Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 20:58

CupCakes_ schreef:
Mag ik mijzelf als actieve meelezer en/of poster ook melden? Voor alsnog na Jipperd geen hond helaas, maar wij genoten beide (hij van het pakket & ik van het topic) <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Leuk dat je wel mee komt kijken! Heb je in de toekomst nog plannen op het gebied van een hondenvriendje?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 21:38

KimD schreef:
Dat klinkt heel begrijpelijk inderdaad, super jammer wel, lijkt me echt onwijs prachtig daar te wonen! <3

Knap dat jullie weer de hele boel achterlaten en hier 'opnieuw' beginnen. Wel fijn dat jullie terugkunnen naar jullie eigen huis. Alvast heel veel succes en uiteraard welkom in het SS topic!

Ik vind Canada een prachtig land om op vakantie te gaan, maar de dagelijkse realiteit van het wonen is dat niet :+ . Al ga ik ook echt wel de bergen en rivieren etc missen! Al zijn veel plekken waar je mooi kan hiken al gauw 2+ uur rijden (zelfs als ze dichtbij lijken!), en we gaan in Belgie op mindere afstand vd Ardennen wonen (totaal niet vergelijkbaar, maar toch!).

Ik moet een heel huishouden in 4 koffers krijgen, maar toch kwam ik al iets leuks tegen voor de SS, dus mijn eerste cadeautje (die voor elke top/flop lijst kan) is al gekocht!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 03:59

VillaNeusjes schreef:
CupCakes_ schreef:
Mag ik mijzelf als actieve meelezer en/of poster ook melden? Voor alsnog na Jipperd geen hond helaas, maar wij genoten beide (hij van het pakket & ik van het topic) <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Leuk dat je wel mee komt kijken! Heb je in de toekomst nog plannen op het gebied van een hondenvriendje?

Wel toekomst plannen en iets concreets in het vat. Maar het is allemaal wel afwachten of het pakt natuurlijk

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:03

Spannend! En frustrerend tegelijk want afwachten is stom :')

Deniseee96

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:54

Super dat jullie het toch weer willen organiseren! Ik vond het vorig jaar ontzettend leuk om mee te doen, dus ik denk dat we dit jaar weer aansluiten, alleen nog even tijd vinden voor onze aanmelding.

Het Winnekind is in ieder geval een stuk groter geworden :o
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 08:15

Deniseee96 schreef:
Super dat jullie het toch weer willen organiseren! Ik vond het vorig jaar ontzettend leuk om mee te doen, dus ik denk dat we dit jaar weer aansluiten, alleen nog even tijd vinden voor onze aanmelding.

[ Afbeelding ]

Met nadruk op een stuk groter :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 09:13

Die is goed gegroeid inderdaad! :))

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 22:32

Boktnaam:Jess_Ashlinn

Naam hond(en): Diesel

Ras(sen): Sint Bernard x Benner Sennen x Deense dog

Leeftijd hond(en): Diesel wordt in november 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Top lijst voor mijn hond(en):
Grote speeltjes
Kluiven
Ballen
Knuffels

Flop lijst voor mijn hond(en):
Gekleurde kauwstaafjes

Leef je uit
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Diesel is echt een GVR. Hij woont samen met alle dieren (kippen, eenden, konijnen, katten en paarden) op onze boerderij. Hij kan met alle dieren en is tegen ieder dier lief. Diesel doet zijn naam er wel eer aan, meestal moet hij even op gang komen haha. Hij is dol of knuffelen (want hij denkt dat hij nog een puppy is en prima nog op schoot past). Af en toe doen we mee met speuren en pakwerken op de hondenschool en dat vind hij heel erg leuk. Diesel "brengt" ons iedere avond naar bed, dan ploft hij nog even een uur tussen ons in en daarna ploft hij tegen het bed om verder te slapen :D

Foto? Niet verplicht, wel leuk!Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 01:39

Nog niet eerder met de dog editie meegedaan, maar ik doe graag mee dit jaar !
Hierbij mijn aanmelding

Citaat:
Boktnaam: Cheytjuh

Naam hond(en): Moira en Aloy (sorry, gamers :o)

Ras(sen): Moira (straathond uit Sarajevo) en Aloy is een Beagle

Leeftijd hond(en): Moira 8, Aloy 3

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: niet bekend

Top lijst voor mijn hond(en): Snackjes, Braintainment speelgoed, bijtspeelgoed, ze vinden van alles eigenlijk wel leuk

Flop lijst voor mijn hond(en): Van die zelfbewegende ballen van de Temu, doodeng :o ;) vinden ze dat. Verder geen directe Flop zo te bedenken, komt vast nog dan.

Bij meerdere honden, Naam hond:
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:

De metingen komen nog!

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Onze honden zijn onze harige kinders, gaan altijd mee op vakantie en waar Moira de rust zelve is en het liefst de hele dag in een zeer oncharmante houding ligt te snurken, kan het Aloy niet gek genoeg gaan :j Moira is blind aan 1 oog, maar ziet wel vaak roze olifantjes en we noemen haar altijd onze zweefteef, omdat ze zo dullig voor zich uit kan kijken :o

Aloy is onze clown die graag mee loopt naast de fiets, mee rijdt op het wagentje en mee gaat hardlopen. Ze is ook de grootste veelvraat ever, maar goed, daar staan Beagles volgens mij wel een beetje om bekend :j Beide zijn 'rescue' dogs, Moira hebben we geadopteerd op 16 weken (we denken zelf dat ze al wel wat ouder was) en Aloy op 10 weken

Ik kan nog wel uren doorpraten over ze, maar dat komt vast goed in dit topic ;)

Foto? Niet verplicht, wel leuk!

Afbeelding
Toen Aloy nog pup was :+

Afbeelding
Samen Zen :')

Afbeelding

Afbeelding
2 weekjes geleden op vakantie :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 02:20

Wij willen ook wel weer eens meedoen!
Vorig jaar durfde ik het niet aan omdat de gezondheid van Jeppe toen niet stabiel was.
Maar nu wel *\o/*

Citaat:
Boktnaam: Eloya

Naam hond(en): Jeppe & Dieke

Ras(sen): Whippet & Duitse dog

Leeftijd hond(en):
Jeppe word in Februari 2 & Dieke word in februari 5.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Dieke is allergisch voor rund & Kip, kalkoen gaat ook niet altijd goed.
Jeppe geen beperkingen.

Natuurlijke snacks (vis, hert, eend, konijn zijn wel favoriet)
Knuffels groot, om met zijn 2 aan te sjorren (wel stevig ivm Dieke haar formaat)
Kleine natuurlijke snoepjes (trainers, vleesrepen, filettrainers)
Slowfeeders (zippy paws bowls zijn top voor dieke, we hebben al een pizza punt)
Likmatten
Brainpuzzels
Voerpuzzels (sodapup, westpaw, Lickimat etc)
Drukknoppen (waar ze met hun poot op kunnen drukken)
Grote flostouwen
Kleding voor windhonden (jeppe ;) ) jasjes en truitjes
Tags voor aan het tuig.
Windhonden halsband (bijvoorbeeld collar of sweden maat M)
Bandana's dieke met boerderij thema.
Potenbalsem

We laten ons ook graag verrassen!

Chemische snacks,
rawhide,
Kameel snacks
Rund & Kip voor dieke, Jeppe kan maar alleen duidelijk aangegeven.
Kleine speeltjes (ivm verstikkingsgevaar van Dieke) of specifiek erop zetten dat het voor Jeppe is.
Tennisballen
Ballen in algemeen.
Dieke draagt weinig tot geen halsbanden.
Korte riemen < 2 meter. Die gebruiken wij niet.

Hopelijk zijn de lijstjes niet te uitgebreid :') Laat je er niet door afschrikken.
Maar in de nachtdienst had ik er veel tijd voor om over na te denken. Kan ik het zelf ook als inspiratie gebruiken voor kadootjes voor de honden XD.

Bij meerdere honden, Naam hond:
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:

De metingen zullen volgen!

Leef je uit:

Jeppe is mijn 1e eigen puppy, geboren februari 2024.
Hij is een whippet uit showlijn en een echte spring in het veld en kan rennen als de beste.
Samen met de hond van mijn ouders en ook deels van mij is het echt het leukste duo.
Hun enorme verschil in grootte is hilarisch en aandoenlijk tegelijk. Ze liggen het liefst tegen elkaar aan.
Jeppe heeft helaas LTV (lumbosacral transitional vertebrae), een aangeboren rugafwijking.
Hierdoor is zijn toekomst onzeker en staat hij op medicatie sinds hij 5 maanden oud is. Maar hij functioneert op het moment echt super goed en we duimen dat hij zo lang mogelijk zo'n fijn leven bij ons mag hebben. We leven en genieten met en van elke dag!

Dieke is de Duitse dog van mijn ouders, maar is ook mijn grote vriendin. Zij kwam toen mijn oude hond Eloy al erg oud was. En is mij erg tot steun geweest na zijn overlijden.
Dieke is een reus (70Kg) met een klein hartje, altijd super voorzichtig met Jeppe (die als puppy 5kg woog).
Dieke is liever lui dan moe, houd enorm van aandacht en is de beste grote zus voor Jeppe.
Zij is de bewaker van de boerderij én neemt dit ook erg serieus. Haar blaf is tot ver te horen over de weilanden. Oorkriebels zijn de beste kriebels volgens deze mevrouw. Dan gaat ze helemaal knorren en met haar hele gewicht tegen je aan leunen. Schoothond kan ook prima met haar gewicht! Vinden wijzelf alleen wel een beetje zwaar :').

Uit de oude doos, april 24
Afbeelding
(renate zuidema fotografie)

Afbeelding
(Renate zuidema fotografie)

Afbeelding
(eeveon fotografie)

Afbeelding
(DKW fotografie)

Afbeelding
(Marjolein reekers )

Ook uit de oude doos, allebei wat jonger hier.
Afbeelding
(Simondel fotografie)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 17:42

Wat leuk, welkom! Ik zal morgen eens even wat vragen in de groep gooien. *\o/* Tevens ook even een lijstje met aanmeldingen opsommen. {:)

Hebben we al een kerstgevoel bij 30 graden?! {:}

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:34

Er is altijd ruimte voor het kerstgevoel, ook bij 30 graden 8-)

Prachtige honden komen er voorbij, echt genieten van alle voorstel posts <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 07:13

Cheytjuh schreef:
Er is altijd ruimte voor het kerstgevoel, ook bij 30 graden 8-)

Prachtige honden komen er voorbij, echt genieten van alle voorstel posts <3

Een collega benoemde het ook al, die kwam maandag terug van zijn vakantie en zei dat het nu wel heel erg kriebelde ok kerstnummers te draaien. Ik had dat fenomeen nog nooit in het wilde gezien en vond het hartstikke grappig! _O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 07:51

Ik had van de week ook al een liedje in m'n hoofd

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 10:53

Kerst kan altijd! <3 <|-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:09

Deze hadden jullie nog tegoed. Helemaal vergeten en nu popt het topic (gelukkig) weer omhoog en komt het onder mijn aandacht weer. :')

Citaat:
Boktnaam: Fem

Naam hond(en): Fudge (Fields of Gold Rose Alexandrie) & Ginger (The Fudge Factory Caramel Cone)

Ras(sen): Golden Retrievers

Leeftijd hond(en): 5 en 1 (16 maanden).

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Geen allergieën.

