MS office kopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:38

Dahlia85 schreef:
Ik lees via Groupon ook ontzettend veel slechte revieuws. Krijg je via zo'n site je geld terug? Ik denk het niet?

Jawel. Ik heb het gehad met een fotoprodukt wat zij verkocht hadden, maar de coupon kon ik niet inleveren. Heb m'n geld teruggehad omdat ze het niet voor elkaar kregen om een werkende code naar mij te sturen.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 14:49

Kan jij me dan uitleggen wat het verschil is tussen de product code/key en licentie? Ik begon vol goede moed maar inmiddels ben ik helemaal in de war van alle office perikelen haha. Geen idee wat je nu moet kopen om gewoon simpel met word te werken

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:20

Gewoon geen jaarlicentie kopen voor 365. Dat staat er altijd bij.
Dit bijvoorbeeld is normaal gezien gewoon één licentie die altijd geldig blijft: https://www.groupon.be/deals/office-202 ... standard-1
Op de plaatjes kan je zien wat er inbegrepen is in het pakket dat je gaat kopen. Dus standaard of professional.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 07:24

Even een update.

Vanwege een pc met Windows 10 waar geen Windows 11 op kan draaien, hebben wij een nieuwe pc gekocht.

Die Office licentie maakt dat je geen backups kan maken van je Outlook mail. Erg vervelend.

Maar de kers op de taart is wel dat je dus die gekochte Office licentie NIET kunt overzetten naar een nieuwe pc. Dat vind ik echt waardeloos! Dus wel "altijd geldig" maar uitsluitend op de pc waarop je hem hebt geïnstalleerd. :')

Ik denk dat ik voor nu weer terug zal moeten naar Office 365, die backup van Outlook ga maken en dan probeer weer van Office 365 af te komen dmv een nieuwe Office 2024 licentie te kopen.

Wat een gedoe.

Opslag in the cloud via Strato bevalt trouwens erg goed!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 09:18

Dees schreef:
Even een update.

Vanwege een pc met Windows 10 waar geen Windows 11 op kan draaien, hebben wij een nieuwe pc gekocht.

Die Office licentie maakt dat je geen backups kan maken van je Outlook mail. Erg vervelend.

Maar de kers op de taart is wel dat je dus die gekochte Office licentie NIET kunt overzetten naar een nieuwe pc. Dat vind ik echt waardeloos! Dus wel "altijd geldig" maar uitsluitend op de pc waarop je hem hebt geïnstalleerd. :')

Ik denk dat ik voor nu weer terug zal moeten naar Office 365, die backup van Outlook ga maken en dan probeer weer van Office 365 af te komen dmv een nieuwe Office 2024 licentie te kopen.

Wat een gedoe.

Opslag in the cloud via Strato bevalt trouwens erg goed!

Heb je Microsoft al gebeld?
Mijn man had een paar jaar geleden iets soortgelijks met zijn Visio licentie. Die kon hij niet overzetten op zijn nieuwe laptop. Hij heeft daar Microsoft over gebeld en kreeg toen een andere licentiecode voor eenmalige installatie.

Choiix

Re: MS office kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 09:21

Je kan prima een backup van Outlook maken maar het zit goed verstopt. Bestand, Openen, importeren,

En dan zit er de optie Naar een bestand exporteren. Dan krijg je een PST die je gewoon kunt importeren op een nieuwe PC.

Overigens kan je ook zonder deze backup het bestand van jouw mailbox pakken in de map Outlook-bestanden onder Documenten en die importeren met bovenstaand menu op de nieuwe PC.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 11:23

Helaas... dat kan idd via Outlook classic, maar die is op mijn vorige pc gecrashed en sindsdien werkte ik met de nieuwe versie van Outlook. Daarmee kun je geen backups maken zonder Microsoft 365 te hebben draaien.
Gelukkig kun je via Microsoft wel een abo voor 1 maand krijgen, dus maar gedaan. Kan ik iig een goede backup maken en overzetten.

Ik ben nu in overleg met de verkoper van mijn Office 2024 licentie. Ze verkochten mij 2 maanden geleden een "lifetime licentie" voor 2 pc's. Ik heb er slechts 1 geactiveerd, dus ik zou nog een 2e installatie moeten kunnen maken.

Choiix

Re: MS office kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 14:11

https://www.microsoft.com/en-us/microso ... rms=470018 geeft aan dat sinds februari 2025 het mogelijk is om mail over te zetten tussen accounts. Dus wat je kan doen is een gmail aanmaken en koppelen, daar alle mail naartoe te pompen en dan op de nieuwe pc weer vice versa doen.