In Barendrecht zit er ook 1. Hele goede waar ik al een paar jaar heen ga.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 07:26

Eh, hoe vaak was je je haar? Want sinds ik het maar 2 keer in de week meer doe (en wel elke dag douche) is m'n haar beter geworden. Ik heb geen dik of pluizig haar, ik heb gewoon erg weinig.
Maar al die produkten maken het haar juist vaak vet of minder goed is mijn ervaring. Ik was m'n haar dus 2 keer per week met shampoo van 1 euro per fles en welk merk maakt me niet veel uit, Rossmann heeft douchegel van 55 cent in allerlei geuren wat ook goed bevalt.

Wat ik er dus mee wil zeggen is dat je ook te veel kunt willen doen.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 07:42

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 07:43

Ik heb zelf slag wat erg pluizig kan worden en kan op een bepaalde manier ook de cg methode aanprijzen. Echt een hele routine heb ik nooit gekregen want ik vind het echt veel werk. Met name omdat mijn haar heel moeizaam droogt. Maar door de methode heb ik wel verschillende producten uitgeprobeerd en weet ik nu wat er past. Zo blijkt mijn haar doodongelukkig te worden van alles met kokos en moet ik geen producten met proteïne gebruiken.
Daarnaast kan ik een goede kapper ook aanraden. Ik denk dat je met een krullenkapper al een eind in de goede richting zit. Ik denk dat een goede knipbeurt echt het grootste verschil uitmaakt. Mijn kapper was naar een andere stad verhuisd en ben twee jaar van kapper naar kapper gehopt met het idee dat er echt wel iemand moest zijn die mijn haar goed kan knippen. Maar uiteindelijk toch maar met hangende pootjes naar hem afgereisd en goed geknipt weer vertrokken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:06

Ik heb een goedje van de kapper, 2 soorten, de ene gebruik ik standaard na het haren wassen en de andere om de dag ofzo
Daarnaast een föhnstijl, krullenborstel gekocht en niet zeggen zolang het niet regent of in de buurt van zeelucht komt gaat dat best wel prima, misschien dat zeelucht wel gaat maar vanuit een camper lastiger :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:26

Hierover zijn in het verleden al meer topics geweest. Alle tips die daar voorbij kwamen heb ik uitgeprobeerd
- minder wassen (zelfs tot eens per 2 weken)
- haarmaskers
- speciale shampoo voor pluizig haar
- niet meer droog fohnen maar aan de lucht laten drogen (ik denk dat dit het zelfs nog meer pluizig maakt)
- korter knippen (nog meer pluis, als het langer is, dan is het ook zwaarder)
- fohnborstel

Meestal is pluizig haar ook droog haar. Bij mij is het juist heel snel vet, al na een paar uur. En daar zie ik ook niet direct producten voor. Het beste is mijn haar als ik het was, shampo + conditioner en daarna droog fohn. Ik zou dit wel elke dag moeten doen dan. Maar meestal draag ik het dan de 2e dag toch maar in een staart/knotje en dan strijk ik de pluis plat met dat spul van de action (zit in een soort eyeliner verpakking).

Als ik jouw haar zo zie lijkt het toch alsof jij eigenlijk krullen hebt. Dus die GC tips die je hier krijgt zouden je best kunnen helpen. Ik ben benieuwd of je het gaat doen. Misschien moet ik het ook maar eens proberen als dat bij jou lukt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:48

Ik heb haar met slag en ik doe niet de hele CG routine maar heb er wel tips uit gehaald die voor mij werken. Ik doe maar af en toe Redken of Olaplex voor de proteïne maar niet elke keer. Dan krijg ik echt hard droog haar. Hydrateren is hier echt het toverwoord. Olie werkt hier juist goed. Mijn haar wordt niet snel vet. En zo moet je een beetje uitzoeken wat werkt.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:23

Ik heb hetzelfde haar als jij, en heb het heel lang met een fohn en keramische ronde borstel gepolijst, maar dat is vooral symptoombestrijding en heel veel werk, en het beschadigt je haar.

Ik ben twee maanden geleden begonnen met twee keer per week een uur lang olaplex haarmasker erin te doen voor het wassen, en iedere dag VEEL haarolie erin te doen (onderin, een goede niet vette) - als het net gewassen is Olaplex, en de rest van de dagen een andere. Eigenlijk zodra het droog en pluizig aanvoelt.

Het maakt echt een wereld van verschil. Onderaan is mijn haar zoveel soepeler, ik denk dat het gewoon "dorst" had? De olie verdwijnt ook echt bijna meteen naar binnen. Het kost helaas wat, maar het ziet er veel gezonder uit.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:25

Ik heb slag en pijpenkrullen en vroeger altijd pluizig haar. Ik ben begonnen met de CG-methode en ben van daaruit op zoek gegaan naar wat voor mijn haar werkt. De enige tip die waarschijnlijk voor iedereen geldt is breng je producten aan op nat haar. Je haar heeft vocht nodig :j

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:39

Zo heeft iedereen zijn favo merk en dingetjes die helpen. Ik heb slag en enorm pluishaar. Ik heb het enigszins onder controle met Davines en dan de Love lijn. En een goede heatprotector voor het fohnen.
Daarbij gebruik ik dagelijks Biosilk serum.

