Robotstofzuiger, maar welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:24

AbleToDream schreef:
Hier een Dreame X50 Ultra gekocht twee weken terug, voorwaarden waren dat het makkelijk het haar van de kat aan kon en makkelijk zijn eigen onderhoud kon doen zodat we maar om de week of 2 moeten checken, hij stofzuigt eerst (kan ook op obstakels zoals een drempel kruipen of een hogere mat) en gaat dan alles dweilen, tevreden van maar valt wel in de duurdere categorie van robotstofzuigers. Kuist zelf zijn dweiltjes na het kuisen en er zaten al 5 extra sets in om te veranderen als de andere in de was gaan. Vrij stil voor een stofzuiger ook!

En een leuk hebebding erbij zoals hierboven ook al vermeld was; hij ziet de kat zitten en maakt er een melding van (en normaal ook een foto van maar die optie moeten we nog eens zoeken waar we dat instellen). Als je wil kan je er zelfs mee rondrijden in huis zelf via de app bediening, maar dat hebben we toevallig ontdekt en wisten we niet bij aankoop.

Oh wacht!
Daar kan ik je wel mee helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:36

Ik heb de Roborock QRevo S, 2 inmiddels... Heb er ook eentje op de verdieping neergezet :o

Verder eens met wat DPTomboy en 7September schrijven.
Ik heb 2 katten, een langharige en een kortharige.

Obstakels, huisdieren, sloffen en mij herkennen gaat goed. Lage(re) dingen zoals handschoenen, stokjes met veertjes, snoeren en sommig ander speelgoed herkent het ding niet. In sommige gevallen loopt die daarop vast en geeft dan een foutmelding. Dus dat gooi ik dan even in een mandje of op een stoel.

De robot beneden is door mijn oude, inmiddels overleden, kater overheen geplast toen hij ziek werd. De robot is toen een poosje buiten gebruik geweest. Na opdrogen doet die het wel weer maar maakt nu wel veel meer geluid -O- . Jammer, want het ding is nog geen jaar oud.
Ik heb geen vast programma ingesteld. Mijn recent overleden poes braakte regelmatig (haarballen). Dus ik doe eerst een rondje huis voordat ik het ding aanzet.

Ik heb zelf lang haar, dus ik verwijder wel wekelijks even vooral mijn eigen haar van de robot.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:50

Ik heb een Roborock Q7 BF+, super blij mee en heel tevreden over. Ik heb 2 katten en een hond, dus genoeg haren/zand/kattengrit/rommeltjes in huis en deze doet elke dag een rondje en houdt het allemaal netjes. :) Zit ook een dweilfunctie op. Die is idd niet te vergelijken met zelf dweilen, maar ik woon in een vrij nieuw huis waar het steeds wat stoffig blijft en daarvoor is hij ideaal. Zelf dweil ik nog 1x per week met een elektrische dweil, maar het vieze water valt me dan ontzettend mee, moet ik zeggen. :)

Hier gaat hij idd netjes om stoelpoten en andere objecten heen, het enige wat ik elke dag wel even moet doen is al het speelgoed van de vloer af halen.
De jongste kat is trouwens ontzettend slim en heeft uitgevonden dat als ze er een kattenveertje voor legt, de robot hem dan best hard weg swiped en dan kan ze er weer achteraan. Ze had ook uitgevonden dat ze de robot zelf aan kon zetten, om vervolgens te gaan spelen, dus ik ben vooral ook blij met het kinderslot wat je in kan stellen :D

Die van mij is heel erg stil, hij maakt alleen even herrie als hij klaar is met z'n rondje en bij het station geleegd wordt, maar dat duurt maar een paar seconden.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:51

Jindai schreef:
Ik heb een Roborock Q7 BF+, super blij mee en heel tevreden over. Ik heb 2 katten en een hond, dus genoeg haren/zand/kattengrit/rommeltjes in huis en deze doet elke dag een rondje en houdt het allemaal netjes. :) Zit ook een dweilfunctie op. Die is idd niet te vergelijken met zelf dweilen, maar ik woon in een vrij nieuw huis waar het steeds wat stoffig blijft en daarvoor is hij ideaal. Zelf dweil ik nog 1x per week met een elektrische dweil, maar het vieze water valt me dan ontzettend mee, moet ik zeggen. :)

Hier gaat hij idd netjes om stoelpoten en andere objecten heen, het enige wat ik elke dag wel even moet doen is al het speelgoed van de vloer af halen.
De jongste kat is trouwens ontzettend slim en heeft uitgevonden dat als ze er een kattenveertje voor legt, de robot hem dan best hard weg swiped en dan kan ze er weer achteraan. Ze had ook uitgevonden dat ze de robot zelf aan kon zetten, om vervolgens te gaan spelen, dus ik ben vooral ook blij met het kinderslot wat je in kan stellen :D

Die van mij is heel erg stil, hij maakt alleen even herrie als hij klaar is met z'n rondje en bij het station geleegd wordt, maar dat duurt maar een paar seconden.

