Wat is jouw tik? Jouw gewoonte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:18

Sinds kort heb ik mijn kleine ketting altijd om, eigenlijk omdat ik de sluiting niet goed open krijg. En nu zit ik daar telkens aan te friemelen.

Britta31

Re: Wat is jouw tik? Jouw gewoonte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:51

Nagelbijten.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:20

Een lok haar ronddraaien met je vingers.

Oeh en aan die velletjes pulken die s winters op je lip ontstaan, door de kou

Verder ben ik heel normaal gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:43

Ik wrijf vaak met m'n wijsvinger over de top van mijn duim en met mijn duim langs de zijkant van m'n wijsvinger. Géén idee waarom, maar dat gaat vrijwel automatisch.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:01

Selina schreef:
Westhof schreef:
Ik kauw/knaag op de binnenkant van m'n wangen (slijmvlies). Niet zo erg dat het gaat bloeden ofzo, maar het is wel "beschadigd". Ik dacht eerst dat het een stress-ding was, maar het is inmiddels al een jarenlange gewoonte. Je hoort/ziet het niet, dus anderen hebben er geen last van, en ik voel het zelf ook niet, maar goed is anders natuurlijk :7

Ohh dat doe ik ook. Heerlijk vind ik dat.

Oh ik ook!

En ook wondjes/bultjes/plekjes open krabben.

Ik friemel ook altijd aan labels in kleding. Kan echt zo chagrijnig worden als labeltje niet de juiste textuur heeft, als die ruw is ipv glad. Ik kan ook niet slapen zonder m’n “label trui” :o een trui met een perfect label die dus altijd in bed ligt haha. (En ja ik ben een autist :') )

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:31

Losse velletjes en korstjes van wondjes enzo aftrekken. En ik speel altijd met mijn haar elastiekje die ik om mijn pols heb... Officieel zodat ik mijn haar vast kan doen maar ik haat het om iets in mijn haar te hebben

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:35

Nog altijd vaak een lokje haar door mijn vingers laten draaien.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:22

Uhm, meerdere geloof ik. Als ik nerveus ben, wrijf ik mijn vingers over elkaar (ring/middelvinger)
Of draai idd mijn haren in een knoop.
Ik kan slecht stilzitten dus beweeg altijd een been, voet of mijn tenen.
Handen wassen, dat wordt ondertussen ook wel gezien als tik. Ik moet altijd handen wassen :j
Altijd aan de rechterkant willen lopen. Geef altijd als excuus dat mijn tas anders in de weg zit, maar ook zonder tas moet ik rechts lopen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:54

Ik val altijd in slaap met een stukje stof tussen mijn duim en wijsvinger. het maakt niet uit wat voor stof. Kan prima een dekbed of kussensloop zijn, maar ook de trui van mijn vriend telt als een 'een stukje stof'. :+

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:50

Westhof schreef:
Ik kauw/knaag op de binnenkant van m'n wangen (slijmvlies). Niet zo erg dat het gaat bloeden ofzo, maar het is wel "beschadigd". Ik dacht eerst dat het een stress-ding was, maar het is inmiddels al een jarenlange gewoonte. Je hoort/ziet het niet, dus anderen hebben er geen last van, en ik voel het zelf ook niet, maar goed is anders natuurlijk :7

Ik dacht dat ik de enige was hahaha, ik doe dit ook, wel tot het extreme en echt de hele dag door. Eigenlijk nooit tot het bloeden toe, maar ik zit vaak met mijn vinger tegen mijn wang en maak dan een soort duckface om op mn wang te bijten.. tot grote ergernis van mijn vriend die het al jaren probeert af te leren, tevergeefs hahaha

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:17

Ik kan moeilijk stilzitten en heb ook haast geen nagels meer :+ ik beweeg ook altijd wel met een voet of een been als ik zit. Eigenlijk moet ik gewoon altijd iets te doen hebben, dat heb ik meestal ook. Haken is echt een uitkomst haha.