Alsnog is het niet helemaal wel. Als het regent kan ik het helemaal wel vergeten LOL

Ik heb wel eens een keratine behandeling gedaan maar daar vond ik mijn haar erg plat van worden. Dat vond ik dan ook weer niet leuk. Het is nooit goed he? :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:56

Ik wilde ook zeggen verdiep je eens in de CG methode. Ik denk dat daar echt een hele mooie bos krullen uit kan komen. Zeker als je ook naar een krullenkapper gaat. Persoonlijk denk ik echt dat je verbaasd gaat zijn wat voor mooi haar je hebt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:24

Ik ga mee met de tip van de krullenkapper. Verder zou ik ook aanraden of je haar alleen te borstelen als het natuurlijk is en dus niet meer als het al droog is. Maar misschien deed je dat al hoor. Je borstelt de krullen/golven er anders uit en dan krijg je inderdaad pluis.

Misschien iets verder weg in Rotterdam: https://mixtbaby.com/# Maar deze kapper geeft altijd ook veel tips voor de styling van je haar

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:44

ik ben ook team krullenkapper, maar dan wel een goede!
Na jaren tobben met mijn haar, heb ik er gelukkig eentje gevonden. In combinatie met voor mij de juiste produkten (van eve) heb ik zelfs nu ik al 4 maanden geen kapper gezien heb, door omstandigheden, nog prima!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:53

Kidde schreef:
Ik ga mee met de tip van de krullenkapper. Verder zou ik ook aanraden of je haar alleen te borstelen als het natuurlijk is en dus niet meer als het al droog is. Maar misschien deed je dat al hoor. Je borstelt de krullen/golven er anders uit en dan krijg je inderdaad pluis.

Misschien iets verder weg in Rotterdam: https://mixtbaby.com/# Maar deze kapper geeft altijd ook veel tips voor de styling van je haar

Autocorrect heeft er natuurlijk van gemaakt zie ik nu, maar het moest zijn alleen borstelen als je haar nat is

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:09

Waarom is een krullenkapper zo duur. Ik heb eens zitten kijken, maar ik vind een knipbeurt van 140 euro toch wel erg veel geld, de goedkoopste die ik kan vinden is 90.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:23

Wintu schreef:
Waarom is een krullenkapper zo duur. Ik heb eens zitten kijken, maar ik vind een knipbeurt van 140 euro toch wel erg veel geld, de goedkoopste die ik kan vinden is 90.

omdat een knipbeurt ongeveer 3 x zo lang duurt als een gewone knipbeurt en er speciale produkten gebruikt worden, maar, geloof het of niet, het is meer dan de moeite waard. Bij een goede krullenkapper hoef je maar 2 x per jaar zo'n dure behandeling en tussentijds de normale prijs.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:35

Naast het CG advies hier ook een verwijzing naar Kerastase.

Ik heb een maand geleden de switch gemaakt naar de Genesis lijn met krul haar en veel pluis.

Investeer nu ook wat meer tijd in mijn hoofdhuid met de serums van de Genesis lijn en ik zie mijn haar langzaam weer opkrabbelen.

Het heeft wel echt wat tijd nodig ook een CG dus neem wel echt wat tijd en geef je haar de tijd.

En zoals eerder gezegt ben voorzichtig met hitte op krullend en pluis haar dit is gewoon echt wat kwetsbaarder.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:41

Morrie schreef:
Wintu schreef:

omdat een knipbeurt ongeveer 3 x zo lang duurt als een gewone knipbeurt en er speciale produkten gebruikt worden, maar, geloof het of niet, het is meer dan de moeite waard. Bij een goede krullenkapper hoef je maar 2 x per jaar zo'n dure behandeling en tussentijds de normale prijs.

3 keer zo lang? Ik heb krullen en gruwel er van, maar wat kunnen ze precies er mee doen dan. Ik heb nu dit en meer krul hoeft om mij niet zo. Dus vraag me dan af wat de toegevoegde waarde gaat zijn, maar ik heb geen ervaring met wen krullenkapper.
Afbeelding

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:51

@Wintu probeer het gewoon eens zou ik zeggen :D Soms moet je dingen in het leven gewoon eens doen.

Je krullen zien er nu wat pluizig en onverzorgd uit. Ik denk dat een goede krullenkapper hier wel kan bij helpen. Misschien heb je dan toch meer plezier van je krullen.

Hij was al genoemd geloof ik, maar bij deze krullenkapper zie je veel voor en na filmpjes: https://www.instagram.com/curlsbybleach ... A4aXQzZmd4

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:56

tja, als je tevreden bent met je krullen, doe je het niet, heel eenvoudig. Je kan eens wat filmpjes kijken van zo'n krullenkapper, dan zie je hoe ze het doen en hoe je krullen ervan op kunnen knappen. Bij mijn kapper hebben alle kapsters speciale cursussen gedaan en ze knippen ook met andere schaartjes dan een gewone kapper..
Ik be al bij diverse krullenkappers geweest, sommige goed en sommige minder goed, maar degene die ik nu heb, is echt supergoed! (mijn persoonlijke mening dus hè) Mijn haar is inmiddels grijs en dat schijnt over het algemeen wat moeilijker te zijn, maar ik heb nog nooit zoveel krullen gehad als nu.

Bij die link die hier boven staat, vind ik hele goede filmpjes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:29

Het staat of valt ook met de moeite/tijd die je er voor wilt doen, en niet te vergeten de kosten.
Wil je het helemaal perfect hebben, of is het ook al goed als je wat minder pluis hebt? Je zou eens kunnen beginnen met een krullencreme. Ik gebruik die van Andrelon.