Oh wat een slimme kat!
Die van ons ging de eerste dagen de robot alleen volgen haha (nu laat ze hem met rust)

Nayan

Re: Robotstofzuiger, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:00

Mijne heeft geen kinderslot, mijn konijn zet hem soms aan inderdaad :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 02:04

Ik zou persoonlijk niet voor een hele goedkope gaan 'om het te proberen', want de kans dat dat dan tegenvalt is heel groot, is mijn mening.
Ik heb nu bijna 3 jaar een Blaupunkt (bluebot Xtreme) en daar ben ik opzich heel tevreden mee. Inmiddels heeft de techniek niet stilgestaan en zijn ze flink door ontwikkeld en zou ik als er een nieuwe moet komen, voor iets anders gaan. Maar toendertijd was de keuze minder ruim en de verschillen onderling kleiner (zeker voor acceptabele prijzen).

Maar: ik heb eerst 3 andere merken/types gehad, omdat ik ook dacht "ik probeer er eerst een voor een klein prijsje" maar wat een ondingen waren dat stuk voor stuk :o zijn allemaal vrij snel retour gegaan. Slechte navigatie (veel stukken overslaan of juist bepaalde plekken 10x opnieuw doen, overal tegenaan botsen), slechte/weinig zuigkracht, veel lawaai, mede door de slechte navigatie heel lang bezig zijn en dan halverwege geen batterij meer hebben, noem het maar op.

Ik ben dus daarna uiteindelijk voor een duurdere gegaan. En blij dat ik dat gedaan heb! De dweilfunctie is niet denderend (maar daar kocht ik hem ook niet voor, dus voor mij niet zo'n probleem), en ik heb de accu na 2 jaar moeten vervangen omdat die slecht werd, maar voor die €50 dat dat kostte, heb ik geen nieuwe en hij is verder nog helemaal goed en zuigt nog bijna dagelijkse mijn huis (met 2 katten) schoon :).

Lang verhaal kort: zet voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk vindt en koop gelijk een goede/betere ipv een matig budgetmodel waarbij de kans op voorhand al groot is dat je het niks gaat vinden :)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 06:25

Scum schreef:
Er loopt een heel topic over robotzuigers:
[LZP] Robotstofzuiger met huisdieren?

Dat topic heeft mij goed geholpen. Wij hebben de Dreame L10s Pro Gen 2 gekocht. Erg blij mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:18

onpaard schreef:
Scum schreef:
Er loopt een heel topic over robotzuigers:
[LZP] Robotstofzuiger met huisdieren?

Dat topic heeft mij goed geholpen. Wij hebben de Dreame L10s Pro Gen 2 gekocht. Erg blij mee.

Hier hetzelfde. Ik heb via dit topic ook de Dreame L10S ultra gen2 gekocht. Iedere dag blij mee en deze heeft ronddraaiende dweilen, dat vind ik absoluut een aanrader.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:42

Wij hebben thuis de Roomba i5 plus. Onze Wall-E is best dom maar doet zijn werk goed met 5 katten (waaronder 3 ragdolls).

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:39

Hier de Dreame L10S ultra gen2 super tevreden ermee! Maakt ook goed schoon, ik dweil 1 keer per 2 weken met de hand zelf. En het water is nog best doorzichtig.

2 kinderen, 1 hond en 1 kat. We dragen soms schoenen in huis. Dus de grond word aardig geleefd zegmaar.

Voordeel van deze is ook dat er meerdere kaarten gemaakt kunnen worden. Zo heb ik er ook 1 van de bovenverdieping gemaakt en daar zet ik hem 1x in de week aan. (Gwn de robot optillen zonder dock naar boven)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 11:58

Heel veel mensen die een Dreame of Roborock hebben zo te lezen.

Die vind ik wel echt aan de dure kant. Via iBood zie ik regelmatig andere merken te koop staan voor een leukere prijs. Wat onder Tapo en Shark. Zijn er ook mensen die daar ervaring mee hebben?

Uiteraard zal ik het andere topic ook even doorspitten :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 14:14

Wij hebben de robotstofzuiger van de Lidl. Ik geloof dat die €140 ofzo was. Ideaal! We namen hem toen ons zoontje begon met kruipen. Elke ochtend om 6.00 doet ie zijn rondje, zodat de haren van onze hond en katten weg waren als wij beneden kwamen. We hebben hem nu denk 2,5 jaar. Hij heeft sinds kort een foutmelding als die volledig is opgeladen, erg irritant haha. Maar voor dat geld en het werk wat die deed vind ik 2,5 jaar een hele tijd eigenlijk. Bij een volgende kijk ik ook naar eentje met dweilfunctie. Ik besef me dat echt dweilen nodig blijft, maar de natte pootjes weg is toch alvast mooi meegenomen haha.