Ook heb ik wat gezichttics die ik in het openbaar aardig onder controle kan houden tegenwoordig. Neus bewegen, lip optrekken en ook een soort neus/keel geluidje die ik niet goed kan omschrijven. Dat laatste wil ik nog weleens (soms onbewust) inhalen als ik denk dat niemand in de buurt is. Bijvoorbeeld na een sociale bezigheid als ik alleen in de auto stap.
Soms ook als mijn vriend naar bed is, maar hij blijkt dat dan te kunnen horen. Dus daar pas ik nu ook mee op :=

Maar ik heb wel meer tics en gekke gewoontes gehad, ik heb ook OCD. Gelukkig is dat ook aardig onder controle inmiddels. Maar daar gaat dit topic ook niet over geloof ik :=

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 00:08

Dayanara schreef:
Bij iedere trap die ik omhoog of omlaag ga de treden tellen.

Hopelijk heb je dan nooit een hele lange trap hahahaha moet je terug omdat je de tel kwijt bent

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 01:27

Standaard een friemel(elas)stiekje om mijn pols! Onbewust begin ik hier altijd aan te frunniken en met mijn vingers langs te gaan (voornamelijk de velletjes naast je vinger) ben me hier vaak niet eens bewust van. Maar als ik die elastiek niet heb kan ik echt chagrijnig worden dat ik hem vergeten ben!

Oh en ‘s avonds check ik altijd 3x of de deur wel op slot zit :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 01:41

Ik pulk in de auto aan mn nagelriemen en velletjes aan mn vinger. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 06:46

MissyNr1 schreef:
Een lok haar ronddraaien met je vingers.

Oeh en aan die velletjes pulken die s winters op je lip ontstaan, door de kou

Verder ben ik heel normaal gelukkig :)

Deze allebei, alleen mijn lippen hebben die velletjes ook in de zomer. Gelukkig ben ik daar grotendeels mee gestopt, vroeger als klein kind trok ik het tot bloedends toe open. Alleen dat haar draaien, ik heb heel vaak niet door dat ik het doe.

Het is minder ronddraaien, doe ik ook wel maar vooral om de pluk goed 'vast' te kunnen hebben om de pluk te aaien :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 07:38

Overal twee of even dingen van hebben. Twee koekjes , twee snoepjes en dezelfde.

Knopje van de handrem in de auto indrukken of die pen inderdaad. Tik tik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 07:41

Best veel mensen met vaste gewoontes en tics dus. :D

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:36

Ik kruis mijn grote tenen over de teen daarnaast wanneer ik zit. Sowieso als ik geen schoenen aan heb en als er ruimte is, ook in mijn schoen. Ik doe het onbewust. Het zit gewoon lekker _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:52

Bellatrix schreef:
Oh, ik pulk ook altijd aan mijn korstjes, ze moeten er altijd af. :')
Wond bekijken is dan ook heel interessant.

_/-\o_
Hier ook, ik heb heel lang korstjes op mijn hoofdhuid gehad en moest het er altijd af pulken.
Maar sinds een aantal maanden ben ik er mee gestopt en mijn hoofdhuid is weer heel.

Ik ben ook een nagelbijter en als ik zie dat er (weer) een wit lijntje aan de nagels zit
dan moet ie er af..Het is echt laten groeien en daarna weer er af bijten. :=

En wat de andere tics zijn weet ik nu even niet.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:00

pinkie87 schreef:
Dayanara schreef:
Bij iedere trap die ik omhoog of omlaag ga de treden tellen.

Hopelijk heb je dan nooit een hele lange trap hahahaha moet je terug omdat je de tel kwijt bent

Dit doet me echt denken aan een liedje van Kinderen voor Kinderen dat ik vroeger altijd meezong :')

Ik tel de tegels van de straat
Maar een putje telt niet mee
Het zijn er zeventig precies tot aan de brug
En als ik me vergis moet ik helemaal terug
Wat gek
Wat maf
Bek-af

...

