Adventskalender 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:01

prompter schreef:
Het idee is wel leuk Lor1, maar niet voor mezelf, ik vind het verrassingseffect juist zo leuk, en als ik alles zelf gekocht heb is dat er niet :D. Paar jaar geleden wel voor mijn man gedaan, al die kleine cadeautjes opzoeken was ook wel leuk :). Ik kijk wel, misschien alleen die van DM, die is ook niet zo duur :)

Ik ben tegen die tijd grotendeels alweer vergeten wat ik er precies in gestoken heb, hét voordeel van geheugenproblemen. _O-

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:21

Eliana schreef:
Na al die enthousiaste verhalen hier ben ik ook wel benieuwd naar die van de notenshop!

Ik had hem vorig jaar voor het eerst. Vond het vies tegenvallen. Van de 24 dingen waren er 6 chocolade en dat lust ik niet. Maar stom genoeg dus speculaasjes in chocola of zoutjes in chocola. En laat ik nou dol zijn op speculaas maar dus niet kunnen eten omdat ik ze met chocolade echt niet te eten vind.

Ik had meer noten etc verwacht van een notenshop. Voor mij niet nog een keer dus.

Eik

Re: Adventskalender 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:25

Ik lees even mee, Ik vind een adventkalender erg leuk. Elke dag zo'n hokje open maken en verrast worden.

Alleen iemand enig idee welke wel eten bevatten maar absoluut geen chocolade? Ik ben niet op zoek naar alcohol of thee/koffie. Als er een koekjes adventkalender zou zijn zou dat perfect zijn. Maar die ben ik nog nooit tegen gekomen en ik kom ook vaak in Duitsland (het land van de adventkalenders vind ik)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:06

lor1_1984 schreef:
prompter schreef:
Het idee is wel leuk Lor1, maar niet voor mezelf, ik vind het verrassingseffect juist zo leuk, en als ik alles zelf gekocht heb is dat er niet :D. Paar jaar geleden wel voor mijn man gedaan, al die kleine cadeautjes opzoeken was ook wel leuk :). Ik kijk wel, misschien alleen die van DM, die is ook niet zo duur :)

Ik ben tegen die tijd grotendeels alweer vergeten wat ik er precies in gestoken heb, hét voordeel van geheugenproblemen. _O-

Haha dan kan jij ook veel dezelfde detectiveboeken lezen, dan is de plot elke keer weer nieuw :D. Nee gekheid hoor, maar dank voor het meedenken :) !

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:08

Ah leuk dit topic! Ik weet nog dat ik vorig jaar verrast werd door het adventskalendertopic tijdens een hittegolf haha op dit moment regent het :=

Ik ga sowieso weer een Rocco adventskalender kopen voor de hond, die was er vorig jaar blij mee. Ik had hem toen bij Zooplus besteld geloof ik.

Voor mezelf wil ik die van de notendop en héél misschien die van de Rituals.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:02

Weet iemand een leuke voor katten?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:13

Eik schreef:
Ik lees even mee, Ik vind een adventkalender erg leuk. Elke dag zo'n hokje open maken en verrast worden.

Alleen iemand enig idee welke wel eten bevatten maar absoluut geen chocolade? Ik ben niet op zoek naar alcohol of thee/koffie. Als er een koekjes adventkalender zou zijn zou dat perfect zijn. Maar die ben ik nog nooit tegen gekomen en ik kom ook vaak in Duitsland (het land van de adventkalenders vind ik)

Wurstbaron heeft een salamikalender.
En ik ben ook weleens een kruiden kalender tegengekomen trouwens.
En volgens mij ook eentje van Haribo ofzoiets.
Ik zou Amazon even afsneupen om een idee te krijgen, daar staan vaak heel diverse kalenders op. :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:24

Vorig jaar had ik er 3
LookFanastic
Bijenkorf
Douglas

Rituals sla ik al paar jaar over, maar ik denk dat ik weer voor Bijenkorf en LookFanastic ga

De Jan van Haasteren lijkt me ook heel leuk!

Misschien vind ik nog een leuke voor mijn man, maar zou nog niet weten wat :=

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:39

Eik schreef:

Niet echt eten eten, maar Oil and Vinegar?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:59

Oil & vinegar is echt heel erg leuk. Althans vond ik dan. Echt leuke dingen om mee te koken.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:18

Siers83 schreef:
Weet iemand een leuke voor katten?

