SSD klonen en vervolgens de SSD vervangen in je pc, aandachtspunten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: SSD klonen en vervolgens de SSD vervangen in je pc, aandachtspunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:03

Een gewone ssd past prima, je kunt alleen geen extra M.2 kwijt.
Maar je zult het zelf allemaal wel prima weten. Ik heb er maar een paar jaar ervaring mee dus wat klets ik nou.

Texas02

Re: SSD klonen en vervolgens de SSD vervangen in je pc, aandachtspunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:59

Maar is dit nou die zelfde pc die de blue screens geeft en vast loopt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 06:02

Tazzey schreef:
Een gewone ssd past prima, je kunt alleen geen extra M.2 kwijt.
Maar je zult het zelf allemaal wel prima weten. Ik heb er maar een paar jaar ervaring mee dus wat klets ik nou.

Er waren mensen die zeiden dat er 2 ssd schijven op het moederbord passen. Dat is dus niet zo. Ik kan er 1 m2 op kwijt. Dat is wat ik er mee bedoel.
Ik heb een 2e schijf in de pc, geen ssd, maar dus al wel een 2e. Daar moet ik nu nog wat mee, want die is ook vol. Maar dat staat inmiddels op een backup. Is geen besturingssysteem, zag dat ik ooit candy crush als enige programfile hier op gezet heb, en ik speel geen games. De rest is uitzoekwerk, maar kan denk ik grotendeels weg.
Dus komt ook goed.

En ik heb nog wat cache weten op te ruimen, dus heb nu nog maar 190gb in gebruik op boot.
Maar voorlopig heb ik dus geen problemen meer qua schijfruimte.
En het klonen is dus inderdaad niet moeilijk, maar ietsjes lastiger dan sommige handleidingen stellen.
En je moet dus de juiste software downloaden. Niet alles werkt wat gratis is. Volgende week ga ik daar weer van alles van opruimen, net als diagnostische tools die toch niet de info gaven waar ik naar zocht.

Maar ik kan nu eerst weer verder. *\o/*
En dat nog zelf gedaan ook, dus het was ook nog een leertraject. Het is misschien even lef hebben, maar ik zie niet in wat er mis kan gaan met klonen. Als je je oude ssd niet aanpast blijft die het immers doen.

Het meest vervloekt heb ik dat kleine schroefje op het moederbord om de ssd mee vast te zetten. :+
Zeker als de eerste kloon mislukt.