Toen ik wel weer durfde vond die 2 gaatjes.
Sindsdien veel beter bij gaan houden en ga 2x per jaar op controle.
En bijna elke controle wel een nieuw gaatje (of meerdere) erbij.
Geen idee hoe het komt dat er nu ineens zoveel gaatjes ontstaan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kabayo schreef:
Ik las die titel zo verkeerd. Denk wat is dit nou weer. Tijd om bokt af te sluiten
Ik heb als kind echt elke controle wel gaatjes gehad. Nu als volwassene eigenlijk zelden. Heel fijn! En mijn nieuwe tandarts heeft mij over mijn angst heen geholpen. Zo dankbaar voor
Freya6 schreef:Tallie1979 schreef:Gisteren 46 geworden en nog nooit een gaatje gehad. Dus helemaal niks!
Oh ik dacht dat ik met 40 goed bezig was maar zal nog een paar jaar door mogen om record te vestigen
Darley schreef:Ik ben de tel onderhand wel kwijt. Had en heeft níéts te maken gehad met suikers, slecht poetsen of niet rageren. Helaas zwakke kiezen en tanden die hol van binnen raken en daardoor ook snel afbreken. Ook slechte ph waarde speeksel dus dat helpt ook niet.
Tazzey schreef:Ik zal het woensdag even doorgeven aan mijn tandarts bij het ACTA Uppojono. Mijn mondhygiëne is meer dan op orde, ik eet geen suiker (ander gezondheidsdingetje) en toch vallen de gaten erin. Volgens mijn tandarts daar kan ik niet meer doen dan ik nu al doe, maar die heeft blijkbaar geen flauw idee waar ze het over heeft, dus help me even uit de brand, wat kan ik nog doen om te voorkomen dat ze gaten erin vallen als je ernaar kijkt. Ik hoor het graag.
Mijn routine?
Ik zit ongeveer twee keer per maand bij de tandarts, vier keer per jaar mondhygiëniste.
Verder drie maal per dag tandenpoetsen, drie minuten per keer met een goede elektrische tandenborstel en Duraphat tandpasta. Na iedere maaltijd of tussendoortje de ragers en tandenstokers (Tepe ragers en stokers op advies van de mondhygiëniste). En ook nog drie keer per dag de Waterpik.
Verder eet ik dus geen suiker, drink ik alleen water, in de ochtend een kopje thee en bij de lunch en avondeten een glas halfvolle melk en let ik op met zure producten.
Ik hoor graag waar ik in mijn mondhygiëne tekort schiet want mijn tandarts en mondhygiëniste weten dat blijkbaar ook niet.