Wie heeft er een bucketlist en wat staat erop?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Wie heeft er een bucketlist en wat staat erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:49

Wat zijn wij mensen toch maar gekke wezens dat we pas realiseren wat belangrijk is in het leven als de dood om de hoek komt kijken. Bij mij niks anders.
Dingen die voor later op mijn lijstje stonden.
-naar Barcelona
-roadtrip Scandinavië en noorderlicht zien
-meer kleine reizen/tripjes maken

Pas toen mijn vader kanjer kreeg en we nog 3 maanden samen hadden realiseer je je wat belangrijk is. Genieten en niet alleen maar hard door doen zodat je later kan genieten. Want wat als later inderdaad niet komt.

In december gaan we naar Barcelona en als ik over 1,5 jaar mijn studie afrond gaan we naar Scandinavië.

Verder geniet ik vooral van kleine dagelijkse dingen. Wat daar gebeurd het meeste van je leven. Maar de grotere dromen of gekke ideeën gaan we zeker meer realiseren als het even kan. Geen later meer.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:42

Wij hebben bewust gekozen om in 2019 op reis te gaan voor een jaar. Juist omdat de meeste mensen zeggen: ‘dat doe ik als ik met pensioen ben’ en wij zeiden: ‘je weet niet of je dat überhaupt haalt…’.
Daar zijn veel van de bucketlist items wel voorbij gekomen: noorderlicht, slapen in de sahara, etc. Wat ik nog heel graag zou willen zien zijn orka’s in het wild. Heb het al twee keer geprobeerd in Noorwegen en IJsland, maar elke keer was er iets waardoor het niet kon. Dus driemaal is scheepsrecht!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:03

En die orka's heb ik dus in Noorwegen gezien terwijl we eigenlijk alleen naar bultruggen zouden gaan. Dus zo kan het ook lopen. Het gaat je vast lukken om te zien.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:53

germie schreef:
En die orka's heb ik dus in Noorwegen gezien terwijl we eigenlijk alleen naar bultruggen zouden gaan. Dus zo kan het ook lopen. Het gaat je vast lukken om te zien.

Haha ja zo kan het lopen :) Bultruggen heb ik gezien in IJsland, potvissen in Noorwegen <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:10

Het valt inderdaad op vaker dat mensen pas gaan beseffen dat het leven heel erg eindig is en zo kan veranderen in er is geen later na mijn pensioen meer -O-

Allereerst Sharmila :knuffel: en iedereen die met hetzelfde worstelt dat je al je dromen nog kan waarmaken voor zover het je gegunt is. <3

Omdat ik al jong fysiek kwakkel al vroeg geleerd dat je niks als vanzelfsprekend moet aannemen, toch een aantal dingen er die ik graag eens gezien of gedaan zou hebben. De meeste dingen zijn daarin al geslaagd. *\o/* Noorderlicht zien oja zoveel en zo mooi in find lapland en in nederland gewoon

Snorkelen of duiken bij koraal. Check op een erg onverwachte plek bij key largo. Dolfijnen in het wild spotten zonder excursie. Check al zwemmend een zee dook er een op die met een vis ging spelen vlak voor ons neus. Vietnam zien, iets waar ik nooit geweten heb waar dat vandaan kwam, maar een snuifje noord vietnam was genoeg om de mensen en de natuur te omarmen.

Skydiven maar iets met een maag die dat echt geen goed plan vindt. Maar indoor skydiven is een heel goede vervanger. Drie keer zelfs al gedaan, tof om te doen,

Motorrijbewijs halen, check lang op moeten wachten (een slordige 30 jaar of zo :+ ) maar gelukt.

Over de grens gaan mogelijk blijvend daar zijn al flinke stappen genomen.

Ballonvaart, daarin sla ik mezelf voor mijn hoofd. :') Had al gerealiseerd kunnen worden maar ik met mijn domme kop zeg nee ik heb geen tijd, terwijl ik met een kleine plan wijziging gewoon mee had gekund, toen ik dat besefte was de ballon net van de grond af en was ik te laat. :') Daar ben ik ruim 20 jaar later nog chagerijnig over. Die moet dus nog maar gezien de prijzen wordt dat hem nooit. :P wat ook een drama is.

Verder zou ik de piramides graag zien en las vegas bezoeken vliegen en de toestand in de wereld is dat zeer waarschijnlijk niet meer mogelijk maar mocht het nooit lukken ook geen ramp. Dan houd ik het bij de plaatjes. Wel zo goedkoop en veilig :D

Verder kijk ik per dag en geniet ik zo veel als kan van de kleine eenvoudige dingen. En ik ben met kleine dingen al blij

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:36

Geen bucket list hier.

Als je ernstig ziek bent dan ben je het gelukkigst thuis bij je naaste familie omringd met liefde.
Niet door van hot naar her te reizen want moet dit nog zien en moet dat nog zien. Daar heb je dan ook geeneens behoefte aan. Enkel als je gezond bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:40

Popstra dat is voor iedereen anders, ik ken voldoende mensen die helaas door ernstige ziekte juist zijn gaan reizen, op een manier die ging en mogelijk was om nog eens extra te genieten van elkaar buiten de dagelijke setting, routine en rompslomp. Even weg uit je dagelijke bleeeeh kan wonderen doen voor een mens.

Geestelijk welzijn is erg belangrijk om fysieke sjit soort van te kunnen volhouden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 14:39

Popstra schreef:
Geen bucket list hier.

Als je ernstig ziek bent dan ben je het gelukkigst thuis bij je naaste familie omringd met liefde.
Niet door van hot naar her te reizen want moet dit nog zien en moet dat nog zien. Daar heb je dan ook geeneens behoefte aan. Enkel als je gezond bent.

Daarvoor is een Bucket list ook, om nog te doen zolang je gezond bent en het kan. Het is niet slim om je Bucket list niet af te werken en pas als je op sterven ligt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:39

Popstra schreef:
Geen bucket list hier.

Nou dat is best lort door de bocht.. ik ben aan de chemo voor borstkanker en ben op dit moment lekker op reis!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:51

Ik heb het over als je opgegeven bent.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:56

Oke dat zei je niet alleen ernstig ziek en iemand met kanker is best ernstig ziek.

Maar opgegeven gaan er genoeg op reis. Leef je leven! Ken plenty opgegeven lotgenoten die op reis zijn juist met hun dierbaren. Het is voor iedereen anders.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:57

Dat lijkt me voor iedereen weer verschillend. De één heeft dan geen behoefte om erop uit te trekken, de ander wel. Laten we iedereen daarin in zijn waarde laten!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:57

Popstra schreef:
Geen bucket list hier.

Daar ben ik het niet mee eens. Vrouw van een vriend van me kreeg de diagnose dat ze niet meer beter kon worden en heeft toen (onder medische begeleiding en advies) veel reizen gemaakt, ook naar de andere kant van de wereld. Helaas is ze inmiddels overleden en hebben we de fotos nog.

Ik ben het ook niet eens dat het zo makkelijk is om zeevonk te zien. Dat staat ook op mijn lijstje, maar als je niet in de buurt van zee woont, en geen rijbewijs hebt, dan is het nog niet zo makkelijk als hoe het in dit topic gesteld werd.

Ik ben ook zo iemand die al te vaak heeft meegemaakt dat je beter niets kan uitstellen want je weet niet hoe de toekomst loopt. Ik heb al veel mooie dingen mogen zien en doen en heb daarom maar een klein bucketlistje. Oa Noorderlicht en zeevonk staan daar idd op. En ik zou graag eens een westernclinic willen doen dat je koeien gaat drijven, dat lijkt me gaaf! Verder niet zo heel veel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:04

Ik zeg juist altijd als ik het geld zou hebben of als ik zou weten dat mijn tijd eraan komt dan zou ik gaan reizen tot ik geen zin meer heb of niet meer kan.

Nu moet ik ook een huis onderhouden en auto, sparen voor het geval dat, waardoor ik denk dat ik mijn bucketlist niet eens zo kunnen afwerken voor ik het verlies van mijn gezondheid waardoor het niet meer mogelijk zal zijn.

Maar mijn dromen bestaan dan ook met name uit reizen.

Australië, nieuw Zeeland, Zuid Amerika, Noorwegen, Canada, Noord-West Amerika, Borneo, activiteiten in de Belgische Ardennen(die gaat dit jaar wel gebeuren). Maar een reis naar Amerika of Australië is echt al zo ongelofelijk duur.

Betekend overigens niet dat ik niet van andere dingen kan genieten, ik word ontzettend gelukkig mijn man, van de zon, vlinders, regenbogen, de verwondering als ik een insect zie die ik nog niet ken, dame blanche.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:20

Ik doe niet aan een bucketlist
Ik wil gewoon leven in het klein. En genieten van de dingen die ik mee maak.

