Die grote machines zijn idd te huur, maar kosten ong 40/60 euro per dagdeel en dan komt daar nog de benzine en de losse borstels bij én je moet het dus ook wekelijks bijhouden.
Verder krijg ik zo'n ding echt niet achterin mijn auto getild

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
siskeh schreef:_Annemarie schreef:Wij zijn heel blij met deze machine wel duur maar werkt echt goed.![]()
Borstels slijten dus die koop je met enige regelmatig.
https://bjctools.nl/product/ariens-wb37 ... elmachine/
Moet wel zeggen dat wij een oprit hebben van minimaal 60 meter enn dan nog een pleintje voor de auto's en aanhangers/trailers dus dat kan gewoon niet met de hand.
Volgens mij zijn deze( of vergelijkbare) machines ook wel te huur.
Nadeel van bijna alles is dat je het alsnog groef voor groef moet doen.
_Annemarie schreef:Wij zijn heel blij met deze machine wel duur maar werkt echt goed.![]()
Borstels slijten dus die koop je met enige regelmatig.
https://bjctools.nl/product/ariens-wb37 ... elmachine/
Moet wel zeggen dat wij een oprit hebben van minimaal 60 meter enn dan nog een pleintje voor de auto's en aanhangers/trailers dus dat kan gewoon niet met de hand.
Maaaarije schreef:lucifertje schreef:Ik kwam laatst deze tegen https://www.bol.com/nl/nl/p/gardena-eas ... uctPageUrl
Staat op mijn verlanglijstje
Wij hebben z’n ding en eerlijk, het werkt voor geen meter![]()
Hier ook echt van alles al geprobeerd, bosmaaier, bovenstaand met verschillende opzet stukken, brander ( werkt wel aardig maar vind ik zelf wat eng langs de heg en het huis bv, ook azijn geprobeerd.
Dus hier inmiddels weer oldskool met het krabbertje…
Ik gebruik overigens een hondje met een kussentje erop zodat ik rond kan rijden en niet steeds hoef te hurken/knielen.
Het lijkt niet een enorme tuin dus dit zou ik gewoon met een krabbertje doen, paar uurtjes en je bent wel klaar, daarna kwestie van bijhouden door elk weekend bv hier en daar wat weer boven komt weg te halen.
Renee schreef:Wij hebben hier ook een mega irritante heermoes plaag tussen de tegels. Maar die is ook nog eens gecombineerd met van dat dikke riet achtige gras. Door de luxe van veel (betegelde) tuin hebben wij hier ook best wel werk aan. Wij hebben met de hand en zo’n haak alles uitgekrabd, bosmaaier geprobeerd (die van de Lidl is geen aanrader want door het onkruid ontstond er oververhitting in de motor), niet elektrische voegen borstel geprobeerd (nog steeds veel werk), elektrische voegen borstel geprobeerd (lang onkruid zorgt ervoor dat hij verstrikt raakt en klein spul pakt ie niet, die van de Lidl liep na 2m2 volledig vast en in de knoop) en nu hebben we een elektrische Gardena grasschaar. Dit is niet zo strak als met de hand maar gaat er wel lekker snel over heen en gaat goed met heermoes en dik gras. Zo kunnen we ook nog genieten van de tuin ipv continu op de knietjes te moeten.
Kleine toevoeging: de heermoes was ook goed weg te halen met een schoffel, hoef je ook niet continu te bukken.
Suzanne F. schreef:Renee schreef:Wij hebben hier ook een mega irritante heermoes plaag tussen de tegels. Maar die is ook nog eens gecombineerd met van dat dikke riet achtige gras. Door de luxe van veel (betegelde) tuin hebben wij hier ook best wel werk aan. Wij hebben met de hand en zo’n haak alles uitgekrabd, bosmaaier geprobeerd (die van de Lidl is geen aanrader want door het onkruid ontstond er oververhitting in de motor), niet elektrische voegen borstel geprobeerd (nog steeds veel werk), elektrische voegen borstel geprobeerd (lang onkruid zorgt ervoor dat hij verstrikt raakt en klein spul pakt ie niet, die van de Lidl liep na 2m2 volledig vast en in de knoop) en nu hebben we een elektrische Gardena grasschaar. Dit is niet zo strak als met de hand maar gaat er wel lekker snel over heen en gaat goed met heermoes en dik gras. Zo kunnen we ook nog genieten van de tuin ipv continu op de knietjes te moeten.
Kleine toevoeging: de heermoes was ook goed weg te halen met een schoffel, hoef je ook niet continu te bukken.
Tip voor Heermoes: lavameel over je tegels strooien.