Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 23:18

Ik was dit topic al kwijt!
Ik heb gisteren een paardrijbroek verkocht.
Ik kom er wel achter dat ik geen verzendzakken meer heb. Dus nu maar even iets verzinnen

Waarmee verzenden jullie?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 23:34

Ik meestal in doosjes. Kleding inderdaad verzend zakken. :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 23:35

Ik doe vaak stevige vuilniszakken of boodschappentassen :)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 07:21

Ik heb bij Shein leuke zakjes met plakstrip gekocht in verschillende maten en bedank stickers.
Kost echt geen drol bij Shein en de verzending is altijd netjes.
Schoenen e.d. verzend ik in een oude doos of in een originele schoenendoos.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 07:52

Ligt een beetje aan wat voor artikel. Maar hergebruik altijd de verpakkingen waarin ik zelf pakketjes krijg.

Edit: action en wibra verkopen ook verzendzakken tegenwoordig als het goed is. Heb zelf nog genoeg liggen, dus ga voorlopig nog geen nieuwe kopen :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:09

Ik verzend in doosjes die ik heb gekregen van andere verzendingen of soms in oude plastic tassen die ik nog heb liggen. Ik ga er niks voor kopen. Ik koop op Vinted ivm duurzaamheid en waardeer het dus ook als ik een verzending krijg ik iets wat hergebruikt is.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:04

Ik gebruik ook doosjes die ik heb liggen.

Beetje jammer alleen dat ons lokale mondial punt geen doosjes meer wil aannemen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 09:05

Ik gebruik altijd doosjes en zakken die ik zelf heb gekregen bij bestellingen. Ik heb nog nooit verzendzakken of iets gekocht :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:06

Mijn man verkoopt veel op vinted, dus die heeft toen bij een kantoor artikelen winkel heel veel verzendzakken gehaald, dus die gebruik ik ook :+
Daarvoor vaak ik doosjes of verzend enveloppen die ik al had liggen van mijn eigen bestellingen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:22

Ik hergebruik zoveel mogelijk; zowel doosjes als opvulmateriaal, enz. Dus ik gebruik dan doosjes wat ik zelf binnenkrijg en vraag rond onder familie en vrienden. En voor echt klein spul, gebruik ik bubbel enveloppen van de Action zodat er nog extra bescherming is - maar ik heb ook losse bubbelwrap liggen om extra te gebruiken (bubbelwrap, opvulmateriaal, etc bewaar ik van pakketten die binnenkomen en soms koop ik een losse rol bij de action bij).

Maar soms verkoop ik zoveel, dat ik idd echt niet genoeg heb aan wat er binnenkomt of via vrienden/familie nog komt en dan moet ik iig qua enveloppen en bubbelwrap bij kopen - dozen weet ik gelukkig altijd wel uit te vinden dus die koop ik nooit :j

Unwritten, ik vind dat echt Zo iets irritants; dat ze geen doosjes meer willen aannemen. Vraag me ook af of dit überhaupt mag in hun rol als pakketpunt. Ik zou hier bij MR of vinted een klacht over indienen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:28

Heb MR al een bericht gestuurd erover. Ze wil alleen maar zachte pakjes aannemen omdat er daar meer van in een zak kunnen. Ik verzend boeken :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:32

Bizar dat er dan gewoon idd akkoord mee gegaan word vanuit MR. Ik verzend met boeken soms ook grotere pakketten als iemand een bundel maakt. Dan ben je toch mooi de sjaak :') Gelukkig doen ze bij onze pakket punten niet zo idioot overal, want ik gebruik zoooveel doosjes, lol. Dan zou ik echt een probleem hebben, zeker omdat MR gewoon echt vaak word gekozen door m'n kopers.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 09:34

Ik kwam vorige week bij een pakketpunt, die zeggen doodleuk een euro te rekenen als ze voor jou een label moeten uitprinten. Ook al geeft Vinted aan dat dit gratis zou zijn.
Nu zou ik het helemaal niet erg vinden om een bijdrage te leveren aan het printen van een label, maar een euro gaat wel erg ver. Veel dingen verkoop ik voor een (paar) euro, dan heeft het al bijna geen zin meer om te verzenden :')
Als ik het goed begrepen heb, gaat dat wel alleen om de daadwerkelijke grote labels die je evt thuis ook kan printen, dus niet de digitale labels van VintedGo of DHL waar ze zelf stickers voor hebben. Ik weet niet of het ook voor de DPD labels geldt...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:41

