Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:26

Als iemand die op gegroeid is in een gebroken familie, asjeblieft kies voor je kind, verbreek het contact en leg de strijd neer.

Mijn ouders zijn doormiddel van een vechtscheiding uit elkaar gegaan. Moeders wou niks meer van vaders weten. Zo dus ook geen alimentatie. Vaders heeft daar heel lang voor gevochten. Maar nooit een rode cent gezien. Uit eindelijk heb ik zelf er voor gekozen om op 14 jarige leeftijd contact te verbreken met mijn moeder door meerdere factoren.
Maar zelfs nu 20 jaar na de scheiding heb ik nog therapie gehad voor alle ellende die ik in mijn jeugd heb gehad door de scheiding, door mijn moeder, door alle ellende dat het met zich mee bracht.

Je dochter is nog maar 15, ze hoort te genieten met vriendinnen en jou, een stabiele plek waar ze kan opgroeien. Inplaats dat ze tussen een strijd van jou en haar vader zit. Als ze 18 is kan ze altijd zelf nog de keuze maken of ze weer contact wil met haar vader.
En volgens mij kan je tot 21 jaar alsnog een beroep doen op alimentatie op terugwenkende kracht.

Ik denk dat je voor nu vooral moet nagaan, wil jij deze ellende jou en je dochter aan doen. Is dat de moeite waard voor dat beetje geld? Hopelijk besef je dat ook jou dochter op latere leeftijd hier nog de gevolgen van kan meedragen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:38

Als ik het even samenvat tot alleen nu dan begrijp ik het volgende.

Dochter wil door middel van DNA duidelijk hebben dat A haar biologische vader is zodat dat voor eens en altijd helder is voor alle partijen.

Het ging dus nooit om alimentatie alleen is dat erbij gekomen omdat een advocaat aangeeft dat je dan op die manier ook de DNA test kan krijgen omdat A daar blijkbaar gewoon zo niet aan mee wil werken.

Begrijpt dochter (die slechts 15 is) wel de consequenties van haar wens nu dat op deze manier aangevlogen wordt?

Ik denk vooral: die A en iedereen die daar omheen hangt kunnen beter niet in het leven van dochter zijn. Het klinkt voor mij in ieder geval niet als een verrijking in haar leven. Is het niet misschien zorgzamer naar dochter toe haar te laten inzien dat het niet uitmaakt of deze man haar vader is en dat het helemaal geen toevoeging heeft dit via een test perse te bewijzen. Dat juist dit alleen maar meer gedoe geeft waar ze zo te lezen al genoeg van heeft gehad in haar jonge leventje.

Amber_anne

Re: Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:52

Ik heb ook geen contact met mijn biologische vader maar reageer later wat uitgebreider

Wat ik wel wil zeggen is dat er al vaker wordt gezegd dat hij niet haar vader is. Dat is hij wel, hij is haar biologische vader en dat is gewoon de term. De dochter van ts mag hem noemen zoals ze wilt maar niks is irritanter dan buitenstaanders die je ervan proberen te overtuigen dat het niet je vader is om welke reden dan ook. Zou je dat ook zeggen tegen iemand van wie de vader vroeg is overleden of door andere omstandigheden geen contact heeft

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:58

Ik ga mijn eerlijke mening niet geven, want dan word ik geband.

Maar ik zou mijzelf een keer de vraag stellen: je wist dat hij crimineel was, fout was. Je weet al 15 jaar dat hij niet in staat is een vader te zijn, (en dat had echt iedereen je kunnen vertellen) en de reden dat je het blijft proberen zegt iets over jou problemen, niet die van je kind. Maar die krijgt wel de rekening hiervan.

Misschien moet je je focus even verschuiven...

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:58

Melzazu hier boven zegt, zoiets wilde ik ook er neerzetten.

Dochter wil dus graag een DNA test zodat het duidelijk is dat hij haar vader is ook en misschien wel vooral naar derden toe?

Dit is opzich niet gek. Elk kind wil gezien worden. Ik denk dat ze die test daaraan koppelt. Misschien hoopt ze ook wel dat hij daardoor weer meer aandacht voor haar heeft etc. Maar het verleden heeft al aangetoond als dat zo is, is dat maar tijdelijk. Zo DNA test maakt hem overduidelijk nog geen vader.

