Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Ik denk niet dat dit een probleem is dat de verhuurder dient op te lossen.
Muizen, wespen, ratten, dat lijkt mij toch echt voor de huurder zelf.
Tenzij je er pas net heel recent komen wonen bent en kan aantonen dat ze er al zaten voor jij er kwam maar dat lijkt mij hier niet het geval.
Edit:
De plaag die afkomstig was van de buurman kon je wel claimen bij diens verzekering.
Dat was dus niet voor de verhuurder noch voor jou maar voor de buurman.
De steenmarter was de verhuurder zelfs helemaal niet aansprakelijk voor. Dat was eigenlijk volledig jouw verantwoordelijkheid om die weg te krijgen.
Enkel schade voortgebracht door de steenmarter zelf aan de woning, is voor de verhuurder
Eik schreef:Normaal is dit idd aan de huurder. Echter geld er een uitzondering bij een plaag die niet door nalatigheid van de huurder is ontstaan (en bepaalde dieren idd). Dan kan het in bepaalde gevallen wél onder de verhuurder z'n verantwoordelijkheid vallen. Als ik de foto's zie, zou ik daar ff naar kijken of je daar binnen valt. Hoewel verhuurders vaak hun best doen om het ook dan af te schuiven.opisop_shop schreef:Zou je denken he?Moet je verhuurder hier dan niet iets aan doen?
Helaas moest ik het wespennest in de ventilator schacht zelf oplossen. Ook voor de muizen op zolder (met dank aan de buren) moest ik zelf iets regelen. Alleen voor de steenmarter onder mn dak hebben ze iets gedaan. En dat alleen maar omdat ze daar echt niet onderuit konden.
Maar ondertussen wel de huur elk jaar flink verhogen![]()
Ik heb dus niet eens meer een poging gedaan om ze te vragen dit probleem van de mieren op te lossen.
journee schreef:Homegard of knockoff mieren gel met imidacloprid. Bij mijn weten is dit hetzelfde middel dat proffesionele bestrijders gebruiken...
Ibbel schreef:journee schreef:Homegard of knockoff mieren gel met imidacloprid. Bij mijn weten is dit hetzelfde middel dat proffesionele bestrijders gebruiken...
Kan je dat nog krijgen dan? Imidacloprid werkt idd goed, maar mag bij mijn weten echt niet meer verkocht worden aan particulieren.
En professionals gebruiken tegenwoordig fipronil - zie mijn eerdere post.