Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) ook wat aan het spelen met Micro:bit robots. Dat kan via de iPad maar een laptop werkt wat handiger. Daarom via Marktplaats een Dell Latitude 7390 (i5, 16GB, 512GB NVMe, 13 inch) gekocht voor 110 euro. Dat ding werkt perfect, is in perfecte staat en is heel ruim snel genoeg voor dit soort dingen, webbrowser, office, etc. M'n dochter heeft er haar spreekbeurt op gemaakt, ze spelen af en toe een spelletje en de laptop is even snel als de werklaptop van m'n vrouw...BartVB schreef:Hier zijn de kinderen (ok, ok, papa ook) ook wat aan het spelen met Micro:bit robots. Dat kan via de iPad maar een laptop werkt wat handiger. Daarom via Marktplaats een Dell Latitude 7390 (i5, 16GB, 512GB NVMe, 13 inch) gekocht voor 110 euro. Dat ding werkt perfect, is in perfecte staat en is heel ruim snel genoeg voor dit soort dingen, webbrowser, office, etc. M'n dochter heeft er haar spreekbeurt op gemaakt, ze spelen af en toe een spelletje en de laptop is even snel als de werklaptop van m'n vrouw...
Geen geweldige optie voor cursebreaker met de grafische eisen, maar even om aan te geven dat je op Marktplaats echt heel goede deals kan vinden.
Met een beetje zoeken en onderhandelen zijn er echt wel mooie deals te vinden. BartVB schreef:Voordeel van die enterprise laptops is ook dat het regelmatig laptops zijn die (economisch) zijn afgeschreven bij een bedrijf die dan voor een vrij laag bedrag worden verkocht. Die verkopers hebben nooit hun zuurverdiende geld in het nieuwe product gekocht, dan is het minder pijnlijk om een realistisch bedrag te vragenMet een beetje zoeken en onderhandelen zijn er echt wel mooie deals te vinden.
Toch nog steeds heel veel Apple liefhebbers, dat maakt het er niet makkelijker op
Het is alleen wat lastiger als ik liever nieuw wil en niet refurbished, etc. Dus dat is nog even een ding om over na te denken. Want een nieuwe Mac met betere specs valt gewoon echt ruim buiten budget en dan zou ik gewoon wel liever willen uitwijken naar een niet-apple omdat ik wel op kort termijn iets wil. En er zijn ondertussen wel merken zoals Lenovo waar ik eigenlijk vanuit meer kanten goede dingen hoor waar ik wel op vertrouw qua ervaringsdeskundigen dus dat merk oa is dan bv wel nog een optie als ik een beetje goed rondkijk met m’n budget.
*maar goed, dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.
) fatsoenlijke monitor bij doen. Is ergonomischer en externe monitoren zijn bijna altijd beter wat (beeld-)kwaliteit betreft dan het ingebouwde scherm van een laptop. Extern scherm (ook een goede) is tegenwoordig ook niet meer zo duur. 2e hands zeker niet en stel dat je een miskoop doet dan verkoop je dat ding weer en probeer je het nog een keer op Marktplaats (maar ook daar kan weinig mis als je dat scherm even test voor aankoop).
BartVB schreef:Hier zijn de kinderen (ok, ok, papa ook) ook wat aan het spelen met Micro:bit robots. Dat kan via de iPad maar een laptop werkt wat handiger. Daarom via Marktplaats een Dell Latitude 7390 (i5, 16GB, 512GB NVMe, 13 inch) gekocht voor 110 euro. Dat ding werkt perfect, is in perfecte staat en is heel ruim snel genoeg voor dit soort dingen, webbrowser, office, etc. M'n dochter heeft er haar spreekbeurt op gemaakt, ze spelen af en toe een spelletje en de laptop is even snel als de werklaptop van m'n vrouw...
Geen geweldige optie voor cursebreaker met de grafische eisen, maar even om aan te geven dat je op Marktplaats echt heel goede deals kan vinden.
Heb hem enkel zelf even moeten opschonen, maar dat was snel gebeurd. Ben er wel erg blij mee, al denk ik dat ik op termijn die SSD wel even ga upgraden. Dat is ook niet zo'n probleem met zulk aankoopbedrag
Heb er nog niet zoveel mee gedaan maar die ligt hier als mogelijke vervanging voor als de huidige het begeeft. Voor basistaken en zelfs basis fotobewerking is dat meer dan prima.cursebreaker schreef:Oeh, dankjewel voor je uitgebreide lijst! Wat gamen betreft, kreeg ik bv ook deze nog gestuurd: https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-tuf-a1 ... oductTitle
Maar dan vraag ik me wel weer af of dit in combinatie met de Adobe programma’s dan een fijne gaat zijn, al heeft die wel een prima processor erin van zover ik het kan beoordelen. Ik kan alleen niks zeggen over het grafisch geheugen, of dat dan iets is want heb daar echt geen verstand van.
Ik ga je lijstje nog eens even doorspitten ook. Wat betreft die grafische kaart en de combinatie met gamen/foto’s… Ik vind dat een lastige, want voor juist die Adobe programma’s is een snellere processor wel fijner weer, toch? Dan vind ik dat puntje bij paaltje wel belangrijker als een game kunnen draaien, want als … Zou het vooral om de Sims gaan bv en voor de rest is het vooral browser games. Echt uitgebreide pc games zal ik niet perse gaan spelen omdat ik eigenlijk altijd op de PS5 speel.
—
Mijn man vond ook deze nog van MSI: https://www.coolblue.nl/product/942397/ ... gLEafD_BwE
Voor mij is het iOS systeem dus geen Must *al ben ik me wel bewust van de kwaliteit van Apple, want ik vind het niet perse overhyped; het is gewoon echt top wel
Heb graag gebruik gemaakt van de iMac nu, dus daar niet van.

en alles werkt super snel met meerdere programma's draaien en wisselen van schermen, ga zo maar door. En ik kan via iCloud alsnog super easy ook gebruik maken van m'n Apple notities welke gesynct zijn met m'n telefoon, net als foto's uiteraard maar ook andere functies dus ik hoef Apple niet helemaal te missen
Qua gebruik mis ik iOs sowieso niet perse moet ik zeggen - vind Windows ook meer dan prima in gebruik
Nu met de prijs daling en door het lokaal te laten upgraden heeft het me 231e gescheeld tov de prijs welke ik eerder bij een gaming webshop zou hebben moeten betalen dus ik zeg; geslaagd
(En voor Microsoft Office heb ik nu een abbo afgesloten ipv eenmalige aankoop) *en stiekem vind ik het RGB gaming toetsenbord toch ook wel erg leuk oa