Maar overziet ze wel echt de gevolgen daarvan? Is dat überhaupt mogelijk op die leeftijd. Dat de uitslag er niet volgende maand al is. Dat in tussenliggende periode waarschijnlijk voor heel ellendig is. Dat hij en zijn familie nog meer nare dingen gaan zeggen en doen. Zowel naar haar als naar de mensen om haar heen. Dus ook de ouders van haar vriendje. Dat zoals de kant van vader nu doet pas het topje van de ijsberg is? Etc.

Ik denk dat het echt meer kwaad dan goed doet. Ze heeft wellicht meer baat bij therapie om naast zich neer te kunnen leggen dat haar vader geen vader voor haar zal zijn. En om haar wat weerbaarder te maken voor mening van anderen zoals de ouders van haar vriend.

En voor jou en je dochter is het denk ik waardevoller als je die tijd en energie die je in die rechtszaak wil stoppen in haar gaat stoppen. Dat je haar geliefd en gezien laat voelen. En dat jullie een fijne tijd van gaan maken in de jaren dat je ook bezig kan zijn met de rechtszaak. En vergeet niet. Je geeft die man daardoor alleen maar meer macht als hij erkent is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:00

Ja biologisch is het een vader. Door geslachtsgemeenschap een kind gekregen dus vader.

Maar vader als zijnde iemand die betrokken is, die de ontwikkeling van het kind bevordert. Nee dat soort vader is het niet

Bij iemand die overlijd zou dat wel het geval kunnen zijn maar helaas niet meer mogelijk.
Amber_anne schreef:
Ik heb ook geen contact met mijn biologische vader maar reageer later wat uitgebreider

Wat ik wel wil zeggen is dat er al vaker wordt gezegd dat hij niet haar vader is. Dat is hij wel, hij is haar biologische vader en dat is gewoon de term. De dochter van ts mag hem noemen zoals ze wilt maar niks is irritanter dan buitenstaanders die je ervan proberen te overtuigen dat het niet je vader is om welke reden dan ook. Zou je dat ook zeggen tegen iemand van wie de vader vroeg is overleden of door andere omstandigheden geen contact heeft

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:02

Gaan we hier niet te veel uit van enkel moeders verhaal? Vaders wordt erg afgeschilderd en misschien terecht hoor, geen idee. Maar is het handig te oordelen en veroordelen als we vaders kant en diens beweegredenen of verhaal niet kennen?

Goof

Sunnda schreef:
Maar ik zou mijzelf een keer de vraag stellen: je wist dat hij crimineel was, fout was. Je weet al 15 jaar dat hij niet in staat is een vader te zijn, (en dat had echt iedereen je kunnen vertellen) en de reden dat je het blijft proberen zegt iets over jou problemen, niet die van je kind. Maar die krijgt wel de rekening hiervan.

En toch heeft hij nu een gezin.
Ik ben heel benieuwd naar de andere kant van dit verhaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

DuoPenotti schreef:
Ja biologisch is het een vader. Door geslachtsgemeenschap een kind gekregen dus vader.

Maar vader als zijnde iemand die betrokken is, die de ontwikkeling van het kind bevordert. Nee dat soort vader is het niet

Bij iemand die overlijd zou dat wel het geval kunnen zijn maar helaas niet meer mogelijk.
Amber_anne schreef:

Hij is een vader, maar geen ouder.

Ik denk ook niet dat hij dat gaat worden. Ik snap wel dat dochter de erkenning wil, het is toch een stukje bevestiging van je eigen zijn, een deel van jezelf.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:06

_San87_ schreef:

Dit vind ik een hele mooie beschrijving

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:10

_San87_ schreef:

Ik denk ook niet dat hij dat gaat worden. Ik snap wel dat dochter de erkenning wil, het is toch een stukje bevestiging van je eigen zijn, een deel van jezelf.