Snackieeeees :9 (Ze lijken op hun vrouwtje).
Knuffels (zelf koop ik altijd knuffels uit de bak bij de kringloop, want Fudge laat ze wel eens sneuvelen en dure knuffels zijn dan zonde). :')
Fudge is echt gek op knisperende speeltjes. <3
Dummy's (Ginger vindt het geweldig om ze uit het water te halen).
Gepersonaliseerde dingen voor de honden (namen honden, kennelnaam: The Fudge Factory, Grappige/leuke teksten).
Gepersonaliseerde dingen voor het vrouwtje of baasje (t-shirt/trui/pyjama/sokken met tekst/foto/etc, canvastasjes (want die heb ik er pas 99), etc)
Snuffelmat
Vetbedden/dikkere kleedjes
Bandanas
Functionele toppings (Ik heb alle toppings van Ode Onyx Dogenrichment al :') :o )
Dingen om ijsjes/koekjes/pupcakes/Jelly's/likmatjes te maken zoals Smoothiedog, Yogupet, Canumi, Mr. Bones, Nutriboom, Cooka Cookies, Eetbare gedroogde bloemen, banketstaaf's Kitchen, etc.)
Durable kauwsnacks zoals Nylabones, koffie/olijf/etc hout, T-bone, etc.
Hondenparfum (ik heb een stelletje viezerikken) & honden shampoo.

Lekkere recepten voor de honden (koekjes, pupcakes, royal icing geschikt voor honden, botten bouillon, verzin het maar).

Er is maar weinig echt flop voor mijn honden of mij.
Ballen, vooral omdat ze er niet zoveel om geven. Behalve als er een touw aan zit en je er tug-of-war mee kunt spelen.
Puzzels, ik hoopte dat ze dat leuk zouden vinden, maar ze vinden er weinig aan.

Bij meerdere honden, Naam hond: Dit volgt later
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:

Leef je uit:
Onze meiden zijn echt onze gezinsleden, ze maken onderdeel uit van ons gezin en we nemen ze overal mee naartoe. We hebben in 2023 onze kennelnaam aangevraagd (The Fudge Factory) om een nestje te kunnen fokken met Fudge.
In 2024 hebben we deze droom verwezenlijkt en daaruit is (o.a.) Ginger voortgekomen.
Ginger is bij ons geboren en mocht bij ons blijven wonen als maatje voor Fudge.

Fudge: Dit meisje is begin 2023 bij ons komen wonen en ze was precies wat wij op dat moment nodig hadden. Ze is lief, gevoelig, aanhankelijk en heel gemakkelijk in de omgang.
Ze houdt van wandelen, spelen met Ginger, tutten op knuffels en vooral dichtbij ons zijn. Ze heeft wat verlatingsangst ontwikkeld door alle verhuizingen, maar het is eigenlijk niet zo erg meer, ze wil vooral daar zijn waar ik ben, verder kan ze prima alleen thuis zijn.

Voor een Golden is ze weinig water gericht. Ze houdt niet van zwemmen, wel van pootje baden en achter Libelles (of andere onzichtbare dingen) aangaan in het water.
Wat ze wel van de Golden heeft, is het modder en smerigheid gen. Ze zoekt de meest smerige dingen om doorheen te rollen.

Fudge is dol op knuffels die knisperen, piepende speeltje zijn geen favoriet.

Fudge houdt niet van/is bang voor: Vuurwerk ;(

Ginger: De dochter van Fudge. Een spicy meisje, ze doet haar naam eer aan. Mensen vroegen in het begin al of ik wel zeker wist dat ik haar zo wilde noemen. Ik heb geen spijt, maar ik noem haar wel steeds vaker Ginny, misschien zegt dat ook wel iets :') .
Ginger is soms zo overenthousiast dat ze zich niet goed weet te beheersen. Menig bezoeker heeft wel eens een kras of blauwe plek opgelopen door haar lompe enthousiasme.
Een andere mindere eigenschap is trekken aan de lijn.
We zijn consequent, we hebben 'alle trucjes' geprobeerd, we hopen dat het ooit minder wordt of over gaat :+

Met Ginger heb ik het afgelopen jaar veel geshowd, beiden genoten we hier enorm van.
Momenteel ligt het op een lager pitje.
We hebben helaas, bij het maken van de officiële röntgenfoto's voor de Raad van Beheer, ontdekt dat Ginger OCD aan haar linkerelleboog heeft.
We hoopte ooit met Ginger onze 3de generatie te mogen fokken, deze droom moeten we helaas laten varen.
Gelukkig lijkt Ginger geen enkele last te ondervinden en hopen we dat dit zo mag blijven voor de rest van haar leven.

