Boktnaam: Fem
Naam hond(en): Fudge (
Fields of Gold Rose Alexandrie) & Ginger (
The Fudge Factory Caramel Cone)
Ras(sen): Golden Retrievers
Leeftijd hond(en): 5 en 1 (16 maanden).
Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:Geen allergieën.
Top lijst voor mijn hond(en):Snackieeeees

(Ze lijken op hun vrouwtje).
Knuffels (zelf koop ik altijd knuffels uit de bak bij de kringloop, want Fudge laat ze wel eens sneuvelen en dure knuffels zijn dan zonde).
Fudge is echt gek op knisperende speeltjes.
Dummy's (Ginger vindt het geweldig om ze uit het water te halen).
Gepersonaliseerde dingen voor de honden (namen honden, kennelnaam: The Fudge Factory, Grappige/leuke teksten).
Gepersonaliseerde dingen voor het vrouwtje of baasje (t-shirt/trui/pyjama/sokken met tekst/foto/etc, canvastasjes (want die heb ik er pas 99), etc)
Snuffelmat
Vetbedden/dikkere kleedjes
Bandanas
Functionele toppings (Ik heb alle toppings van Ode Onyx Dogenrichment al

)
Dingen om ijsjes/koekjes/pupcakes/Jelly's/likmatjes te maken zoals Smoothiedog, Yogupet, Canumi, Mr. Bones, Nutriboom, Cooka Cookies, Eetbare gedroogde bloemen, banketstaaf's Kitchen, etc.)
Durable kauwsnacks zoals Nylabones, koffie/olijf/etc hout, T-bone, etc.
Hondenparfum (ik heb een stelletje viezerikken) & honden shampoo.
Lekkere recepten voor de honden (koekjes, pupcakes, royal icing geschikt voor honden, botten bouillon, verzin het maar).
Flop lijst voor mijn hond(en):Er is maar weinig echt flop voor mijn honden of mij.
Ballen, vooral omdat ze er niet zoveel om geven. Behalve als er een touw aan zit en je er tug-of-war mee kunt spelen.
Puzzels, ik hoopte dat ze dat leuk zouden vinden, maar ze vinden er weinig aan.
Bij meerdere honden,
Naam hond: Dit volgt later
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:
Leef je uit:Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):Onze meiden zijn echt onze gezinsleden, ze maken onderdeel uit van ons gezin en we nemen ze overal mee naartoe. We hebben in 2023 onze kennelnaam aangevraagd (The Fudge Factory) om een nestje te kunnen fokken met Fudge.
In 2024 hebben we deze droom verwezenlijkt en daaruit is (o.a.) Ginger voortgekomen.
Ginger is bij ons geboren en mocht bij ons blijven wonen als maatje voor Fudge.
Fudge: Dit meisje is begin 2023 bij ons komen wonen en ze was precies wat wij op dat moment nodig hadden. Ze is lief, gevoelig, aanhankelijk en heel gemakkelijk in de omgang.
Ze houdt van wandelen, spelen met Ginger, tutten op knuffels en vooral dichtbij ons zijn. Ze heeft wat verlatingsangst ontwikkeld door alle verhuizingen, maar het is eigenlijk niet zo erg meer, ze wil vooral daar zijn waar ik ben, verder kan ze prima alleen thuis zijn.
Voor een Golden is ze weinig water gericht. Ze houdt niet van zwemmen, wel van pootje baden en achter Libelles (of andere onzichtbare dingen) aangaan in het water.
Wat ze wel van de Golden heeft, is het modder en smerigheid gen. Ze zoekt de meest smerige dingen om doorheen te rollen.
Fudge is dol op knuffels die knisperen, piepende speeltje zijn geen favoriet.
Fudge houdt niet van/is bang voor: Vuurwerk
Ginger: De dochter van Fudge. Een spicy meisje, ze doet haar naam eer aan. Mensen vroegen in het begin al of ik wel zeker wist dat ik haar zo wilde noemen. Ik heb geen spijt, maar ik noem haar wel steeds vaker Ginny, misschien zegt dat ook wel iets

.
Ginger is soms zo overenthousiast dat ze zich niet goed weet te beheersen. Menig bezoeker heeft wel eens een kras of blauwe plek opgelopen door haar lompe enthousiasme.
Een andere mindere eigenschap is trekken aan de lijn.
We zijn consequent, we hebben 'alle trucjes' geprobeerd, we hopen dat het ooit minder wordt of over gaat
Met Ginger heb ik het afgelopen jaar veel geshowd, beiden genoten we hier enorm van.
Momenteel ligt het op een lager pitje.
We hebben helaas, bij het maken van de officiële röntgenfoto's voor de Raad van Beheer, ontdekt dat Ginger OCD aan haar linkerelleboog heeft.
We hoopte ooit met Ginger onze 3de generatie te mogen fokken, deze droom moeten we helaas laten varen.
Gelukkig lijkt Ginger geen enkele last te ondervinden en hopen we dat dit zo mag blijven voor de rest van haar leven.
Ginger is dol op: water (en eenden, daarom zit ze bij 'open water' zoals de Waal, vaak aan de lange lijn), het werkt als een magneet en ze wil er dolgraag in. Ze is dan ook dol op dummy's om mee rond te sjouwen in het water.
Ze is echt een buitenhondje en ligt het liefst de hele dag buiten.
Als ze dan toch binnen is dan ligt ze het liefst met haar kop in de vensterbank naar buiten te kijken. Ze is die 'buurvrouw die altijd alles weet omdat ze naar buiten gluurt'
Ginger houdt niet van: Föhn/waterblazer. Ze is ook niet zo heel dol op elektrische apparaten (die dus veel geluid maken).
Foto? Niet verplicht, wel leuk!Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten!