Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Hier zijn de kinderen (ok, ok, papa ook) ook wat aan het spelen met Micro:bit robots. Dat kan via de iPad maar een laptop werkt wat handiger. Daarom via Marktplaats een Dell Latitude 7390 (i5, 16GB, 512GB NVMe, 13 inch) gekocht voor 110 euro. Dat ding werkt perfect, is in perfecte staat en is heel ruim snel genoeg voor dit soort dingen, webbrowser, office, etc. M'n dochter heeft er haar spreekbeurt op gemaakt, ze spelen af en toe een spelletje en de laptop is even snel als de werklaptop van m'n vrouw...
Geen geweldige optie voor cursebreaker met de grafische eisen, maar even om aan te geven dat je op Marktplaats echt heel goede deals kan vinden.
BartVB schreef:Voordeel van die enterprise laptops is ook dat het regelmatig laptops zijn die (economisch) zijn afgeschreven bij een bedrijf die dan voor een vrij laag bedrag worden verkocht. Die verkopers hebben nooit hun zuurverdiende geld in het nieuwe product gekocht, dan is het minder pijnlijk om een realistisch bedrag te vragenMet een beetje zoeken en onderhandelen zijn er echt wel mooie deals te vinden.
BartVB schreef:Hier zijn de kinderen (ok, ok, papa ook) ook wat aan het spelen met Micro:bit robots. Dat kan via de iPad maar een laptop werkt wat handiger. Daarom via Marktplaats een Dell Latitude 7390 (i5, 16GB, 512GB NVMe, 13 inch) gekocht voor 110 euro. Dat ding werkt perfect, is in perfecte staat en is heel ruim snel genoeg voor dit soort dingen, webbrowser, office, etc. M'n dochter heeft er haar spreekbeurt op gemaakt, ze spelen af en toe een spelletje en de laptop is even snel als de werklaptop van m'n vrouw...
Geen geweldige optie voor cursebreaker met de grafische eisen, maar even om aan te geven dat je op Marktplaats echt heel goede deals kan vinden.
cursebreaker schreef:Oeh, dankjewel voor je uitgebreide lijst! Wat gamen betreft, kreeg ik bv ook deze nog gestuurd: https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-tuf-a1 ... oductTitle
Maar dan vraag ik me wel weer af of dit in combinatie met de Adobe programma’s dan een fijne gaat zijn, al heeft die wel een prima processor erin van zover ik het kan beoordelen. Ik kan alleen niks zeggen over het grafisch geheugen, of dat dan iets is want heb daar echt geen verstand van.
Ik ga je lijstje nog eens even doorspitten ook. Wat betreft die grafische kaart en de combinatie met gamen/foto’s… Ik vind dat een lastige, want voor juist die Adobe programma’s is een snellere processor wel fijner weer, toch? Dan vind ik dat puntje bij paaltje wel belangrijker als een game kunnen draaien, want als … Zou het vooral om de Sims gaan bv en voor de rest is het vooral browser games. Echt uitgebreide pc games zal ik niet perse gaan spelen omdat ik eigenlijk altijd op de PS5 speel.
—
Mijn man vond ook deze nog van MSI: https://www.coolblue.nl/product/942397/ ... gLEafD_BwE