Enige tijd geleden heb ik al besloten dat ik echt voor mezelf kies en mijn huis een thuis wil hebben en veiligheid voor mijn kinderen en een stabiele relatie. Het najagen van "grote" zaken maakt mij niet gelukkig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:30

Ik denk als je ernstig ziek bent dat je kijk op het leven wel verandert, net als wanneer je zelf wat meemaakt waardoor mensen om je heen te jong overlijden.
De 1 wil dan juist bij familie zijn, en de ander wil dan nog snel op avontuur. Wat me wel opvalt bij mensen die kanker overleven is dat ze vaak niet meer willen plannen. Ik ben juist van het plannen, dus word helemaal gek als je dan mensen vraagt van zullen we over 2 maanden eens dat of dat gaan doen? En dan zeggen ze: dat zien we dan wel. En bij sommigen gaat het zo ver dat ze nog geen weekend in het voren wat willen plannen. Maar zo is denk ik de kijk op het leven veranderd.
Ik was ook altijd van sparen voor pensioen, maar heb inmiddels te vaak gezien dat mensen het pensioen niet halen dat je gewoon nu moet leven.

En soms denk ik ook wel eens, stel ik heb nog maar 10 jaar, wat is dan belangrijk om in die 10 jaar nog te doen? Want mijn motto is wel 'ik word gezond oud, of ik word niet oud'.
Maar ik heb natuurlijk ook plannen voor als ik wel oud word, zo wil ik gebruik maken van de gratis skipassen voor mensen van 75 jaar of ouder.

1 van mijn wensen heb ik vorig jaar vervuld, en dat is vliegles nemen. Ik heb 4 lessen gehad in een Cessna. En helaas is het te duur om echt een vliegbrevet te halen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 19:20

Zelf heb ik geen bucketlist, maar ik probeer wel die van iemand uit te voeren. Mijn beste vriendin is in januari heel plotseling overleden op 35-jarige leeftijd. Ik heb een lijst gemaakt van dingen die ze graag nog wilde doen in haar leven en probeer hier nu invulling aan te geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 19:54

_MG schreef:
Zelf heb ik geen bucketlist, maar ik probeer wel die van iemand uit te voeren. Mijn beste vriendin is in januari heel plotseling overleden op 35-jarige leeftijd. Ik heb een lijst gemaakt van dingen die ze graag nog wilde doen in haar leven en probeer hier nu invulling aan te geven.

Wat mooi.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 20:13

Ik leef al jaren zodanig, dat mócht ik volgende week te horen krijg dat ik niet lang meer te leven heb (je weet nooit.. ), dat ik niet in paniek raak door een bucketlist, maar kan denken, "goh, das jammer, maar ik heb in elk geval alles gedaan wat ik wilde doen".
(Ik ben 43 jr).

Ik woon in Portugal, heb een droombaan...
Het enige wat ik écht nog zou willen doen is een meerdaagse trektocht op mijn paard en mijn pony mee als handpony met bagage.
En dat is best wel te realiseren *D
Laatst bijgewerkt door Sunshinedaan op 11-08-25 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 20:18

Sterke Shalimar.

Ik heb niet echt een bucketlist, ik ga er eens over nadenken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 00:47

Volgens mij ben je gewoon best goed bezig als je denkt: als ik morgen onder een bus kom is het enorm jammer, maar dan kun je tenminste niet zeggen dat ik niet genoten heb van mijn tijd

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 00:58

Ik leef heel erg volgens het principe: als het me leuk lijkt ga ik het doen.
Ik wil absoluut geen spijt hebben omdat ik mn kostbare tijd verdaan heb met andere rompslomp en daardoor dus geen tijd heb gehad voor alles wat me tof lijkt.

Pretparken, weekendjes weg, opleidingen, cursussen, locaties, beroepen. Maar ook met producten die ik echt graag wil hebben.

Ik werk dagelijks met hele fysiek beperkte mensen (met goed functionerende cognitie) die op jonge leeftijd al diverse klachten hebben ontwikkeld en gedurende de tijd verder achteruit gaan. Hierdoor kunnen ze vaak niet met hun (jonge) gezin leuke dingen doen en zitten veel thuis. Werken gaat niet, sociaal leven is te vermoeiend, mobiel zijn ze niet echt meer. Dan wordt de kwaliteit van leven erg minimaal. Ik probeer heel erg van de casussen en situaties te leren en het leven te vieren.
Mijn vader heeft zn pensioen nooit gehaald dus LEEF met lef.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 03:03

Ja hier ook. Spaargeld is niet nodig, ik leef nu, investeer een beetje in de toekomst maar verder leef ik in het nu. Alles wat ik en wil en wat kan, doe ik. Waarom zou je het niet doen