Ja dat is beter gezegd :j

en ik snap dochter ook.
Maar zou haar ook uitleggen wat dat inhoud omdat nu te verkrijgen en dat die man daardoor niets gaat veranderen omdat zijn karakter niet veranderd bij een dna test

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:30

We lezen alleen jouw kant van het verhaal en ik snap ergens niet dat jullie zo intens bezig zijn om die vader een ouder te laten zijn, wat hij duidelijk niet wil. Dan was dat allang gebeurd lijkt me. Een DNA test zal alleen bevestigen dat hij biologisch de vader is, verder verandert er niets. Om daar nu een halszaak van te maken en geld te krijgen klinkt als wraak. Je gaat je dochter hier meer kwaad dan goed mee doen. Laat die man gewoon met rust en leef jullie eigen leven zonder hem, dat geeft rust voor iedereen. Je dochter kan als zij zelf een volwassen leeftijd heeft altijd nog beslissen om DNA testen te doen. Nu is ze te jong om de gevolgen daarvan te overzien. Waarom nog weer een strijd aangaan na 15 jaar ellende?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:40

Ibbel schreef:
Iamready schreef:
We hebben jaren gewerkt om dochter te krijgen waar ze nu staat, daar heeft hij niets aan bijgedragen maar door zijn acties kan hij haar wel afbreken...

Dan lijkt het me niet zo verstandig om het contact aan te halen. Integendeel.
Leer je dochter dat ze zónder die man kan. Want een vader is het niet en wordt het nooit, dus het is gewoon 'een man'. Zonder betekenis.

Jouw dochter (en jij ook) droomt van een vader die er voor haar is. Net zoals vrienden en vriendinnen een 'normale' vader hebben die deel uit maakt van hun leven. Die vader heeft ze niet, en die droom jaagt ze na. Maar die droom gaat geen werkelijkheid worden.

Dus jouw opdracht is: help je dochter uit die droom. En niet: help haar die droom najagen, want dat wordt 'm niet.

Ja, en leer haar dealen met de pijn en het gedoe dat er mee gepaard gaat. Helaas is het leven soms oneerlijk en moeilijk en pijnlijk. Daar mee om kunnen gaan is niet makkelijk maar wel belangrijk.

Ik snap haar wens heel goed om erkent te worden. Maar daar zit neem ik aan een ander verlangen onder. En dat verlangen gaat niet vervuld worden door de erkenning.

Hij is niet te veranderen, je kunt alleen veranderen hoe je zelf omgaat hiermee. En dat is niet makkelijk, zeker niet als 15jarige.

edit: hij is natuurlijk wel de vader (als jij de waarheid spreekt :) ). Hij heeft haar het leven gegeven, samen met jou. Daar mag ze dankbaar voor zijn (hoeft niet he? mag). Meer wensen van deze man klinkt obv wat je schrijft zinloos.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:53

Ir111 schreef:
Ibbel schreef:

Dan lijkt het me niet zo verstandig om het contact aan te halen. Integendeel.
Leer je dochter dat ze zónder die man kan. Want een vader is het niet en wordt het nooit, dus het is gewoon 'een man'. Zonder betekenis.

Jouw dochter (en jij ook) droomt van een vader die er voor haar is. Net zoals vrienden en vriendinnen een 'normale' vader hebben die deel uit maakt van hun leven. Die vader heeft ze niet, en die droom jaagt ze na. Maar die droom gaat geen werkelijkheid worden.

Dus jouw opdracht is: help je dochter uit die droom. En niet: help haar die droom najagen, want dat wordt 'm niet.

Ja, en leer haar dealen met de pijn en het gedoe dat er mee gepaard gaat. Helaas is het leven soms oneerlijk en moeilijk en pijnlijk. Daar mee om kunnen gaan is niet makkelijk maar wel belangrijk.

Ik snap haar wens heel goed om erkent te worden. Maar daar zit neem ik aan een ander verlangen onder. En dat verlangen gaat niet vervuld worden door de erkenning.

Hij is niet te veranderen, je kunt alleen veranderen hoe je zelf omgaat hiermee. En dat is niet makkelijk, zeker niet als 15jarige.

edit: hij is natuurlijk wel de vader (als jij de waarheid spreekt :) ). Hij heeft haar het leven gegeven, samen met jou. Daar mag ze dankbaar voor zijn (hoeft niet he? mag). Meer wensen van deze man klinkt obv wat je schrijft zinloos.

