Wat in mijn tuin te zetten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 17:55

Ja, er staan al nieuwe planten klaar om de borders in te gaan! Het is inderdaad een lege/strakke tuin. Niet iets waar ik volledig voor zou kiezen, maar dat krijg je als je niet alleen woont. Als het aan mij lag, had ik een bos in de tuin gehad :')

Zo'n kruidenrek spreekt mij ook heel erg aan!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:49

Ik vind een waterornament ook leuk, of inderdaad zo’n mini vijvertje (waar je alleen planten in zet).
Voor in de borders zou het nog leuk zijn om planten te pakken die een beetje over het gras heen gaan hangen.
Wij hebben bijvoorbeeld wilde Marjolein. Daar zijn de hommels en vlinders dol op en het valt een beetje over het gras heen.

Hier zie je ons waterornament aan de linkerkant.

Afbeelding

En hier zie je de plant die een beetje over het gras heen groeit, aan de rechterkant.
Planten zijn nog nieuw, dus hij zal nog wel verder over het gras heen gaan.

Afbeelding

Misschien is een grote pot (half wijnvat bijvoorbeeld) met een boompje erin op het midden van het gras ook nog leuk.
Of wil je het gras leeg laten?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:43

KimL86 schreef:
Ik vind een waterornament ook leuk, of inderdaad zo’n mini vijvertje (waar je alleen planten in zet).
Voor in de borders zou het nog leuk zijn om planten te pakken die een beetje over het gras heen gaan hangen.
Wij hebben bijvoorbeeld wilde Marjolein. Daar zijn de hommels en vlinders dol op en het valt een beetje over het gras heen.

[ Afbeelding ]

En hier zie je de plant die een beetje over het gras heen groeit, aan de rechterkant.

[ Afbeelding ]

Misschien is een grote pot (half wijnvat bijvoorbeeld) met een boompje erin op het midden van het gras ook nog leuk.

Wordt wel een ramp met grasmaaien....hier wordt de framboos etc juist zoveel mogelijk opgebonden zodat de grasmaaier er onderdoor kan.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:45

mvdende schreef:
KimL86 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wordt wel een ramp met grasmaaien....hier wordt de framboos etc juist zoveel mogelijk opgebonden zodat de grasmaaier er onderdoor kan.

Oja, dat is een goede, daar had ik niet bij stil gestaan.
Wij hebben kunstgras dus dan heb je dat probleem niet :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 22:07

Ik wilde graag wel wat in het midden van het gras, maar daar was mijn man toch wel behoorlijk op tegen. Dus dat laten we even voor wat het is -O-

Ik heb een framboos staan, maar ik ben blij dat die in een pot zit, want zelfs daar ontsnapt die al uit. Net onkruid dat ding :')

Maar ik ga eens even kijken wat ik qua waterornamenten kan vinden. Verder heb ik nog steigerhout liggen. Misschien kan ik daar nog wat leuks mee voor het ornament of een plantenbak.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 06:56

Ashley5 schreef:
Ik wilde graag wel wat in het midden van het gras, maar daar was mijn man toch wel behoorlijk op tegen. Dus dat laten we even voor wat het is -O-

Ik heb een framboos staan, maar ik ben blij dat die in een pot zit, want zelfs daar ontsnapt die al uit. Net onkruid dat ding :')

Maar ik ga eens even kijken wat ik qua waterornamenten kan vinden. Verder heb ik nog steigerhout liggen. Misschien kan ik daar nog wat leuks mee voor het ornament of een plantenbak.

Wil je dat de mijne eens leren? Dat groeien óók een optie is?

Hier staat er één in de volle grond, geeft wat framboos elk jaar, maar groeien ho maar...terwijl hij dus best wat mag uitbreiden

LadyFiesta

Re: Wat in mijn tuin te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 07:48

Bij water/schaal/ornament kan je met wat stenen zorgen dat insecten ook kunnen drinken. Vogels drinken en badderen. (Zo’n klein beetje water trekt geen muggen aan hoor.)

_CS_

Re: Wat in mijn tuin te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:18

Ik zie een hond op de foto, en lees wisteria.
Je weet dat deze heel giftig zijn?

Een waterelement in de tuin vind ik altijd wel wat toevoegen, hetzij als een grote schaal, of een minibak ingraven en aankleden.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 10:50

@mvdende
Hahaha! Ik stuur je zo dat onkruid door. Heb ook nog wel wat bosaardbei wat net zo groeit bij mij :')

@LadyFiesta
Dat had ik ook in mijn achterhoofd om te doen. We hebben al een vogelbadje staan, maar met zo'n ornament is het helemaal leuk als de vogeltjes en dergelijke erin kunnen.

@_CS_
Daar ben ik mij inderdaad van bewust. Gelukkig hebben mijn honden nooit interesse in mijn planten gehad. Anders had ik het zeker niet gedaan.