Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:30

Toevallig ben ik net terug van een reis naar Zanzibar en Tanzania. Ik heb ook op safari gewoon een korte broek aangehad met een hemdje. Wel een microvezel handdoek voor onder mijn benen om niet vast te plakken aan de bank in de jeep.
Ik heb dus geen speciale kleding gekocht en dat was ook echt niet nodig.

Op Zanzibar lopen wel echt veel dames in burka’s rond, dus volgens mij is dat wel degelijk islamitisch. Zo kwam het op mij wel over iig. Ook alles strikt gescheiden qua mannen/vrouwen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:32

Storm schreef:
Op dit moment heeft de Lidl linnen kleding in de winkel. Ik ben zelf ook curvy, maar de linnen broek met wat wijdere pijpen, zit me echt mooi.
https://www.lidl.nl/p/esmara-dames-broe ... hnEALw_wcB
Maar er zijn ook shirts van linnen, topjes en bloesjes.

Hier ook net bij de Lidl ingeslagen. Ga in september naar Oeganda namelijk. Wel gekozen voor de meer safari kleuren, maar staat nog altijd leuk! Daarnaast kies ik zelf ook voor outdoorkleding. Gaat er wat mij betreft bij zo'n reis vooral om het praktische. Al neem ik uiteraard ook een leuk jurkje (en misschien jumpsuit mee) :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:43

Fitzroy schreef:
Toevallig ben ik net terug van een reis naar Zanzibar en Tanzania. Ik heb ook op safari gewoon een korte broek aangehad met een hemdje. Wel een microvezel handdoek voor onder mijn benen om niet vast te plakken aan de bank in de jeep.
Ik heb dus geen speciale kleding gekocht en dat was ook echt niet nodig.

Op Zanzibar lopen wel echt veel dames in burka’s rond, dus volgens mij is dat wel degelijk islamitisch. Zo kwam het op mij wel over iig. Ook alles strikt gescheiden qua mannen/vrouwen.

Zanzibar wel ja.

Zag trouwens wel leuke dingen via die Lidl-link. Ook leuke shorts voor gewoon thuis tussen de paarden. Die heb ik liever ook niet al te duur, dus tnx voor de tip!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:44

Ik hoor zo vaak die linnen kleding voorbij komen maar is dat nou echt zo fijn?
Het eerste wat in me opkomt is dat zweet heel zichtbaar is :+ en het geeft 0 stretch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:03

Nyaleti schreef:
Ik hoor zo vaak die linnen kleding voorbij komen maar is dat nou echt zo fijn?
Het eerste wat in me opkomt is dat zweet heel zichtbaar is :+ en het geeft 0 stretch?

Ik vind het ook niks.... kreukt ook veel te veel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:56

Ik lees hier het woord backpack. Maar houd er dan ook rekening mee dat verschillende stoffen ook veel meer volume/gewicht hebben.
Ik heb op onze laatste backpack reis bewust geen spijkerstof meegenomen omdat dat veel te zwaar is en slecht droogt.
Toen kwam ik toch heel snel op, inderdaad, outdoorkleding uit.

En wat iemand anders hier ook al zegt: mooie kleding is in dit soort landen echt niet wat je plezier geeft. Kies voor praktisch, luchtig, sneldrogend. Daar heb je echt meer plezier van dan van mooi. Als je een beetje slim de kleuren bij elkaar uitkiest kun je er evengoed prima uitzien.

En dan hou ik echt van leuke kleding, setjes en schoenen maar op zo'n reis effe niet.

In een islamitisch heet land heb ik overigens heel veel plezier gehad van zo'n jurk. Dit is eigenlijk een vierkante lap met een tunnelkoordje in je middel. Heel bedekkend maar toch vrouwelijk. Je vouwt hem als een super klein pakketje bij elkaar in je rugzak.
Afbeelding

Op (actieve) excursies heb ik gewoon vaak een korte broek gedragen. daar zijn vaal toch meer toeristen. In steden en onderweg droeg ik dan heel vaak deze jurk.