Dit denk ik ook! Met beiden enorm eens. Het signaal dat je hiermee je dochter geeft is dat ze moet blijven trekken aan iemand die te kennen (door gedrag) heeft gegeven niets van haar te willen. Als er iets schadelijk kan zijn voor haar toekomst, is het precies dat. Leer haar zich te omringen met mensen die haar echt graag zien, die iets toevoegen aan haar leven. Mensen die moeite voor haar willen doen. Leg die drempel hoog! Je wil zoveel mogelijk voorkomen dat ze in jouw eigen valkuil valt om te denken dat mensen wel veranderen.

Iamready

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 10:54

Dat jullie een eenzijdig verhaal lezen, lijkt me logisch en is meestal het geval met een schaduwaccount.

Ik heb A. nooit zwart gemaakt tegenover mijn dochter, enkel mijn waarheid wat ik kan ondersteunen met berichten die destijds zijn geschreven.
Deze berichten heeft ze ook onlangs pas gelezen omdat ik haar juist NIET wilde belasten met zaken uit het verleden tussen mij en haar verwekker.
Ik heb tijdens het enige live contact ook mijn respect uitgesproken naar A. over dat hij zijn leven goed op de rit heeft gekregen en dat ik hoopte dat hij nu een mooie aanvulling kon zijn op het leven van dochter, zonder verdere verwachtingen behalve dat hij er zou zijn voor dochter (vanuit de therapieën is gebleken dat dit heel belangrijk voor dochter)
Doordat hij nu een gezin heeft, én zelf contact heeft gezocht met dochter, had ik inderdaad de hoop dat hij was veranderd. (Maar hoezo zoek je contact als je overtuigd ben dat ze niet jouw kind is?)
Hij heeft contact gezocht op het moment dat mijn dochter zwak was, hij heeft direct aangedrongen op bij hem inwonen, en vervolgens heeft hij hele nare en schadelijke bericht gestuurd naar dochter én haar overal geblokkeerd omdat dochter haar reserves had en het contact rustig op wilde bouwen.
Ik had er al jaren rust in gevonden dat hij geen rol zou spelen, en heb dochter vrij gelaten om haar keuze te maken het contact door hem geïnitieerd te accepteren of niet.

En wat mijn eigen rol is geweest in de problematiek van dochter, een kind is nog steeds een eigen individu en dan kun je als moeder zoveel willen/doen/niet doen, als er ergens kortsluiting komt sta je buiten spel helaas.
Als we alles van te voren wisten werden er geen fouten gemaakt, maar helaas kun je niet alles voorspellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:07

Het is echt een rotsituatie.

Heeft je dochter trouwens wel een vader-figuur in haar leven in de vorm van jouw nieuwe partner of een opa ofzo?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:10

Sunnda schreef:
Ik ga mijn eerlijke mening niet geven, want dan word ik geband.

Misschien moet je je focus even verschuiven...

Ik heb al meerdere keren geprobeerd een beschaafde reactie te typen, maar kom telkens op ditzelfde uit.

TS, jij bent degene die besloten heeft dit kind op de wereld te zetten, ondanks alles wat je al wist over de vader. Het is jouw taak om je kind op te voeden tot een goed functionerende volwassene en haar een goed leven te geven. Wat jij graag wil en wat de vader wil is niet meer belangrijk, die mening heb je weggegeven toen je besloot het kind te houden. Het enige wat jij in dit leven moet doen is je kind beschermen tegen de domme domme fout die je 15 jaar geleden bent begaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:29

Het enigste wat belangrijk is dat is je dochter nu.

De onbetrouwbare zak van verwekker is de moeite van een topic niet eens waard.

Maar ts je hebt ervoor gekozen je kind alleen op te voeden en ook dat ze niet door haar vader erkend werd. Wat je typt over dat de vader later steeds vaker kwam eten bij jullie etc snap ik niet zo goed? Hadden jullie toen weer tijdelijk iets? Je schrijft ook dat hij een crimineel verleden had. Waarom laat je dat zo dichtbij komen weer?

