Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Cer schreef:Dit ook… de gids in de telefooncel ook, waar je heen moest lopen.. met kwartjes
Ik kwam nog niet zo lang geleden bij het opruimen van een la onderin nog een telefoonkaart tegen.
Met een chip.
Met beltegoed.
Als je geen kwartje had kon je toch bellen dat je een lekke band had.
---------
Mijn eerste mobiele telefoon was een AT&T met een antenne die altijd wel ergens in prikte.
Met een prepaid kaart van Libertel.
Een SMS mocht maximaal uit 60 tekens bestaan.
(En ik heb nog steeds hetzelfde nummer....)
Lau schreef:foxy80 schreef:Hier ook nog een oude Nokia 3410 in de kast.
Vandaag artikel in de krant dat GenZ smeekt om de BlackBerry weer uit te brengen, zodat ze social media kunnen ontlopen. Daar kon je indertijd alleen mee bellen, texten en mailen.
De nieuwere versies hadden ook whatsapp toch? Ik zou er geen nee tegen zeggen hoor. Lijkt mij heerlijk terug naar de oude tijd en niet meer continu online zijn.
moonsparkle schreef:Koelkasten? Zou willen dat ze nog in dat formaat werden gemaakt. Nu passen de kleinere varianten nog niet in de meeste broekzakken
akishino schreef:De tijd voor de smartphone, maar ook de tijd voor mensen überhaupt mobiele telefoons hadden, jee wat voel ik me ineens oud![]()
Het was vreselijk als je crush belde en daar zat je dan midden in de woonkamer met de vaste telefoon waar je ouders ook gezellig bijzaten
_Nadia_ schreef:Nog iemand die collect call deed (voor we mobiels hadden) en dan als je moest inspreken snel zei, mama kun je me komen halen?
En dan je moeder die t gesprek weigerde maar wel wist dat ze je moest ophalen.
Suzanne F. schreef:Oh ja de Pocketline swing! Met een Hi abbo. Dat klopt, die had ik ook! Dat was een van mijn eersten. Daarna heb ik een aantal kleine klaptelefoontjes gehad. Ik heb het echt heel lang uitgehouden. Toen kreeg ik van mijn werk een iPhone (5) en toen was ik om. Toen wilde ik geen klapfoontje meer.
Aanbieders vroeger waren Hi, Dutchtone, O2, Libertel
Ladyson schreef:Lau schreef:
De nieuwere versies hadden ook whatsapp toch? Ik zou er geen nee tegen zeggen hoor. Lijkt mij heerlijk terug naar de oude tijd en niet meer continu online zijn.
Oh wat grappig! Heeft Gen Z de blackberry gekend eigenlijk?
Ik mis t fysieke toetsenbord nog steeds heel erg.. En op de laatste blackberry's kon je gewoon hetzelfde als andere smartphones.