Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:24

Ik heb een paar hoge meindls waar ik heerlijk op loop, maar ik doe ook al 10 jaar aan trailrunnen en mijn trailrunschoenen kan ik uren zonder problemen op lopen en ik heb al veel merken gehad: saucony, hoka, asics en nu loop ik al een tijdje op new balance. Gisteren een trailrun van 9 uur gelopen in de bergen in Wales. Trailrunschoenen zijn er ook in waterdichte versies, dus misschien eens langs de trailrunshop gaan?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:28

Lowa Maddox GTX LO heb ik nu het 2e paar van. Ik draag ze alle dagen en vanaf moment 1 zitten ze goed. Met het vorige paar heb ik zeker 5 jaar gedaan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 05:21

Ik heb ooit dure meindls laten aanmeten. Ze staan in de kast want ik houdt het niet vol.
Met mijn sketchers wandelschoenen daarintegen wandelde ik makkelijk 4 dagen achter elkaar minimaal 25 km per dag met uitschieters van 30 tot 35 km.
Ik vind ze heerlijk!
De dutch mountains, Luxemburg de mullerthal bijvoorbeeld.

judithM

Re: Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 05:53

Heb jaren op ariat gelopen, denk wel 8 paar versleten. Toen kreeg ik last van hielspoor en over gegaan op sketches omdat dat het enige was waar ik nog een beetje op kon lopen.

Paar weken geleden via www.stapvitaal.nl op Kybun schoenen terecht gekomen. Wat een zaligheid, zo zacht, breed echt een verademing.

Mijn hielspoor is bijna over en kan weer 5 km wandelen.En belangrijk ik sta de hele dag op mijn werk en dat gaat ook weer goed.

Ze zijn vreselijk duur en best lelijk maar dat kan me niet zoveel (meer) schelen. Ik kan weer normaal lopen. Ze zijn er ook in waterdichte (wandel)schoenen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:06

Ik heb Skechers wandelschoenen. Skechers heeft veel verschillende soorten schoenen en sommige hebben echt wel slappe en instabiele zolen.

Maar er zijn er ook met hardere zolen en echt fijne voetbedden.
Ik loop het fijnst op d'lux walker en arch fit. En dan wel met een stevige buitenkant. Ik ben niet zo van het mesh-achtige.

Mijn wandelschoenen heb ik van de ANWB. Heb er ook in de sneeuw in Zwitserland op gelopen.
Schoenen zijn heel persoonlijk, wat voor de een lekker zit, zit voor de andere niet goed.

Ik vind het jammer dat de skechers vaak als slap en slecht worden afgedaan. Er zit binnen het merk echt ook kwaliteitsverschil. De duurdere zijn beter. Degene die ze bij de Bristol en Scapino verkopen zijn niet de beste.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:11

Ik loop onwijs fijn op barefoot trackers can vivo barefoot. Nog nooit eeen blaar gehad. Zwitserse Alpen etc, niets geen problemen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:24

Die hard skechers fan hier.
Ik loop al bijna 10 jaar nergens anders op.

De wandelschoenen heb ik ook. Ik wandel niet vaak lange afstanden, maar als ik dat doe, wil ik geen problemen met mijn voeten.
Het voordeel van Skechers vind ik dat je niet hoeft te 'wennen' aan een andere schoen, omdat ze allemaal lekker zitten. Ook heb ik ze niet hoeven inlopen.

Op vakantie afgelopen weken een aantal wandelingen gemaakt in de bergen met mijn Skechers.
Nergens last van (wel spierpijn van de hoogtemeters, maar niet van mijn voeten iig). Waterdicht zijn ze ook.

Ze zijn niet zo stevig (lees: hard) als de Meindls van mijn man, maar ik vind dat flexibele in de zool juist fijn. Zeker omdat ik daaraan gewend ben door in het dagelijks leven ook altijd skechers te dragen.

Mijn tip: zoek een winkel met ruime keuze, ik heb destijds 2 modellen gepast, de ene zat direct goed, de andere voelde minder fijn, dus er zit nog wel verschil in. Er zijn ook echte skechers winkels, misschien ook bij jou in de buurt?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:26

Ik heb een paar hoge meindls, de Meran. Die zijn extra breed. Na iets van 3x een half uurtje op gelopen te hebben, een gloednieuw paar meegenomen op vakantie naar Canada. Lopen geweldig. Een paar lage meindl kan ik niet aan wennen.

Kwa lage schoenen loop ik nu graag op de Altra Lone Peak, alleen deze zijn niet waterdicht (maar drogen daardoor wel veel sneller) is een hele populaire schoenen bij thruhikers.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:52

Daphne__ schreef:
Ik heb alleen maar Skechers en toevallig had ik vorige week een afspraak met een orthopedisch technicus, die zag dat ik Skechers aan had en zei: Oh, Skechers? De Orthopedisch schoenmaker is gek op Skechers! Door die schoenen houd hij werk :')

Hij zei dat vooral de zool vaak te zacht is. Dus zou als je voor Skechers gaat vooral daar extra op letten.