Je schrijft dat de partner van A ook giftige berichten dus meervoud heeft gestuurd naar je dochter. Waarom niet een bericht terug met bemoei je met je eigen kinderen. En daarna blokkeren? Hoe kan het dat zij je dochter zulke berichten kan sturen?

Het is jou dochter en vader heeft zich nooit bemoeid en heeft zijn dochter niet erkend. En wilde geen onderdeel zijn dat heeft hij duidelijk laten weten.

Waarom moest koste wat het kost toch contact komen met vader? Waarom heb je dat niet zo gelaten in de wetenschap van zijn verleden en van het feit dat hij geen contact wilde?

Waarom een meisje van 15 pushen om contact te houden met vader? Waarom niet meteen blokkeren?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:38

BeFunny schreef:
Waarom een meisje van 15 pushen om contact te houden met vader? Waarom niet meteen blokkeren?

Ik geloof niet dat de dochter per se gepusht wordt door TS.

Tussen de regels door lezend denk ik dat uit de therapie van de dochter is komen rollen dat ze 'een vaderfiguur mist' en 'dat het goed zou zijn als vader weer (meer) in beeld zou zijn'.

En dochter wíl dat ook (of denkt dat te willen, al dan niet dankzij de therapie) en TS wil dochter helpen om de therapie af te ronden/volledig te laten slagen. Want TS zegt volgens mij dat de afwezigheid van de vader de dochter (of de therapie) weer kan beschadigen.

Maar therapeuten hebben het ook wel eens mis, en zelfs als ze gelijk hebben, je kunt die vaderfiguur wel wensen omdat 'het goed zou zijn voor het kind', maar als het een foute vaderfiguur is, is dat geen goede oplossing.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:41

Citaat:
hij heeft direct aangedrongen op bij hem inwonen

Dat kan hij dadelijk afdwingen als de erkende vader is.
Bij een kennis van mij is het zelfs zo dat de biologische vader het de moeder verbiedt om psychologische hulp te zoeken voor haar kind.

Andere kennis van mij zit ook met een vader figuur die mentaal en fysiek onbetrouwbaar aanwezig is. Ook hij heeft inmiddels een gezin, maar dat heeft geen enkel verschil gemaakt. Hij blijft gewoon onbetrouwbaar en die afwijzing of ongeinteresserdheid doet iedere keer weer meer pijn dan gewoon geen contact.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:44

Iamready schreef:
Jullie meningen zijn eensgezind, en dat begrijp ik wel want als buitenstaander met enkel dit verhaal zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gedacht.

Je gaat er blijkbaar vanuit dat jij de enige bent die ooit in zo'n situatie is beland. Dat is niet zo.

Het maakt niet uit hoeveel argumenten je opschrijft, hoeveel oude koeien je uit de sloot haalt, hoeveel voorbeelden je nog weet, het blijft een slecht idee om op deze weg door te gaan. Je hoeft niemand te bewijzen dat hij een slechte vader of partner was en dat je terecht gekozen hebt voor het leven dat jij en je dochter leiden. Laat het los. Juist voor je dochter.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:48

Iamready schreef:
Dat jullie een eenzijdig verhaal lezen, lijkt me logisch en is meestal het geval met een schaduwaccount.

Ik heb A. nooit zwart gemaakt tegenover mijn dochter, enkel mijn waarheid wat ik kan ondersteunen met berichten die destijds zijn geschreven.
Deze berichten heeft ze ook onlangs pas gelezen omdat ik haar juist NIET wilde belasten met zaken uit het verleden tussen mij en haar verwekker.
Ik heb tijdens het enige live contact ook mijn respect uitgesproken naar A. over dat hij zijn leven goed op de rit heeft gekregen en dat ik hoopte dat hij nu een mooie aanvulling kon zijn op het leven van dochter, zonder verdere verwachtingen behalve dat hij er zou zijn voor dochter (vanuit de therapieën is gebleken dat dit heel belangrijk voor dochter)
Doordat hij nu een gezin heeft, én zelf contact heeft gezocht met dochter, had ik inderdaad de hoop dat hij was veranderd. (Maar hoezo zoek je contact als je overtuigd ben dat ze niet jouw kind is?)
Hij heeft contact gezocht op het moment dat mijn dochter zwak was, hij heeft direct aangedrongen op bij hem inwonen, en vervolgens heeft hij hele nare en schadelijke bericht gestuurd naar dochter én haar overal geblokkeerd omdat dochter haar reserves had en het contact rustig op wilde bouwen.
Ik had er al jaren rust in gevonden dat hij geen rol zou spelen, en heb dochter vrij gelaten om haar keuze te maken het contact door hem geïnitieerd te accepteren of niet.

