Hoe lang ga je door? Auto gedoe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 18:29

Morrie schreef:
_San87_ schreef:

Als er een 'nieuwe' in zit, dan is alles weer goed. Dat zie je als het goed is al zodra je de motor start.

Maar ik snap je, hoor :(:).

De oude Volvo's hebben nogal last van sensor-mania..... ik word er erg nerveus van. Maar ik zal van de week de stoute schoenen weer es aantrekken en wat grote spullen gaan halen.....

Ik heb er ook één (S80), maar met de 'nieuwe' CEM is ie weer 100% de oude.

Zou eerst eens een klein rondje maken om vertrouwen te kweken :j.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 15:50

Volgens mij is dat centrale systeem laatst vervangen, echter bleef de melding en blijkt dat iets anders dat systeem weer activeert.. Hij gaat in rust, maar gaat er ook weer uit en is dan weer actief.

Gisteren kreeg ik een melding van het roetfilter, uit laten lezen bij andere garage (dichterbij) storing uit hetzelfde systeem, dus heeft er blijkbaar ook weer mee te maken. Roetfilter zelf niks mis mee..

Little_Gift

Re: Hoe lang ga je door? Auto gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 16:07

Dan weet je toch het antwoord? De module of computer die verantwoordelijk is om de ganse auto aan te sturen, is het probleem. Als er random meldingen verschijnen, dan is dit de veroorzaker.

De ECU dus of een aanverwante.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:39

Chickyy schreef:
Volgens mij is dat centrale systeem laatst vervangen, echter bleef de melding en blijkt dat iets anders dat systeem weer activeert.. Hij gaat in rust, maar gaat er ook weer uit en is dan weer actief.

Gisteren kreeg ik een melding van het roetfilter, uit laten lezen bij andere garage (dichterbij) storing uit hetzelfde systeem, dus heeft er blijkbaar ook weer mee te maken. Roetfilter zelf niks mis mee..

Heb je de software wel eens laten resetten/opnieuw laten uploaden? Mijn Volvo gaf heel lang een foutmelding met de accu die niet waar was (bleek na doormeten), met de software opnieuw inladen, was die melding ook weg.

Maar, gekke foutmeldingen is altijd iets elektrisch, dus of CEM, BCM, of iets anders.

Wat voor auto is het, btw? Ik weet dat bij Volvo's de boel nog wel eens wil gaan lekken. Dat veroorzaakte bij de mijne alle problemen.