En neem een heel dunne sjaal/sarong mee in je tas. Dan kun je die in geval van 'nood' altijd omslaan als je je ongemakkelijk voelt. Ik had dat in srilanka soms ook. Dat ik het wel prima vond om mezelf even aan het zicht te onttrekken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 11:47

Ik zou luchtig katoen kiezen. En heel eerlijk, shein e.d verkopen nu niet de meest comfortabele linnen. Is vaak dikker en harder.
Ik zou een bermuda en een bloes met lange mouwen kiezen. Daaronder een hemdje mocht het te heet zijn..
Bloes kun je oprollen voor in je backpack om kreukels tegen te gaan en linnen mag kreukelen als je het draagt.
Eenmaal daar boeit het je ook vaak niet als je in de hitte op safari zit!
En een fijne luchtige jurk is idd ook comfortabel

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 12:31

Dorine92 schreef:
manzano schreef:
Tanzania en Kenia zijn geen islamitische landen....
Hooguit Zanzibar, maar dat is inmiddels overspoeld door strandgangers in bikini.

Dat zei ik ook niet, maar de TS wilde niet in blote kleren, dus dan is de kleding die je in islamitische landen kan dragen perfect geschikt

Nou dit is wel de reden dat ik naar kleding ben aan het kijken. Omdat het advies was niet in te blote kleding te lopen. En vooral omdat mijn benen dus snel scheuren wil ik dus graag comfi kleding.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 12:34

Emj_23 schreef:
Oh ja, dat is wel een ding. Ga niet in knal kleuren. En donker blauw en zwart zou ik vermijden ivm de Tse Tse vlieg. Daar zijn wij in Tarangire NP echt door belaagd.

Waarom geen knal kleuren? ze dragen daar toch ook vrolijke kleuren?
Nu ben ik alleen nog in Noord afrika geweest maar ik heb altijd kleurige kleren aan,ik draag daar gewoon mijn wijde gekleurde broeken van thuis.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 13:15

Op safari zijn felle kleuren niet handig en worden ze vaak ontraden. Daar buiten maakt het natuurlijk helemaal niet uit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 13:24

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 13:28

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 13:32

De meeste tips zijn al gegeven :-)

Outdoor broeken van Decathlon zijn echt helemaal prima. Wat T-shirts. Inderdaad niet te felle kleuren ivm insecten.

Zorg er voor dat je ook jezelf wat kunt bedekken als je per abuis heel veel in de zon komt (petje, hoofddoek).

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 13:43

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 13:45

Ja dit zijn ook voorbeelden hoor. Bij fysieke winkels vind je dit soort broeken ook wel, meestal tussen de 25 en 40 euro. Ik weet niet waar je woont maar ga de stad eens in, je vind dit soort broeken echt overal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 14:24

Dorine92 schreef:
In islamitische landen doe ik altijd lange rok of lange broek met een blouse met lange mouwen of een dun vestje. Die eerste foto is niet in een islamitisch land, maar wel in een land waar je kunt verbranden :+
Ik denk dat je met zulke kleding nooit verkeerd kunt gaan. En een rok tekent ook niet als je wat meer curvy bent

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ja, dit soort kleding is wel het fijnst inderdaad. Heb ik ook gedragen op dit soort reizen. Van die lange, luchtige tuniek jurken zijn ook top, die zijn overal wel te vinden nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:16

Herfstblad schreef:

Mooi programma. Veel safari. Doe vooral wat aan dat je makkelijk in en uit een safaritruck kan springen (nee, dat is niet netjes met een deur in en uitstappen) en dat je ook een stuk kan wandelen langs begroeiing en struiken.
Ik heb 4 weken in de bush vooral met korte/langebroek en t-shirts gedaan. Warm vest voor de avonden en vroege ochtenden en klaar ben je. En goede schoenen. Zo'n reis als dit moet vooral echt heel praktisch zijn en niet modieus. Heb toen erg gelachen om een stel amerikanen die zich super druk aan het maken waren om hun witte sneakers en nette kleertjes. Die zaten als verstijfde stokstaartjes in de auto om maar niet vies te worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:25

