Hoe warm is het bij jullie in huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:09

Vandaag 24.5 tot 25.5 met airco en 3 plafondventilatoren in de kamers. Ramen op oost en zuidwest. Buiten zonnescherm en tuin gordijnen plus grote parasol, binnen alle luxaflex en gordijnen dicht. Zie op tegen dinsdag en woensdag. :\

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:11

Woonkamer 24.5 en slaapkamer zo'n 22 . Nu alle ramen en deuren open. Ik had het afgelopen nacht zelfs koud.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:18

Ouder huis, huur huis.

In de ochtend zon op keuken en slaapkamer maar snel weer weg rond 1 uur, eind vd dag zon op de woonkamer en hal, gordijnen dicht, 24 graden, net als slaapkamer helemaal top

Het voordeel is dat ik op de hoek zit maar de buren de zon juist vollop hebben de hele dag op hun hoek aan de andere kant van de rij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 23:21

Gianti schreef:
Was alleen maar 35 in de woonkamer :’)

Wauw, hoe dan? :oo
Sterkte en RIP voor morgen alvast! :')

Wistaire

Re: Hoe warm is het bij jullie in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:25

Hier 21 sinds Februarie, nu al weken 26.5/27 maar vandaag de 28 aangetikt... Dat gaat nog wel meer worden en het duurt weken totdat de warmte weer weg is. Luchten helpt alleen zolang alles open staat, zodra alles dicht gaat zie je de thermostaat weer stijgen. Nieuwbouw is fantastisch in de winter, maar man man man... die zomers :x

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 23:27

Dat hoor ik idd vaker over nieuwbouwwoningen!
In de winter is het fijn maar in de zomer zit je in een soort broeikas?

Wij hebben een glazen serre maar gelukkig een zonnescherm er overheen.
In de winter is dit ook heel fijn maar in de zomer kun je echt niet zonder het zonnedoek :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-06-25 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:28

Hier in ieder geval wel, grote ramen op het zuiden ook... één dag zon en het is tropisch binnen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:31

Overdag 21 in huis. In de slaapkamer is het nu 16 graden. Lang leve de airco. Als ik die niet aan zou doen dan is het zomaar 29 graden. Wij hebben aan twee kanten een vrijwel volledig glazen gevel waar in de ochtend en middag de volle zon op staat. We hebben een kant afgeplakt met uv en hitte werende raamfolie en dat scheelt echt enorm. De andere kant heeft zonwering en ook dat helpt heel goed.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:32

Cayenne schreef:
Dat hoor ik idd vaker over nieuwbouwwoningen!
In de winter is het fijn maar in de zomer zit je in een soort broeikas?
Stond vandaag toevallig nog een stukje over op de NOS:

Nieuwbouwhuis raakt hitte slecht kwijt: 'We bouwen voor klimaat van 15 jaar geleden'
https://nos.nl/artikel/2573028-nieuwbou ... ar-geleden

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:42

Volgens mij is het hier nu zo'n 23/24 graden binnen, met de airco vol aan.

Toen we die nog niet hadden werd het hier zomaar 34 graden of hoger. Dat was écht niet grappig. Eind van de maand komt er nog een airco bij voor de slaapkamer. Dan kan ik ook eindelijk weer fatsoenlijk slapen op hete dagen. Nu lig ik regelmatig op de bank bij de airco. :=

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:47

Ondanks ventilator 30 graden in de living. Zo warm is het nooit eerder geweest.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:23

22 graden. Geen airco. Appartement op het noord-oost. Uitstekende keuze al zeg ik het zelf :Y)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:27

Hier is het eind van de middag opgelopen naar 25, maar voelt eigenlijk wel prima aan.

Rest van de dag was het 24.
De warmte weg krijgen is wel lastig. Ik heb alleen ramen op het westen, dus kan niks tegen over elkaar open zetten. De hele west gevel is raam, dus daar staat de zon lekker op te branden. M'n geluk is dat de andere buitenmuur op het noorden is, dus de gevel wordt niet heel warm.

Alleen morgen nog en dan koelt het weer af.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:11

23 graden in woonkamer en beneden slaapkamer, maar de boven slaapkamer onder deels plat dak (want dakkapel) is heet. Daar heb ik ook airco.

Huisje uit 1880

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:16

Van energielabel G naar A
Oude huis was tussen de 30/35 (thermostaat kon niet hoger) en nu 25 graden.

Prima te doen.
Heb een zeer goede plafondventilator gekocht en zelfs op stand 1 waai ik weg.
Op slaapkamer een mobiele luchtbevochtiger/ ventilator en is dan ook te doen met slapen.

Vind het alleen jammer dat de warmte langer binnenshuis blijft hangen.
Kan ivm de katten ook niet echt goed luchten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:31

Nu, om 05.30 uur is het beneden 25.8. Boven dankzij een paar minuten de ramen open was het 26.4. (het was vannacht rond de 28)

Als ik straks thuiskom rond 17.00 zal het beneden boven de 27 zijn en boven 28 of hoger. Nieuwbouw, goed geïsoleerde hoekwoning. -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:37

In ons goed geïsoleerde nieuwbouwhuis was het op zolder 28,5 graden, op de eerste verdieping 24,5 en beneden 23.

Wij hebben vloerkoeling, maar die werkt vooral beneden goed.
Normaal slapen we op zolder, maar nu hebben we in de logeerkamer op de eerste verdieping geslapen.

Hiervoor woonden we in een nieuwbouw appartement met heel veel glas, daar was het helemaal om te huilen. Ik gok dat het daar wel boven de 30 is binnen, en dat kan ook weken zo blijven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:28

Slaapkamer wil ik niet weten, flink warmer als beneden nog. Ik ben bang dat het na vandaag wel boven de 30 komt daar en dat blijft nog wel tijd hangen daarna. Of het was gisteren al boven de 30. Moet wel vergeleken met beneden... en dan is mijn slaapkamer nog koeler als de andere 2.
Beneden kwamen we gisteren tot 29 graden en nu is het 27.

Slecht geïsoleerde hoekwoning waar de zon bijna de hele dag op de achtergevel met schuifpui en grote glazen deur en zijgevel staat die ook echt flink opwarmen dus.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op Gisteren, 06:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:29

25 graden, maar met de airco een tijdje aan koelt het af naar 21/22 ongeveer.

Slaapkamer is veel warmer, daar hebben we ook airco, maar die staat uit als we slapen. Van tevoren gaat die een uurtje aan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 06:29

Ik heb nu alles tegen elkaar open staan en het is beneden en boven ongeveer 23 graden!
Zometeen alles dicht en hopelijk kunnen we dit dan even vasthouden.

Twee onder één kap uit 1985.
Ik schrik er echt van hoe warm het in sommige huizen kan worden zeg :oo
Laatst bijgewerkt door Cayenne op Gisteren, 06:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:30

Ons huis is vrijwel niet geïsoleerd, behalve het dak wat we afgelopen winter hebben laten vervangen.

Het is hier in de woonkamer 22.5 graden, en boven 20. We hebben (nog) geen zonwering, maar wel veel groen wat natuurlijke schaduw geeft.

Boerderijtje uit 1957.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:34

Geen zonwering. Goed geïsoleerd huis. Is alleen warm als de warmte erin zit. We hebben nu nog geen warmte gehad.. 2 of 3 dagen en dan koelt het weer voldoende af.

Slaapkamers zo'n 22 a 23 graden.
Beneden 22 graden.
Gehele huis vloerverwarming met koeling alleen staat die boven niet los. We lopen geregeld met sokken/sloffen/lange broeken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:38

Hier is het gewoon altijd lekker dankzij de airco, echt de beste investering ooit!

Ik kijk alleen erg op tegen een afspraak die ik op het heetst van de dag heb, moet daar met de auto naartoe en zit er helemaal niet op te wachten om dan weg te gaan uit airco-heaven hier. Had gelukkig wel al de goede auto gereserveerd, want bij onze oude auto doet de airco het niet meer dus daarin is het sowieso al benauwd als de zon een beetje schijnt :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:43

Hier nu 27,5 graden in de woonkamer, met alle gordijnen en ramen potdicht. Geen airco, helaas. We zitten op de bovenste etage met plat dak, het appartement is uit de jaren '70. De verhuurder denkt na over isolatie van het dak, maar dat nadenken duurt al een paar jaar.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:52

Wij hebben een goed geïsoleerd huis uit te late 60-er jaren. Gisteren in de woonkamer 25 graden. Nu alles tegen elkaar open gezet en is het 20 (buiten nu 16 hier). Wel veel glas, maar het scheelt ook met opwarmen enorm dat het triple-glas is tov toen we nog dubbel-glas hadden. Wij wonen buitenuit, dus 's nachts koelt het hier lekker af itt in de stad. Onze slaapkamer zit op de begane grond op het noordoosten met een dikke boom ervoor en wordt daardoor nauwelijks warm, ik had het vannacht zelfs iets koud. Als de temperatuur straks buiten hoger wordt dan binnen doen we de boel dicht en verwacht ik vanavond een graad of 25/26 in huis te hebben.