SHEIN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Re: SHEIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:56

En daarom, herhalen herhalen herhalen :) terecht dat het wordt aangehaald.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 11:44

Dat inderdaad. Al zal de planeet het gelukkig wel overleven - die herstelt op lange termijn wel. Ik vrees alleen dat het "als ik maar goedkope kleren en spullen heb" soort mensen het hardst piept op het moment dat het compleet mis gaat. :Y)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 11:59

Het is toch prima om dat in een topic te vermelden .
Zo bereik je juist de doelgroep die er koopt.
Open je een eigen topic dan krijg je waarschijnlijk alleen de mensen die er al van bewust zijn.
En ook ik heb vorig jaar een paar items gekocht , shein weet heel goed hoe ze jou weer aan het kopen krijgen , want ze laten precies zien wat jij mooi vind.
En door zo n bericht denk ik weer nee niet doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:01

Zeggen de mensen die waarschijnlijk (bijna) allemaal kinderen hebben die ook weer gaan autorijden, consumeren enz. Bovendien, als je echt zo heilig was en zo begaan met de planeet, had je ook geen telefoon om op bokt te zitten

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:08

Het gaat niet alleen om de planeet maar ook hoe die mensen worden behandeld en veel te weinig betaald krijgen.
Maar vind het zelf ook lastig want ook bepaalde andere merken doen het.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:17

Hypocriet gezeik. Bijna alles komt uit die contreien, alleen de meesten zijn aanmerkelijk handiger in het verbergen.

Maaruh, ik heb het gefixed:

[LZP] Waarom shein evil is!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:24

troi schreef:
Hypocriet gezeik. Bijna alles komt uit die contreien, alleen de meesten zijn aanmerkelijk handiger in het verbergen.

Maaruh, ik heb het gefixed:

[LZP] Waarom shein evil is! In tegenstelling tot andere bedrijven

Die contreien zijn ook niet precies het probleem, maar hun productieproces.

Er valt, zeker qua kleding, prima omheen te kopen. De productieprocessen worden steeds transparanter.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:46

Bloembloem , ik zou wachten op t 2e pakket ( misschien komt er ineens nog iets tussendoor met missende items)?
Je hebt nog even tijd om het eventueel terug te sturen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:57

Wat een vervelende mensen die perse weer doorzagen in dit topic. Tot in het discussie topic mensen!

Ik zou ook wachten op je andere pakketten en als je het dan mist pas actie van maken :j

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 13:12

Typisch dit. :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 14:08

Soepblik schreef:
Typisch dit. :+

Jaa waarom had ik dit al verwacht. :')

Ts ik zou idd gewoon wachten op je andere pakketten en dan pas melden als je nog iets mist.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:28

M_aaike schreef:
Oh ja, natuurlijk – als we het er gewoon niet over hebben, dan is het er ook niet. Lekker makkelijk. Zolang jij je nieuwe outfit maar binnen hebt, maakt het natuurlijk helemaal niet uit of er mensen uitgebuit worden of de planeet eraan onderdoor gaat. Prioriteiten, hè?

VRAAG: Waar koop jij je groenten en fruit? En koffie of thee? Heb je gekeken waar het fruit en de groenten die in de supermarkten liggen vandaan komen? Meestal uit Verweggistan. En geen haan die ernaar kraait of dat “wel goed is voor onze planeet” en of de boeren / plukkers daar wel goed behandeld worden.
Knoflook uit China, mandarijntjes uit Marokko, sperziebonen uit Senegal, dat is allemaal heet geaccepteerd.

En waar ga je heen op vakantie? Met de auto of vliegtuig is ook “heel slecht voor de planeet” aldus de belangrijke mensen die zelf massaal met hun ronkende privéjets naar de klimaattop of andere bijeenkomsten vliegen. Een beter milieu begint bij jezelf, als je zelf het goede voorbeeld geeft (geldt natuurlijk ook voor diegenen die het wereldwijd zo hard brullen maar zelf “enorme co2 afdrukken” zetten die een normale inwoner nooit van z’n leven zal kunnen zetten-ook niet met vaak bestellen bij SHEIN) volgen er wellicht anderen, maar het vingertje wijzen naar een ander en dan wel een eigen paard, of kinderen hebben, of met vakantie gaan met auto of vliegtuig is een beetje scheef…

Mijn meiden en ik zijn al jaren blij met SHEIN, Ali en wish, maar (veel) minder blij met alle groenten, vlees en fruit uit Verweggistan. Ieder z’n ding.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:09

AppleSter schreef:
M_aaike schreef:
Oh ja, natuurlijk – als we het er gewoon niet over hebben, dan is het er ook niet. Lekker makkelijk. Zolang jij je nieuwe outfit maar binnen hebt, maakt het natuurlijk helemaal niet uit of er mensen uitgebuit worden of de planeet eraan onderdoor gaat. Prioriteiten, hè?

VRAAG: Waar koop jij je groenten en fruit? En koffie of thee? Heb je gekeken waar het fruit en de groenten die in de supermarkten liggen vandaan komen? Meestal uit Verweggistan. En geen haan die ernaar kraait of dat “wel goed is voor onze planeet” en of de boeren / plukkers daar wel goed behandeld worden.
Knoflook uit China, mandarijntjes uit Marokko, sperziebonen uit Senegal, dat is allemaal heet geaccepteerd.

En waar ga je heen op vakantie? Met de auto of vliegtuig is ook “heel slecht voor de planeet” aldus de belangrijke mensen die zelf massaal met hun ronkende privéjets naar de klimaattop of andere bijeenkomsten vliegen. Een beter milieu begint bij jezelf, als je zelf het goede voorbeeld geeft (geldt natuurlijk ook voor diegenen die het wereldwijd zo hard brullen maar zelf “enorme co2 afdrukken” zetten die een normale inwoner nooit van z’n leven zal kunnen zetten-ook niet met vaak bestellen bij SHEIN) volgen er wellicht anderen, maar het vingertje wijzen naar een ander en dan wel een eigen paard, of kinderen hebben, of met vakantie gaan met auto of vliegtuig is een beetje scheef…

Mijn meiden en ik zijn al jaren blij met SHEIN, Ali en wish, maar (veel) minder blij met alle groenten, vlees en fruit uit Verweggistan. Ieder z’n ding.

Waar ga jij dan naartoe op vakantie?

En waar koop jij je groenten en fruit?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:25

M_aaike schreef:

Als jij daar moeite mee hebt, begin bij jezelf.
Niet iedereen gelooft in dat klimaat gedoe. En of mensen uitgebuit worden of niet.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:42

Citaat:

Ik vrees dat mensen het best weten, maar gewoon niet geven om mensenrechten van anderen (of milieuproblematiek of zelfs de eigen gezondheid).

Eet jij vlees?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:42

Vraag mijnoprevht af of alle mensen die hier het klimaat enzo aanraken of ze vlees eten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:52

OleJon schreef:
M_aaike schreef:

Niet iedereen gelooft in dat klimaat gedoe. En of mensen uitgebuit worden of niet.

Het is geen religie he?! Dat is een kwestie van wel of niet geloven.

Het is wetenschap. Meetbare feiten.
En die zijn overweldigend.

Maar mensen geloven dat pas wanneer nog meer kinderen ziek worden en het water ze aan de lippen staat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:54

naranja1 schreef:
Vraag mijnoprevht af of alle mensen die hier het klimaat enzo aanraken of ze vlees eten.

Nee, geen vlees.

Overigens veel mensen in mijn omgeving niet, en steeds meer mensen stoppen daar ook mee.

Alhoewel je ook een hele rare tegenbeweging ziet van mensen die in de foutieve veronderstelling leven dat we dat juist moeten eten om gezond te zijn. En veel ook nog.
Die mensen weten niet dat we van de evenaar komen en onze darmen slechts hele kleine beetje dierlijke producten kunnen verdragen.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:25

Ninx schreef:
AppleSter schreef:

Waar ga jij dan naartoe op vakantie?

En waar koop jij je groenten en fruit?

Vakanties dit jaar naar Sicilië, VS en Italië, heerlijk!
Ik heb dan ook geen vliegschaamte of iets. En groenten en fruit (en vlees voor m’n gezin) zoveel mogelijk lokaal. En deels zelf verbouwen. De knoflook uit China en de sperziebonen uit Senegal komen hier niet op tafel. Puur vanuit gezondheidsoogpunt, dierlijk oogpunt (weet jij hoe koeien in Verweggistan gehouden en gevoerd worden) en het steunen van de boeren in Nederland.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:27

OleJon schreef:
M_aaike schreef:

Wacht, jij hebt weinig vertrouwen in onze overheid (dacht ik me te herinneren) maar dat andere overheden mensen uitbuiten geloof je dan weer niet?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:29

naranja1 schreef:
Citaat:

Ik vrees dat mensen het best weten, maar gewoon niet geven om mensenrechten van anderen (of milieuproblematiek of zelfs de eigen gezondheid).

Eet jij vlees?

Dit was mijn bericht, dus bij deze mijn antwoord: nee, ik eet geen vlees. Ik snap niet hoe wij als mensen kunnen denken dat we het recht hebben andere wezens geboren te laten worden puur om ze te doden en op te eten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:38

Ik snap niet dat jullie niet snappen dat je in het verkeerde topic zit. Dat laat wel erg veel zien _O-

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:57

Tiggs schreef:
naranja1 schreef:

Eet jij vlees?

Dit was mijn bericht, dus bij deze mijn antwoord: nee, ik eet geen vlees. Ik snap niet hoe wij als mensen kunnen denken dat we het recht hebben andere wezens geboren te laten worden puur om ze te doden en op te eten.

Hoe gaat dat in de natuur dan? Zijn dieren zo lief onderling? En zijn wij geen omnivoren? Ik zou (als vegetariër) heel heel heel graag willen dat we in een vredelievende wereld zouden leven waarin geen mens of dier een ander levend wezen doodt, maar feit blijft dat dieren elkaar eten of gegeten worden en wij mensen bepaalde voedingsstoffen alleen uit dierlijke producten kunnen halen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:59

Kan dit allemaal niet in dat andere topic? Hoe erg kan de vraag van ts genegeerd worden en doorgeboomd op een voor dit topic niet relevant onderwerp

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:01

AppleSter schreef:
[

Dat laatste is achterhaald.
Gelukkig voor jou en mij, we komen niets tekort wanneer we heel veelzijdig eten.
Waarschijnlijk krijgen we juist nog meer binnen, maar zonder de ballast.