Een euro... Ik vind een kleine bij betaling dan idd ook niet gek wat je zegt, maar een euro gaat wel echt heel ver. Dan is de lol met kleine verkopen er heel snel vanaf. Gelukkig printen wij gewoon altijd zelf thuis wat er geprint moet worden. DPD gebruik ik sowieso al zeker een jaar niet meer ondertussen, maar MR en soms Vinted GO moet dan wel nog geprint worden hier. De labels die je krijgt als verzendbewijs met digitaal inscannen en welke je dan moet opplakken bij DHL, die doe ik meestal ook zelf inscannen en dan liggen die stickers gewoon bij het inscan apparaat klaar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 09:47

cursebreaker schreef:
Een euro... Ik vind een kleine bij betaling dan idd ook niet gek wat je zegt, maar een euro gaat wel echt heel ver. Dan is de lol met kleine verkopen er heel snel vanaf. Gelukkig printen wij gewoon altijd zelf thuis wat er geprint moet worden. DPD gebruik ik sowieso al zeker een jaar niet meer ondertussen, maar MR en soms Vinted GO moet dan wel nog geprint worden hier. De labels die je krijgt als verzendbewijs met digitaal inscannen en welke je dan moet opplakken bij DHL, die doe ik meestal ook zelf inscannen en dan liggen die stickers gewoon bij het inscan apparaat klaar.

Ik heb thuis dan geen printer, dus ik stuur die vaak door naar mijn ouders. DPD heb ik laatst wel weer aangezet, Mondial Relay zit gewoon niet in de buurt en ook voor Vinted Go moet ik een eind uit de richting inmiddels -O-

Vorige week wel even stress gehad om een pakketje die niet in de app verscheen. Had twee DPD pakketten afgegeven, en slechts eentje gaf een update. Wel verzendbewijs en een meewerkende koper dus het is goed gekomen gelukkig :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:06

Ik heb kleine brievenbus doosjes en verzend zakken gekocht bij Temu.

En ik haal gratis doosjes op bij Kruidvat. Ze hebben er grote en kleine dozen en alles ertussen. Meestal duiken de medewerker en ik samen in de bak en ga ik met een hele stapel dozen naar huis. Dat is echt zo fijn! :)) Toevallig vorige week geweest, dus ik kan weer een hoop verzenden! :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:17

Hier bewaar ik dozen van Vinted, bol en Amazon. Daarnaast verkopen Wibra en action goedkope verzendzakken. Bij de action niet gezien maar die van de Wibra gebruik ik af en toe. MR heeft hier niet aangegeven alleen nog zakken te willen. Misschien ook omdat mijn punt heel weinig pakketten krijgt dus dat vult niet veel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:26

Ik koop alleen, ik verkoop niet :P Doosjes geef ik door aan mijn zus die wel fanatiek verkoopt.

Weet een van jullie toevallig van welk emailadres de afhaalcodes van Mondial Relay komen? Ik krijg ze steeds niet binnen, zelfs niet in de spam-folder. Nu wil ik dat adres graag een veilige afzender maken in de hoop dat dat helpt.

Er is nu nog 1 pakje via MR onderweg en als het me niet lukt die code te ontvangen denk ik dat ik daarna maar niet meer voor die methode kies, want het afhalen duurt iedere keer zo lang en die pakketpunthouder vindt het duidelijk ook zwaar irritant -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:33

Tallie1979 schreef:
Ik heb kleine brievenbus doosjes en verzend zakken gekocht bij Temu.

En ik haal gratis doosjes op bij Kruidvat. Ze hebben er grote en kleine dozen en alles ertussen. Meestal duiken de medewerker en ik samen in de bak en ga ik met een hele stapel dozen naar huis. Dat is echt zo fijn! :)) Toevallig vorige week geweest, dus ik kan weer een hoop verzenden! :D

Daar kreeg ik laatst trouwens een vraag over, of ik het niet verzonden in ali/temu/wish verpakking omdat die giftig zijn :')
Die van mij zijn Duits geproduceerd, dus kon ze gelukkig gerust stellen... maar neem sowieso aan dat je 2e hands kleding altijd even goed wast :P

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:57

Ja het is dus niet MR zelf, maar de dame van het verzendpunt dat geen doosjes meer wil aannemen. Ik fiets tegenwoordig maar naar Nieuwegein, moet voor Homerr/Vgo ook al naar Nieuwegein fietsen :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:28

Het is niet te geloven, ze hebben me m'n geld teruggegeven, eindelijk!!! Laatste bericht wat ik van ze had gekregen was 69 dagen geleden, ze hebben meerdere berichten genegeerd en na gister hebben ze het eindelijk opgegeven. Dit is gewoon hun verdienmodel, maar als je maar koppig genoeg bent en niet opgeeft lukt het uiteindelijk wel. Na een heleboel maanden :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:28

Wat een opluchting moet dat geven nu, eindelijk! Fijn!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:30

Wat fijn Castamickey!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:38

Ja ontzettend zeg! Heeft echt lang genoeg geduurd. Voortaan geen grote bestellingen meer via vinted, echt te risky blijkbaar

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:42

CastaMickey schreef:
Het is niet te geloven, ze hebben me m'n geld teruggegeven, eindelijk!!! Laatste bericht wat ik van ze had gekregen was 69 dagen geleden, ze hebben meerdere berichten genegeerd en na gister hebben ze het eindelijk opgegeven. Dit is gewoon hun verdienmodel, maar als je maar koppig genoeg bent en niet opgeeft lukt het uiteindelijk wel. Na een heleboel maanden :')

*\o/* *\o/* *\o/*