Onkruid tussen tegels electrisch weghalen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Onkruid tussen tegels electrisch weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:23

Bijhouden is idd het enige, alleen tegen de tijd dat ik bij het eind van de oprit ben kan ik aan het begin weer opnieuw beginnen.

Die grote machines zijn idd te huur, maar kosten ong 40/60 euro per dagdeel en dan komt daar nog de benzine en de losse borstels bij én je moet het dus ook wekelijks bijhouden.

Verder krijg ik zo'n ding echt niet achterin mijn auto getild :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:25

Je tuin moet idd niet groot zijn anders kost het nog veel tijd.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:32

Alles met de hoge druk weg spuiten, zodat je voegen helemaal leeg zijn. En daarna de voegen vullen met gator sand. Dan ben je een paar jaar af van onkruid tussen je tegels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:42

Dat heb ik ook geprobeerd, maar binnen een paar maanden kwam het al weer terug ;(
Ik heb zelfs een paar voegen volgestopt met cement en zelfs daar kwam het uiteindelijk weer langs groeien.

_Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:47

siskeh schreef:
_Annemarie schreef:
Wij zijn heel blij met deze machine wel duur maar werkt echt goed. *\o/*

Borstels slijten dus die koop je met enige regelmatig.

https://bjctools.nl/product/ariens-wb37 ... elmachine/

Moet wel zeggen dat wij een oprit hebben van minimaal 60 meter enn dan nog een pleintje voor de auto's en aanhangers/trailers dus dat kan gewoon niet met de hand.

Volgens mij zijn deze( of vergelijkbare) machines ook wel te huur.

Nadeel van bijna alles is dat je het alsnog groef voor groef moet doen.

Dat is dus echt niet zo met deze machine, echt brandschoon incl de groef.
Wel komt het onkruid uiteindelijk terug maar alles beter dan werken met gif.

Onkruidbrander heb ik ook naar gekeken maar dan zit je inderdaad zoals eerder gezegd met het restafval wat je nog weg moet halen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:55

Wanneer ik het met de hand weghaal dan gebruik ik een krukje met een kussentje op wielen, zoiets als dit bijvoorbeeld:
https://www.lidl.nl/p/parkside-werkplaa ... kIQAvD_BwE

Die die ik nu heb komt van Amazon, ziet er precies hetzelfde uit maar dan in het rood.

Met de hand eruit trekken is soms nodig voor groter onkruid omdat mijn Gloria Multibrush groot onkruid aait ipv kapot maakt. Dan doe ik eerst een rondje zittend door de tuin op dat krukje op wielen, en daarna pak ik pas de Multibrush.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 04:09

Wij hebben hier ook een mega irritante heermoes plaag tussen de tegels. Maar die is ook nog eens gecombineerd met van dat dikke riet achtige gras. Door de luxe van veel (betegelde) tuin hebben wij hier ook best wel werk aan. Wij hebben met de hand en zo’n haak alles uitgekrabd, bosmaaier geprobeerd (die van de Lidl is geen aanrader want door het onkruid ontstond er oververhitting in de motor), niet elektrische voegen borstel geprobeerd (nog steeds veel werk), elektrische voegen borstel geprobeerd (lang onkruid zorgt ervoor dat hij verstrikt raakt en klein spul pakt ie niet, die van de Lidl liep na 2m2 volledig vast en in de knoop) en nu hebben we een elektrische Gardena grasschaar. Dit is niet zo strak als met de hand maar gaat er wel lekker snel over heen en gaat goed met heermoes en dik gras. Zo kunnen we ook nog genieten van de tuin ipv continu op de knietjes te moeten.

Kleine toevoeging: de heermoes was ook goed weg te halen met een schoffel, hoef je ook niet continu te bukken.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:27

DubbelFun schreef:
Dat heb ik ook geprobeerd, maar binnen een paar maanden kwam het al weer terug ;(
Ik heb zelfs een paar voegen volgestopt met cement en zelfs daar kwam het uiteindelijk weer langs groeien.