En met het lopen op de trap
Heb ik ook nog een probleem
Ik moet de vijfde trede altijd overslaan
En als ik me vergis: weer van onderen af aan
Wat gek
Wat maf
Bek-af

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:20

Ik moet een pen in mijn hand hebben op mijn werk, anders voelt het 'leeg'. Ik leg hem alleen weg als ik aan het typen ben en daarna pak ik hem meteen weer op. Ik schiet in de stress als ik mijn lievelingspen kwijt ben. De andere voelen niet lekker, te dik, te glad, te licht.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:44

Traptreden tellen wanneer ik een trap op ga.
Korstjes moeten hier er ook af. Mijn moeder doet dat ook, dus zal wel erfelijk zijn :+
Met mijn pink en duim de ring draaien die om mijn ringvinger zit.
Klikken met een pen, mits die binnen handbereik ligt. (En het irritant vinden wanneer anderen dit doen :x )

Ik heb er vast nog meer :+

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:06

Bellatrix schreef:
Is er iets, een handeling, die jij altijd 'moet' doen? Om je vingers bezig te houden ofzo?

Wat is jouw tik? Ik zit hier op kantoor altijd met zo'n blauwe balpen in de hand en ik zit de hele tijd aan dat 'lipje' te klikken. :') Erin, eruit, erin, eruit. := Klik, klik klik. _O- Het voel lekker en klinkt zo leuk.

Thuis doe ik eigenlijk niets, daar is ook meer te doen haha!

Welke rare dingen of gewoontes heb jij in het dagelijks leven?

Wat een leuk topic, grappig om te lezen allemaal. Ik weet niet of jij met andere collega's samen werkt op kantoor, maar jij en ik zouden geen vrienden zijn, vrees ik :') . Ik kan echt heel slecht tegen mensen in mijn buurt die tik geluiden maken. Of terwijl ze hun punt maken met de zijkant van hun handen op de tafel slaan. Of überhaupt echt storende geluiden. :') Ik heb een collega die een soort standaard 'sabbelt'. Als ze gewoon stil werkt beweegt ze haar lippen en tuit ze ze een beetje (ik kan dit niet beter uitleggen sorry := ). Ik vind het gewoon niet smakelijk als ik voortdurend speeksel hoor. Ze is al wat ouder en ik gok dat ze wellicht een kunstgebit of iets in die richting heeft waardoor ze deze tik heeft. Dat weet ik natuurlijk niet zeker. Verder echt een aardige vrouw, dus ook met dat ik dit zeg is het niet mijn intentie om haar te beledigen.

Ik heb wel heel voorzichtig aan geleerd om als ik bijv. iemand tikgeluiden vervelend vind dit wel aan te geven. Dat vind ik alsnog echt mega spannend, want ik voel me dan een ontzettende zeur. Ik hou het dan altijd dicht bij mezelf door bijv. te zeggen "het ligt echt aan mij hoor, ik kan me wat lastig concentreren dan". Maar iemand die zonder dat hij/zij het door heeft even z'n pen een paar keer heen en weer klikt is natuurlijk nog een ander verhaal dan zo'n 'sabbelsituatie'. Als zij er niks aan kan doen en ik maak haar er bewust van zal ze zich waarschijnlijk alleen maar opgelaten voelen.

Over eigen tiks gesproken, ik ga er eens over nadenken. Sommige ben je bewuster van dan anderen. Ik kwam er na een tijdje achter dat als ik voor een groep sta en spreek, ik aan het begin van een zin als ik adem haal soms met mijn tong een soort 'slis' geluid kan maken. Hier attendeerde mijn man mij een keer op toen hij mij hoorde spreken. Een keer is niet zo erg, maar je moet er voor uitkijken dat je dat niet teveel doet. Ik ben blij dat hij mij erop attendeerde. Ze zeggen daarom ook dat het in bepaalde gevallen soms goed is dat je jezelf soms opneemt en terug luistert/ziet, om je bewust te worden van dingen en daar als het ware feedback uit te halen :)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 01:50

Korstjes ja die moeten eraf.

En als ik buiten loop moet ik midden op de tegel lopen. Niet op de rand tussen de tegels of op gebroken stukken. Beton platen hebben dan 3 of 4 passen voor ik naar de volgende ga. Oja dat zelfde geld voor verf lijnen op de weg daar stap ik ook overheen niet op.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:14

Mijn tik is altijd dubbel checken van het slot van een wcdeur.