Ginger is dol op: water (en eenden, daarom zit ze bij 'open water' zoals de Waal, vaak aan de lange lijn), het werkt als een magneet en ze wil er dolgraag in. Ze is dan ook dol op dummy's om mee rond te sjouwen in het water.
Ze is echt een buitenhondje en ligt het liefst de hele dag buiten.
Als ze dan toch binnen is dan ligt ze het liefst met haar kop in de vensterbank naar buiten te kijken. Ze is die 'buurvrouw die altijd alles weet omdat ze naar buiten gluurt' :') :j

Ginger houdt niet van: Föhn/waterblazer. Ze is ook niet zo heel dol op elektrische apparaten (die dus veel geluid maken).

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Fudge:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ginger:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 08:57

Welkom Fem! Die grote rups hebben wij ook, vooral voor de nesten puppy's, die is zo geliefd! <3

Deniseee96 schreef:

[ Afbeelding ]

JOEHOE! Waar blijft de aanmelding van het Winnekind?! *\o/*
Laatst bijgewerkt door KimD op 21-08-25 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 09:05

{:) SANTA UPDATE!

Citaat:
1. Nala
2. nardxash
3. love_mandy
4. Villa_Neusjes
5. Draakje
6. Sastaic
7. Luna2006
8. Bo_Y
9. Oshaa
10. Mandarijn
11. Jess_Ashlinn
12. Cheytjuh
13. Eloya
14. Fem

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:58

Ik heb steeds een beetje gevolgd en denk er nog even over na om ons aan te melden :o
Afbeelding
Afbeelding

Maar door te reageren even ook een stipje bij dit topic

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 11:05

Ik ben ook een stiekeme meelezer die nog een beetje twijfelt. Ik volg jullie in ieder geval, het is leuk om al jullie knappe honden te zien! :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 11:55

Jullie hebben nog maar tien dagen om aan te melden, niet meer te lang twijfelen dan! :oo
:list: - Inschrijven kan tot zondag 31 augustus.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 12:10

Oehh ik ga dan vanavond ook nog even opmeten en mijn aanmelding insturen :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 18:11

SECRET SANTA HUISHOUDELIJKE MEDEDELING schreef:
Een kleine aanvulling:

We merken dat enkele mensen afzien van aanmelden vanwege de uitgebreide matenlijst. We dachten dat dit makkelijk was voor bokkers die maten nodig hebben voor hun Cadeautjes maar willen niet dat bokkers hierdoor afzien van deelname.
Daarom willen we graag toevoegen dat de matenlijst niet vereist is voor deelname en vrijwillig kan worden ingevuld of niet.

Mocht je deze niet invullen en je SS straks maten nodig hebben dan kan deze alsnog via lootjestrekken.nl een verzoek doen om de maten door te geven refererend aan deze maten lijst.

Bijvoorbeeld: Zou je voor mij maat <letter> kunnen doorgeven van de maatafbeelding in de openingspost?

Op deze manier hopenen we dat deelname niet af hangt van het wel of wel of niet vooraf invullen van de maten lijst , dat zou zonde zijn en is absoluut niet onze bedoeling. Mocht je dus alsnog mee willen doen dan zien we je inschrijving alsnog tegemoet!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:56

Ik denk dat dat een goede toevoeging is want ik twijfelde mede daardoor. Maar dacht kan altijd later nog aanvullen ^^

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:03

Eloya schreef:
Ik denk dat dat een goede toevoeging is want ik twijfelde mede daardoor. Maar dacht kan altijd later nog aanvullen ^^

Dit is inderdaad niet iets wat we willen, het moet een toevoeging zijn en niet iets om af te schrikken. We hopen dan ook dat jij en andere bokkers hierdoor gerustgesteld zijn en alsnog mee willen doen.