Apart. Veel podologen en orthopeden raden juist skechers aan.
Ik werk in de zorg en heb veel mensen die daardoor op skechers lopen en sindsdien nog amper problemen hebben.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:58

Hier Lowa renegades sinds enkele maanden en zeer tevreden van, ze hebben al een reis naar Italie in de bergen overleefd, wel heb ik er steunzolen in vanwege een hoge wreef aan mijn voeten, maar daar is genoeg ruimte in om een hogere steunzool in de plaatsen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:20

Die zenuwpijn klinkt als metatarsalgie en dat is verrekte pijnlijk, ik heb het ook. Vaak speelt het op wanneer schoenen niet breed genoeg zijn. Toen ik daar veel last van had (ik had Lowa Renegades) ben ik overgegaan op Salomon lage wandelschoenen, die waren voor mij breed genoeg en soepel en dat loste voor mij een hoop op.

Inmiddels loop ik al jaren op barefoot schoenen en niet van plan om weer terug te gaan naar normale.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:21

Iris82 schreef:
Mijn podotherapeut is absoluut anti Sketchers.

Ik heb eea aan mankenten, ik loop het beste op Lowe Renegade GTX.

Maar die zolen zijn enorm glad op mos. Echt absurd glad. Zodra het geregend heeft vind ik steen en soms dus mos echt heel glad worden bij de Renegades. En ik ben niet de enige als ik de reviews lees.

Ben zelf momenteel ook op zoek naar DE hiking boot. Was ook al bezig daar een topic voor te openen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:26

Ga eens bij de decathlon kijken en proefwandelen. Ik loop heerlijk op de meeste betere merken die hun verkopen

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:43

Ik volg even mee. Ik wilde wandelschoenen kopen voor mijn vakantie, maar geen geschikte kunnen vinden. Ik heb denk ik wel 50 paar gepast. Ik heb steunzolen wat het nog lastiger maakt om de juiste schoenen te vinden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:57

Petrichor schreef:
cissy schreef:
Ik heb Skechers wandelschoenen maar eigenlijk loop ik er (te) weinig op. Liever trek in mijn instap Ariats aan omdat veteren zoveel tijd kost.
Zijn nog niet eens ingelopen maar zitten verder wel fijn.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Waar heb je deze gekocht? :)

Ik weet het niet meer, liep er tegenaan en in aanbieding gekocht.
Welke maat heb je?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:58

Is er niet een bootfitter te vinden voor wandelschoenen? Voor skischoenen is dat echt een uitkomst.

Na even googlen: van den Berg in Driebergen. Misschien is dat iets?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:07

Joy_Mennings schreef:
Ik volg even mee. Ik wilde wandelschoenen kopen voor mijn vakantie, maar geen geschikte kunnen vinden. Ik heb denk ik wel 50 paar gepast. Ik heb steunzolen wat het nog lastiger maakt om de juiste schoenen te vinden.

Die ik hierboven genoemd heb, zijn heel fijn met steunzolen. De mijne passen er heel goed in.

Hoge schoenen heb ik ook, een model van, van , van ... oooohh Alsheimer Light. Met dat boompje als logo. Dat branden ze in het leer. Snotverdikke, hoe heet dat merk. Ze hebben ook jassen.

Edit: Timberland. Deze heb ik https://www.timberland.nl/nl-nl/p/dames ... WpEALw_wcB

In de winter zijn het mijn stal schoenen. In de zomer zijn mijn Meindls mijn stalschoenen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:55

Ik loop wel fijn op Skechers, geen ervaring met de wandelschoenen. Ik heb sinds vorig jaar Ecco wandelschoenen en die zijn zo fijn. Draag ze nu in de bergen en dat gaat ook goed. Ik had enorm last van hielspoor en met deze schoenen nergens last van, omdat de zool een bepaalde vorm heeft. Ik kan er kilometers op lopen en geen centje pijn. Ze zijn ook waterafstotend. Deze heb ik:

https://www.scapino.nl/p/ecco-mx-hoge-d ... JeEALw_wcB

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:55

Er zijn skechers waar steunzolen in passen. Dat zijn de duurdere. Bij skechers apen ze echt alle modellen na tegenwoordig, dus er is een enorm verschil in pasvorm en comfort.
Prima voor in Nederland, maar zou er al niet mee in de Alpen gaan wandelen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:07

Schoenen zijn zo persoonlijk.... Ik zweer bij mijn hanwags, mijn vriend loopt er zijn hele voeten kapot mee en zweert bij trailrunners.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:16

Ik heb in Skechers geen zooltjes nodig. Zijn een tijdje de enige schoenen geweest waar ik met mijn hielspoor pijnvrij op kon lopen.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:41

Ik zou ook eens kijken of je je schoenen kunt meenemen naar een zaak waar ook een podoloog bij-in-zit. Bij mij heeft een zool en inderdaad anders veteren verschil kunnen maken. Maar soms blijf je modderen, balen is dat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:47

Ik ben niet zo'n fanatieke loper als jij, maar met wisselend terrein en bij de paarden liep ik altijd graag op Ariats, tot die dingen veel te snel scheurden of het stiksel los liet.
Ik heb nu al een tijdje de schoenen van de ANWB, Human Nature. En die lopen verrassend goed. Zowel bij de paarden als in het bos.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:51

Ik heb van Skechers de Trego wandelschoenen en die zijn echt super fijn! Wel erg warm. Ik heb er in de winter in IJsland en in Georgië heel veel op gelopen. Ze bevallen mij nog steeds goed.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 13:02

Ik ga vandaag even naar Enschede kijken bij Decathlon. Weten jullie nog winkels in Enschede waar ik kan kijken?

De Skecher winkel zelf zit helaas niet meer in Enschede, hoe stom..