Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Proteïne (shakes) zonder zuivel of soja gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 15:21

Bedankt voor de extra suggesties, ik ga ze bekijken!

De enige kwark die ik hier kon vinden waar geen soja in zit, was niet lekker, dus die keuze is er helaas niet.
Ik moet over een tijd een periode vloeibaar 'eten', dus vandaar dat ik echt op zoek ben naar iets wat te drinken is.

Klopt, Karuna, wij hebben best veel overeenkomende intoleranties en allergieën, al zijn die van mij niet zo uitgebreid als die van jou.
Ik heb tegen beter weten in recent toch whey/zuivel geprobeerd, maar dat is gewoon echt geen goed idee qua pijn en klachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:39

Ik mag goddank nog sucralose hebben :+ maar elke vorm van melkachtige dingen ook de zogenaamde lactose vrije nope :r
In frankrijk en duitsland kan ik dikke griekse yoghurt vinden op kokosbasis. Dieis best lekker maar bevat niet veel extra eiwitten. Helaas nergens in nl te vinden. Alleen waterdunne meuk of op sija basis

Ik hoop die eiwitzooi te kunnen mixen door havermelk en muessli of havermout of bambix en dan eens proeven hoe het smaakt. Of desnoods door appelmoes

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 16:15

Ik ook hoor! Alleen vind ik die nasmaak ervan echt niet lekker.
Ja, dat alles op soja-basis is hier ook het probleem.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:43

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:46

karuna schreef:
Ik mag goddank nog sucralose hebben :+ maar elke vorm van melkachtige dingen ook de zogenaamde lactose vrije nope :r
In frankrijk en duitsland kan ik dikke griekse yoghurt vinden op kokosbasis. Dieis best lekker maar bevat niet veel extra eiwitten. Helaas nergens in nl te vinden. Alleen waterdunne meuk of op sija basis

Ik hoop die eiwitzooi te kunnen mixen door havermelk en muessli of havermout of bambix en dan eens proeven hoe het smaakt. Of desnoods door appelmoes

Zowel de appie kokos gurt als de lidl kokos zijn lekker en wat dikkig hoor!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 17:01

Hannanas, bedankt! Ik zou het liefst willen weten van anderen hoe het smaakt.
Of het bijvoorbeeld neutraal smaakt of bijvoorbeeld zoet. Voordat ik straks met 20 potten poeder thuis zit.
Ik zal kijken of er reviews te vinden zijn voor dat product.
500 gram voor 50 euro is wel duur zeg... :\

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:03

Absoluut niet vegan natuurlijk maar mag je wel schapen- of geitenmelkproducten? Of van waterbuffels? Die zijn voor mij een goed alternatief met mijn intoleranties.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:05

Polar schreef:
Hannanas, bedankt! Ik zou het liefst willen weten van anderen hoe het smaakt.
Of het bijvoorbeeld neutraal smaakt of bijvoorbeeld zoet. Voordat ik straks met 20 potten poeder thuis zit.
Ik zal kijken of er reviews te vinden zijn voor dat product.
500 gram voor 50 euro is wel duur zeg... :

Hij smaakt neutraal, ongezoet. Met iets mixen is wel lekker. Alleen met water zou ik afraden :D
Waar wil je het doorheen doen?

Ik koop m vaak rond de 40€.
https://www.broedersgezondheidswinkel.n ... gKZY_D_BwE

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 17:07

Dat is een goede vraag waarop ik het antwoord niet weet en eerst weer getest zou moeten worden.
Dat is op dit moment even geen optie voor mij.

Hannanas: Amandelmelk en eventueel wat cacao.
Dus als het neutraal smaakt is dat zeker een optie.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 23:05

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:05

Of uit de andere hoek... koop een Mylky machine en maak je eigen notenmelk. Kunnen ook erwten ed in. Dan maak je zelf je proteïne drankje en je kunt erbij gooien wat je wilt.

Ik gebruik hem nu een jaar en ben er erg blij mee

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:25

Hier ook orangefit fan.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:27

De vegan proteïnepoeder van de AH voldoet aan bijna al jouw boxjes, behalve dat er sucralose inzit. Omdat je hierboven ook whey geprobeerd hebt: misschien wil je deze ook proberen? Ik vind hem prima te doen qua smaak.

https://www.ah.nl/producten/product/wi576485

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:27

En zelf wat in elkaar flanzen?
Hennep zaad is volgens mij heel hoog in eiwit. Lijnzaad, chia en noten weet ik zo even niet. Die in de blender gooien en dan met een 'melk'naar keuze?
Je hebt ook FlavDrops. Weet niet waar die mee gezoet zijn maar zijn vaak wel lekker.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:52

Iets met kefir? Ik ben totaal niet thuis in shakes etc, maar iedereen die ik ken die kefir probeert met lactoseintolerantie, komt daar wel goed mee weg. Het wordt gemaakt met melk (de dikkere variant), maar de lactose wordt weer afgebroken.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:59

Steak tartar, gebakken ei door de blender, whey proteïne poeder met amandelmelk? In Duitsland is er iets gelanceerd genaamd BioME, vegan product. Zou je ook kunnen proberen door de blender.

