Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Het probleem is denk ik niet dat er 1 persoon een opmerking plaatst over de risico's van bestellen in China.
Het probleem is dat er dan pagina 's vol geschreven worden en de vraag van de TS helemaal niet meer aan de orde komt.
En dat er ondanks verzoeken on topic te blijven het gewoon doorgaat.
Ik vind dat echt heel vervelend. En niet alleen bij topics die over Chinese sites gaan.
MarlindeRooz schreef:Tieneke schreef:Ik heb nergens in de nu drie topics gelezen dat mensen dan maar hele dure merken moeten kopen.
Wat is het alternatief dan?
rien10 schreef:Bewuste keuze: bewust ervoor kiezen dat het je niet interesseert is ook een bewuste keuze.
Lieser schreef:Geen nieuwe kleding kopen. Koop tweedehands, herstel, vermaak, verf, leuk op, geef door. Er zijn best alternatieven te bedenken zonder persé langs de Primarkt te hoeven.
MarlindeRooz schreef:Je snapt toch dat dit helemaal niet haalbaar is voor heel veel mensen?
Lieser schreef:MarlindeRooz schreef:Je snapt toch dat dit helemaal niet haalbaar is voor heel veel mensen?
Nee, dat snap ik niet. Tweedehands is goedkoper dan nieuw bij de Primarkt, dus juist voor mensen met weinig geld kan dit een alternatief zijn. Het hoeft niet altijd, overal, voor alles. Maar er is weldegelijk een alternatief voor jouw stelling dat mensen gedwongen worden om dure merken te kopen als ze niet naar de Primarkt mogen. Want dat is gewoon niet waar.
Al zou de helft van de kleding maar hergebruikt worden, dat zou al veel schelen.
Tieneke schreef:Only is toch geen duur merk? Dat ligt toch perfect tussen Primark en dure merken in. Je had het eerder over dure merken als enig alternatief voor Primark etc?
MarlindeRooz schreef:Tieneke schreef:Only is toch geen duur merk? Dat ligt toch perfect tussen Primark en dure merken in. Je had het eerder over dure merken als enig alternatief voor Primark etc?
Only is geen duurzaam merk? Dus alsnog fast fashion en “fout”.
Het voelt gewoon heel erg alsof je “af” bent als je niet alles perfect doet.
MarlindeRooz schreef:Tieneke schreef:Only is toch geen duur merk? Dat ligt toch perfect tussen Primark en dure merken in. Je had het eerder over dure merken als enig alternatief voor Primark etc?
Only is geen duurzaam merk? Dus alsnog fast fashion en “fout”.
Het voelt gewoon heel erg alsof je “af” bent als je niet alles perfect doet.
troi schreef:Recent liep een topic over de bezorggewoontes van shein nogal uit de hand.
Een groep wenste enkel te wijzen op de sociale en milieu nadelen van dat platform en was niet geneigd om de verzoeken dat elders te doen na te volgen. Blijkbaar heiligde het doel de middelen.
Ik vraag me af waar dan de grens ligt.
Want:
- Jeej kijk de echo van mijn baby is goed, zo in de stress gezeten! Schandalig enig idee wat meer kinderen voor schade aanbrengt aan de planeet!!
- Jeej vakantie geboekt, zo'n zin in na jaar ellende! Schandalig enig idee wat onnodig brandstof verbruik/ vliegen/ varen voor schade aanbrengt aan planeet! En wat de lokale bevolking wel niet voor schade heeft door toerisme!!
- jeej kijk mijn awesome nieuwe zadel, eindelijk een passende!! Schandalig, want leer, want plastic, want moet met vrachtwagen worden gebracht.
- Etc etc!
Helemaal niks dat we doen, zeker niet wat niet 100% essentieel is voor onze overleving is milieu-neutraal. En zeker niet goed voor de planeet. Wij zijn een plaag voor de planeet, das klip en klaar
Enkel sterven is goed maar dan wel een beetje vlug en ervoor zorgen dat je lijk efficiënt wordt opgeruimd aub.
En om nu massaal zelfmoord te promoten gaat toch wat ver lijkt me?
En de tussendoor is de onverdraagzaamheid voor elkaars keuzes en gewoonte tot een nulpunt gezakt.
Ik vind het heel triest!
Petpa schreef:purny schreef:De wereld zou een stuk mooier zijn als we niet met elkaar zouden bemoeien en de keuzes van een ander zouden respecteren.
Hier ben ik het 100% mee eens.
Mensen zijn mensen en maken keuzes.
De keuze van de een is niet de keuze van de ander.
Prima!