Vorig jaar had ik een adventskalender voor katten van Dogs'n Tiger. Met een vleesgehalte van 85%, via amazon.de

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 06:07

lor1_1984 schreef:
Eik schreef:

Wurstbaron heeft een salamikalender.
En ik ben ook weleens een kruiden kalender tegengekomen trouwens.
En volgens mij ook eentje van Haribo ofzoiets.
Ik zou Amazon even afsneupen om een idee te krijgen, daar staan vaak heel diverse kalenders op. :)

Dank je wel voor de tip! :j

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 06:08

Freyr schreef:
Eik schreef:

Niet echt eten eten, maar Oil and Vinegar?

Dank je wel, ik ga er naar kijken!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 07:21

Ik had vorig jaar die van Jan van Haasteren!
Super leuk, alleen die kleine puzzeltjes liggen er nu nog steeds. Weggooien is ook zo zonde, maarja wat doe je er anders mee?

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:43

Oh Wauw er is al een adventskalendertopic 2025 {:)

De notenshop staat weer hoog op mijn verlanglijstje.

Voor mijn moeder maak ik ieder jaar een kalender.

En dan is het twijfelen. We zijn eind september in Duitsland en dat zou het walhalla van de adventskalenders zijn. Misschien vinden we daar iets? Of die van de Bijenkorf, al is die best prijzig. Weet nooit zo goed of ik dat het waard ga vinden.
In ieder geval weer veel adventskalender-fun in het vooruitzicht :)

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:43

Dispar_Vulgo schreef:
Ik had vorig jaar die van Jan van Haasteren!
Super leuk, alleen die kleine puzzeltjes liggen er nu nog steeds. Weggooien is ook zo zonde, maarja wat doe je er anders mee?

Zou die ook leuk zijn voor iemand die graag grote puzzels maakt?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 17:32

Hier begint het weer aardig te kriebelen, heb twee nieuwe puzzel Advents gekocht, eentje van Gibsons via vinted en eentje met een flinke korting van Molton Brown.
Verder ben ik dit jaar vooral ook bezig met zelf samengestelde adventskalenders. Zo heb ik flink ingeslagen bij Lindt, een kalender van Trevell puzzeltjes en zo nog wel een aantal verschillende.
Ik maak er echt een soort sport van om nieuwe kalenders te kopen/ maken die ik nog niet gehad hebt *\o/* :')

Edit; oh en ik had al een adventskalender van de vondels in de sale gekocht :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 17:45

Komt er van de therme ook een adventskalender

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 18:01

nardxash schreef:

Geen idee, maar ik ben voor! :))

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 18:20

nardxash schreef:

Vorig jaar gezien in Duitsland

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 18:46

Mag ik hier ook mee kletsen? :)

Het is meer dan 30 graden en wij zitten te beppen over Adventskalenders :D

Ik denk dat ik dit jaar weer de Ritualskalender ga kopen. En misschien nog wat anders.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:58

Ik lees graag weer mee. Die notenshop maakt mij nieuwsgierig! Als ik kijk naar de eerdere adventskalenders dan is het een wisselend assortiment met niet alleen noten die je erin krijgt, klopt dat? Ik denk dat ik daar dan sowieso 1 van ga doen samen met mijn man.
Rituals wacht ik nog even af wat daarin komt en welke kalenders ze daarvan hebben. Heb er nog 1 nieuw in verpakking van vorig jaar liggen die ik dit jaar open ga maken. Verder wil ik nog kijken naar andere adventskalenders, maar nog geen idee wat precies.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 20:32

Wat zijn jullie er vroeg bij dit jaar! Ik zit nog in m’n vakantie modus. Heb nog niet eens bedacht welke ik dit jaar wil hebben :o

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 07:07

Oscar schreef:
Mag ik hier ook mee kletsen? :)

Het is meer dan 30 graden en wij zitten te beppen over Adventskalenders :D

Ik denk dat ik dit jaar weer de Ritualskalender ga kopen. En misschien nog wat anders.

Ik kijk nu kerstfilms om mn hersenen af te laten koelen :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:17

Haha, ja, dat kan ook nog :D

Weten jullie misschien wanneer die kalenders online komen? Van Rituals is het altijd ergens september ofzo, meen ik.