Oo echt waar, ik heb nu na een jaar nog geen onkruid. Hoopte dat het zo zou blijven :')

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 16:27

_Annemarie schreef:
Wij zijn heel blij met deze machine wel duur maar werkt echt goed. *\o/*

Borstels slijten dus die koop je met enige regelmatig.

https://bjctools.nl/product/ariens-wb37 ... elmachine/

Moet wel zeggen dat wij een oprit hebben van minimaal 60 meter enn dan nog een pleintje voor de auto's en aanhangers/trailers dus dat kan gewoon niet met de hand.

Tnxx! :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:36

Maaaarije schreef:
lucifertje schreef:
Ik kwam laatst deze tegen https://www.bol.com/nl/nl/p/gardena-eas ... uctPageUrl

Staat op mijn verlanglijstje :o

Wij hebben z’n ding en eerlijk, het werkt voor geen meter :+
Hier ook echt van alles al geprobeerd, bosmaaier, bovenstaand met verschillende opzet stukken, brander ( werkt wel aardig maar vind ik zelf wat eng langs de heg en het huis bv, ook azijn geprobeerd.
Dus hier inmiddels weer oldskool met het krabbertje…
Ik gebruik overigens een hondje met een kussentje erop zodat ik rond kan rijden en niet steeds hoef te hurken/knielen.

Het lijkt niet een enorme tuin dus dit zou ik gewoon met een krabbertje doen, paar uurtjes en je bent wel klaar, daarna kwestie van bijhouden door elk weekend bv hier en daar wat weer boven komt weg te halen.

Nee die electrische dingen met borsteltje werken inderdaad niet.
Branders, we hebben elektrische en een grote op gas, dat gaat nog het snelste, maar moet je ook blijven herhalen.
Gif spuiten willen we niet.

Zo'n grote machine als hier in een post genoemd werd hebben we al een keer gehuurd, op onze oude kleigebakken klinkers met brede voeg werkt dat ook niet, kun je gebruiken op betonklinkers die strak tegen elkaar aan liggen.

Wij zitten dus ook regelmatig op een verrijdbaar krukje met een ouderwetse voegenkrabber te hannesen.
Als je dan bedenkt hoeveel meter onze oprit is dan weet je dat we daar niet blij van worden :')

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:08

Hier ook de beste ervaringen met de brander.
Hebben ook een keer zo'n grote stoommachine kunnen lenen, maar het resultaat daarvan vond ik toch minder dan van de brander.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:28

Ook wij hebben de beste ervaring met een brander op elektriciteit
Alle andere dingen geprobeerd buiten gif om maar dit is verreweg het handigste

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:31

Renee schreef:
Wij hebben hier ook een mega irritante heermoes plaag tussen de tegels. Maar die is ook nog eens gecombineerd met van dat dikke riet achtige gras. Door de luxe van veel (betegelde) tuin hebben wij hier ook best wel werk aan. Wij hebben met de hand en zo’n haak alles uitgekrabd, bosmaaier geprobeerd (die van de Lidl is geen aanrader want door het onkruid ontstond er oververhitting in de motor), niet elektrische voegen borstel geprobeerd (nog steeds veel werk), elektrische voegen borstel geprobeerd (lang onkruid zorgt ervoor dat hij verstrikt raakt en klein spul pakt ie niet, die van de Lidl liep na 2m2 volledig vast en in de knoop) en nu hebben we een elektrische Gardena grasschaar. Dit is niet zo strak als met de hand maar gaat er wel lekker snel over heen en gaat goed met heermoes en dik gras. Zo kunnen we ook nog genieten van de tuin ipv continu op de knietjes te moeten.

Kleine toevoeging: de heermoes was ook goed weg te halen met een schoffel, hoef je ook niet continu te bukken.

Tip voor Heermoes: lavameel over je tegels strooien.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Suzanne F. schreef:
Renee schreef:

Tip voor Heermoes: lavameel over je tegels strooien.

Niet gevraagd maar een enorm gewaardeerde tip! :j