Waar een vriezer neerzetten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:16

Art_Ificious schreef:
Hoeveel zit er in de vriezer dat je werkelijk nodig hebt en geen extra's zijn voor de pubers?

Ik woon ook in een 3 persoons gezin Wij hebben een kofferdiepvries maar er zit eigenlijk helemaal niet veel in. 3 broden, zakje frietjes, frikadellen, beetje groenten, beetje ijs en wat koelelementen, af en toe eens een doos pizza en 3 porties gehakt voor bij de spaghettisaus.
Eigenlijk te groot voor al wat erin zit. :+
Bij ons staat die in de benedenverdieping garage (daar staat ook 1 mountainbike en veel rommel van m'n pa) . We hebben buiten ook nog een garage waar onze fietsen staan.

En ik zit dan bv ook in een 3 persoons gezin (man, ik en zoon van 12) en heb 350L vries ruimte ongeveer (grote rechtopstaande, 3 lade model en nog een vak boven een oude ijskast) en nog te kort voor wat ik eigenlijk allemaal erin wil hebben, dus da’s het tegenovergestelde dan haha. Ik heb praktisch nooit echt veel vries ruimte over tenzij ik bijna door de voorraad maaltijden heen ben - maar die vul ik ook zsm weer op. Voor mij is de vriezer een van de belangrijkste dingen in een huishouden waar ik onwijs veel gebruik van maak; zowel qua geld besparen (ik maak gebruik van goede aanbiedingen en vries dan vanalles in), Voorraad voor de dieren (zowel t vlees maar ook andere dingen die ik maak qua toevoegingen zoals bouillon, groenten mixen en meer) en voor ons zelf; dat is dan voorraad van zowel al gemaakte maaltijden, soepen en sauzen maar ook losse ingrediënten waar ik altijd dingen mee kan samenstellen (fruit, groente, brood en afbak en meer) of tussendoor kan eten. Het is maar net wat je ermee doet natuurlijk. Hier ook dagen dat koken niet altijd goed lukt, en dan vind ik vriezer voorraad echt super fijn.

Met 2 tieners in huis zoals TS kan ik me indenken dat je echt wel wat vriezer voorraad wil kunnen gebruiken, dus het is natuurlijk ieder voor zich met hoe ze dit willen invullen en wat je echt Nodig vind te hebben. Maar hier word er ook best wel wat vriesruimte gebruikt voor de dieren ook nog :j

Samantha_

Re: Waar een vriezer neerzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 12:02

Wat een hoop reacties!

De pubers, tja die hebben vakantie en mama is aan het werk. Die halen van hun eigen geld snacks en eten dat als lunch.

Wat ik er allemaal in heb, brood, fruit groente, aardappel producten. Maar ook ijs en restjes saus soep etc. Dus echt ruimte tekort.

De huidige koelkast is inbouw, en ik heb een U keuken, vanaf de woonkamer kijk je erin. De koelkast kast is ook niet zo hoog als je bij koel vries combinatie zou hebben, dus die vervangen voor koel vries kan niet.
Heb geïnformeerd bij keuken bedrijf om te vervangen voor hoge kast met koel vries, maar dat wordt wel prijzig.
Ik denk dat het meest handige is is de walk in closet kamer, daar slaapt niemand ook.
Beneden heb ik in hal ofzo geen plek, enige mogelijkheid zou zijn in een hoek van de woonkamer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 07:24

Je zegt dat in de trap kast hoger niet kan. Heb je dan ook 3 kwart hoog overwogen?

Onze vriezer is 143 hoog en 54 breed. Vind het een hele fijne vriezer (Inventum VR1430W).

Je kunt er ook alsnog 1 op zolder laten staan en dan het tafelmodel gewoon waar die staat. Doe je beneden de dingen die je vaak nodig hebt, en boven datgene dat je bijvoorbeeld alleen nodig hebt als je wilt gaan koken of zo.

Bowo

Re: Waar een vriezer neerzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:39

Wat is het probleem met de fietsen in de schuur? Blijft er geen looppad over?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:30

Bowo schreef:
Wat is het probleem met de fietsen in de schuur? Blijft er geen looppad over?

Een vriezer neemt niet zo gek veel ruimte in. Ik heb de mijne ook in de schuur staan. Werkt prima. Ik had eerst een laag model, maar sinds kort een hoge, ben er erg blij mee.