En wat mijn eigen rol is geweest in de problematiek van dochter, een kind is nog steeds een eigen individu en dan kun je als moeder zoveel willen/doen/niet doen, als er ergens kortsluiting komt sta je buiten spel helaas.
Als we alles van te voren wisten werden er geen fouten gemaakt, maar helaas kun je niet alles voorspellen.

Maar waarom dan nu een stap zetten die hem verder jouw en je dochters leven in brengt? Ik snap er echt niks van, alles wat je schrijft, maar dan ook werkelijk álles dat je schrijft, zou moeten maken dat jij (jij, niet je dochter, jij) hem uit jullie levens weert. Niet verder erin trekt. Wat is het belang hierbij?

Hou ook in de gaten dat als er nu alimentatie komt, DUO straks ook lastig gaat doen. Dat moet vader lief meebetalen aan inkomen (stfi) van dochter. En als hij dat niet doet, heeft zij niet genoeg geld om van rond te komen en moet zij het gevecht met hem aan gaan. Is ze daar bij gebaat?

Ik snap dat de advocaat zegt "als je een vaderschapstest wilt die je niet zelf betaald is dit de weg", technisch gezien klopt dat. Maar ga eerst even een flinke stap terug: wáárom die vaderschapstest en wát zijn daarvan de consequenties? ALLE cnsequenties. Want dat lijk je nu niet te overzien.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:56

Die advocaat snap ik ook wel, die verdient zijn geld daarmee. Ik zou het echt loslaten en die man met rust laten en je dochter ook duidelijk maken dat hij geen onderdeel van jullie leven is en dat ook niet gaat worden. Als zij volwassen is en dat dan nog steeds nodig vindt, dan kan ze de strijd met hem aangaan. Dit is echt zonde voor jullie levens. Maak er samen iets moois van en laat hem en zijn gezin met rust, waarom nog meer strijd? Ik begrijp daar ook niets van. Er zijn meer manieren om een vaderfiguur te vinden, deze man wil dat duidelijk niet zijn. Je kweekt zo alleen maar nog meer teleurstellingen voor je kind.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 12:01

Ibbel schreef:
BeFunny schreef:

Ik geloof niet dat de dochter per se gepusht wordt door TS.

Tussen de regels door lezend denk ik dat uit de therapie van de dochter is komen rollen dat ze 'een vaderfiguur mist' en 'dat het goed zou zijn als vader weer (meer) in beeld zou zijn'.

En dochter wíl dat ook (of denkt dat te willen, al dan niet dankzij de therapie) en TS wil dochter helpen om de therapie af te ronden/volledig te laten slagen. Want TS zegt volgens mij dat de afwezigheid van de vader de dochter (of de therapie) weer kan beschadigen.

Maar therapeuten hebben het ook wel eens mis, en zelfs als ze gelijk hebben, je kunt die vaderfiguur wel wensen omdat 'het goed zou zijn voor het kind', maar als het een foute vaderfiguur is, is dat geen goede oplossing.

Maar vader is niet erkend dus vader is er niet. Welke therapie bepaald dat dan? Als vader dood zou zijn wat dan? Een vader figuur hoeft niet een vader te zijn.

Waarom er dus hier gekozen wordt om dat stuk onbenul weer binnen te laten is mij echt een raadsel.

Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik denk dat de aanwezigheid van de vader en partner en gezin de dochter van ts schaad :j En dat het uiteindelijk de band met moeder ook schaad. De band tussen moeder en dochter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 12:20

Dus een onstabiele puber betrek je nu in de strijd? Aangezien je haar de berichtjes hebt laten lezen? Laat het gaan, blokkeren en zorg dat er rust in de tent komt. Dit gaat alleen ten koste van je dochter.