Indien je enkel vloeibaar mag eten raad ik naast proteïne ook extra vezels ook. Lijnzaadpoeder in een kwark vond ik heel fijn met een schepje jam erdoor. Verder verschillende gazpachos, daar meng je 1-2 witte boterhammen doorheen voor de structuur. Verder vulde aardappelsoep erg goed.

Als laatste is het handig om iets kant en klaars in huis te hebben. Thisisfood vond ik fijn. Als je dan echt even niets anders wil maken kan je dat drinken. Ik dacht nml dat ze nu een vegan variant hebben.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 08:35

Bedankt voor alle tips!
Ik ga absoluut kijken of er iets bij zit dat ik kan uitproberen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:54

Lastig zeg! Ik gebruik zelf vanwege mijn lactoseintolerantie proteïne op basis van rund, van de beef-xp lijn van applied nutrition. Zie dat er helaas wel sucralose in zit en het is natuurlijk niet vegan, maar je zou het eens kunnen bekijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 09:17

Die van albert heijn hierboven bevat (carotenen [E160a]), zoetstof (sucralose [E955], acesulfaam-K )

Vandaag wordt mijn goedje bezorgd. Ik zal een update geven over de smaak

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met een maatlepel. Een halve maatlepel is een eetlepel met kop. Meer wil ik niet gebruiken. Het ruikt naar een mix van appeltaart deeg en een jutezak. De smaak even droog getest is zoals een appeltaart deeg proefde dat ik mocht opeten als mijn moeder appeltaart ging bakken en ik het restje deeg mocht opeten.

Het zit nu in bambix en die ruikt naar bambix met kaneel. De smaak is eigenlijk hetzelfde als altijd maar dan met een kaneelachtige smaak met een beetje een gronderige droge nasmaak. Absoluut niet verkeerd. Ik wil dit om de dag of om de twee dagen gaan eten om vooral niet teveel binnen te krijgen.

Dit is tot nu toe de eerste die niet naar braaksel smaakt.

Na openen moet het wel binnen 12 weken op en droog bewaren in het donker zegt de verpakking

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:34

Liess__ schreef:
Ik heb deze van Orangefit:

https://www.orangefit.nl/producten/eiwi ... an-protein

Vegan, gluten vrij en gezoet met stevia. Ik vind ze serieus lekker, vooral de aardbei en banaan. Ik mix ze wel altijd met ongezoete amandelmelk zodat de textuur wat voller is.

Ik heb ook altijd deze (ik heb vanille)...maak een shake met een zak veldsla, 300ml amandelmelk en een banaantje en dan vind ik hem lekker!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 13:42

Netjes! Die klontjes die erin zitten, is dat bambix?

Ik heb Orangefit inderdaad ook op het lijstje gezet nu, de reviews zien er ook goed uit!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:50

Die klontjes is inderdaad mijn slechte roerskills. :+ Het bakje is bijna leeg. Vult duidelijk meer dan zonder een schepje. Waar ik normaal redelijk vlot kan dooreten is het nu een beste worsteling om de standaard hoeveelheid weg te krijgen. de wat scherpe gronderige nasmaak van kaneel blijft wat in de mond plakken maar dat heb ik alitijd van goede kaneel en kaneelstokje. En ik heb wat meer behoefte aan water drinken tijdens het eten.

Even ook wat opgelost in koud water, goed roeren en je blijft wat korrels zien. Maar lost wel redelijk ok op. Het spul heeft de structuur van witte bloem.

Orangefit kan voor mij niks betekenen. De enige zonder tuinbonen is met stevia, anderen zit ook sucralose in wat ik kan terugvinden en hij me vertelde.

Nu een dag of wat afwachten hoe mijn lijf reageert en of ik toevallig niet tegen hennep kan. Nog nooit gegeten dus geen idee :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 14:19

Ik hoop voor je dat het allemaal goed valt!
Fijn dat je er wel al voller van zit. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:54

Nogal ja burp :') les voor de volgende keer in ieder geval