Voor dit soort reizen is outdoor (tropen) kleding het fijnste. Licht, groot draagcomfort in warmte, beschermd tegen zon en insecten. Misschien niet modieus maar voor dit soort reizen hoef je er ook niet modieus uit te zien.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:14

Dat is wel een serieuze reis. Ik doe van dit soort dagen zelf vaak in een fijne yoga legging (kreukt niet, makkelijk met zweten, wel bedekt en makkelijk te wassen/drogen) en dan vind ik het wel prima, maar voor zoveel dagen zou ik wel wat meer moeite doen (wat jij overigens dus nu ook doet).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:37

In islamitische landen heb ik altijd kleding mee die mijn schouders bedekken, decolleté bedekken. Geen buik te zien. En korte broeken tot op de knie of net over de knie.

Een keer op doorreis in Jakarta een paar dagen overnacht in een surfsers dorpje met super veel Australiërs. Ik dacht, ah hier kan ik wel een korte broek aan waarbij je bovenbenen zichtbaar zijn en een aangesloten simpel ‘t shirt. Nou dat werd echt niet gewaardeerd dat heb ik geweten.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:38

Dar es salaam en zanzibar maar ook arusha is wel degelijk behoorlijk islamitisch… Ik ben er er een aantal jaren geleden geweest in zowel tanzania, kenia en zanzibar… bedek jezelf maar gewoon… geloof me je voelt je daar prettiger bij, want je verbrand minder snel en hebt minder last van muggen… en ook in de woestijnen loopt geen hond met korte dingen ;) :P

Ik heb daar in resorts/hotels complete tomaten zien rondlopen :+ zo erg dat ik bij mezelf dacht waarom zou je dit in hemelsnaam jezelf aan doen…

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 18:07

Ik heb een hele bestelling gedaan bij Zalando. Ben ook nog even aan het kijken hoeveel kleding stukken ik mee neem. We gaan 21 dagen. Ik las dat je het aantal dagen gedeeld door 3 doet. Dus dat betekent 7 setjes kleding. Maarja, voor een flinke wandeling trek je wat anders aan dan een dagje dorp of Safari.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:12

Dorine92 schreef:
In islamitische landen doe ik altijd lange rok of lange broek met een blouse met lange mouwen of een dun vestje. Die eerste foto is niet in een islamitisch land, maar wel in een land waar je kunt verbranden :+
Ik denk dat je met zulke kleding nooit verkeerd kunt gaan. En een rok tekent ook niet als je wat meer curvy bent

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ja dit is inderdaad prima. Wij werken in Kenia en Tanzania en een langere rok of jurk of katoenen broek is prima. Ik zou geen hele blote dingen aandoen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:40

Denk je ook aan warme kleding?
Je zegt dat je binnekort gaat en Juli, Augustus en September zijn het koudste daar. Geen winter zoals wij het kennen natuurlijk maar snachts is het echt wel koud. Zeker als je hoog en in het open slaapt zoals kamperen in de parken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:12

Herfstblad schreef:
Ik heb een hele bestelling gedaan bij Zalando. Ben ook nog even aan het kijken hoeveel kleding stukken ik mee neem. We gaan 21 dagen. Ik las dat je het aantal dagen gedeeld door 3 doet. Dus dat betekent 7 setjes kleding. Maarja, voor een flinke wandeling trek je wat anders aan dan een dagje dorp of Safari.

flinke wandeling of safari kan prima hetzelfde. Broek, shirt, stevige schoenen en klaar ben je. (Dat zou overigens ook mn dorp outfit zijn, maar goed....)
Warm vest en dun (evt waterdicht) winddicht jasje is ook handig.
Laatst bijgewerkt door manzano op 04-07-25 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt