De app-er(b)ij - ik ben het zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:27

friezenfan2 schreef:
Nou geloof ik dat je als je je inlogt op de website van ticketmaster de tickets ook zo te scannen zijn maar inderdaad daar heb ik ook de app voor. Wat nog irritanter is aan die ticketmaster app is blijkbaar als je uit een ander land komt je de app niet kan gebruiken zoals het hoort.

Volgens mij valt dat wel mee. Ik ben vorig jaar naar Taylor Swift geweest in Zweden. Ik kon in de NL versie van Ticketmaster mijn kaarten niet zien, stelde ik 'm in op Zweden dan waren ze gewoon zichtbaar. Tekst bleef gelukkig wel in het Engels, anders had ik een probleem :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:29

friezenfan2 schreef:
Nou geloof ik dat je als je je inlogt op de website van ticketmaster de tickets ook zo te scannen zijn maar inderdaad daar heb ik ook de app voor. Wat nog irritanter is aan die ticketmaster app is blijkbaar als je uit een ander land komt je de app niet kan gebruiken zoals het hoort.

dat klopt. Je hebt voor Engeland een andere ticketmaster app nodig. Dus sta je daar de hele tijd te prutsen met een internetverbinding die hapert.

Overigens gebruik ik tegenwoordig wel vaak Google Wallet om mijn tickets in op te slaan.
(Ja, weer een app om iets beter te laten werken)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 14:34

Sabbientje schreef:
Wat als er een dagenlange storing in het mobiele netwerk gaat zijn? Kunnen we dan helemaal niets meer?

Dat is waar moderne oorlogsvoering om gaat draaien: manipuleren/lamleggen satelieten en elektriciteitsnetwerk.

En het is toch te gek, omdat de ene app niet goed werkt / te moeilijk doet, maken we NOG een app.

Zoals de ING app, die haperde zo veel, dat ik destijds de Payconiq app ( de belgische Tikkie) apart op mijn telefoon had. Terwijl die functie dus ingebouwd zit in de ING app. Ondertussen Payconiq eruit gegooid want jaja, dat werd WERO.

Elke app heeft ondertussen een levensduur van max 5 jaar vooraleer hij opgekocht wordt, hernoemd/rebranded of ingehaald door een betere app.

Nog zoiets: de euro is gemeengoed, maar de apps niet. Ik ben grensshopper dus heb een be account EN NL account bij zowel AH als Lidl. En maar hannesen met landcodes en wachtwoorden want jaja, dezelfde app maar ik MOEST aparte accounts hebben.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:41

Ja het dwingende van apps staat mij ook tegen.Je verplicht voelen om te lezen en reageren .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:52

Mijn telefoon heeft niet eens zoveel geheugen dat er veel apps opkunnen -O- maar ik word er ook horendol van.en qr code scannen kan ie ook al niet. :n

In het kader van bv "veiliger" de anwb visa card gaat stoppen met mails sturen als er betaald moet worden, betaald is of iets loos is. Nope kijk maar in de app -O- . Mijn overheid, dgd, mail, bank, aanmelden, betalen geen idee wat allemaal ja maar we hebben een app _-:(

Wachtwoord hier liefst iedere week wijzigen, mag niet lijken op de vorige en daar dan weet ik veel ervan nodig.

Ik beperk me op mijn foon tot messenger wordfeut en de aurora app en een kaartspel. En uiteraard gewoon bellen. Dat is het. Ipad heeft er iets meer maar ook beperkt.

Camperplaats werkt goddank nog met een kaart en in principe betalen daarmee aan een zuil. Al werkt dat soms ook niet. Dan kun je bellen met een mens :oo

Die gehandicaptenparkeerkaart moet je net maar weten zeg %) ik moet mijn bus al gaan aanmelden overal voor vrijstelling omdat ik anders niet eens meer in een stad kom zonder boete. Dan zou ik ook nog ergens een kenteken moeten aanmelden om daarvoor ook geen bon te krijgen? Laat maar ik ga wel nergens meer heen :n

Ik vraag me vooral af wie bedenkt dat "wij" zo graag apps willen hebben?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 15:00

karuna schreef:
Die gehandicaptenparkeerkaart moet je net maar weten zeg %) ik moet mijn bus al gaan aanmelden overal voor vrijstelling omdat ik anders niet eens meer in een stad kom zonder boete. Dan zou ik ook nog ergens een kenteken moeten aanmelden om daarvoor ook geen bon te krijgen? Laat maar ik ga wel nergens meer heen :n

Dat vind ik ook zo erg. Dat bejaarden en gehandicapten hier in mee moeten. Ze hebben er veel meer last mee en kunnen moeilijk hun stem laten horen. Kunnen ze zo' n ontwikkelaar niet verplichten een bemande telefonische helpdesk op te zetten? Zodat ze zelf geconfronteerd worden met de consequenties van hun fantastische app? Ik regel nu al zo veel voor oudere familieleden die er niet wijs uit worden.

Het is niet gebruiksvriendelijk, alleen makkelijk voor de overheid voor meer controle en mogelijkheid om boetes te innen en het ontwikkelend IT bedrijf incasseert lekker ook.

Hier is de Vlaamse overheid erin geslaagd zowel een eigen kookapp als wandelapp te financieren. Daarop zitten wij, kiezers, echt op te wachten _-:( Er komt maar geen eind aan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:03

Ik ben denk ik iets ouder dan de topicstarter maar ik gruwel ook van al die apps. Ze werken slecht en als je mobiel besluit een baaldag te nemen, wat die van mij nog wel eens doet, kan je helemaal niets meer.

Dan heb je de NS app geïnstalleerd omdat je een OV fiets wilt gaan gebruiken. Merk je in de trein al dat er geen bereik is op je mobiel. Kom je op het station aan, nog steeds geen bereik en dus geen mogelijkheid om die OV fiets te huren. Je moet ergens op tijd zijn en de bus duurt te lang dus neem je een taxi. Ben je in plaats van 4.50 Euro 37 Euro verder.

Sta je in de Praxis om gordijnen te kopen: "mevrouw, deze zijn nu met 30% korting". Prima, regel het maar. Dat moet je dan zelf doen door een app te installeren, waarop mijn man en ik in koor riepen: "dat gaan we dus niet doen". We hebben dus de volle prijs betaald. Nee, wij zijn geen digibeten maar al die app-ongein is niet aan ons besteed. Voor je het weet staat je telefoon vol met heel veel apps die je 1x gebruikt en waar je niet blij van wordt. Dan doe ik maar niet leuk mee.

foxy80

Re: De app-er(b)ij - ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 15:06

Jouw onderschrift Maflinger _/-\o_ :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:11

Evercreek schreef:
Lucia88 schreef:
Ja, spraakgericht rapporteren, met een AI-ondersteuning _-:(
Want dan kan je ter plekke alles rapporteren (ipv eind vd dienst op kantoor) maar ik ga dat echt niet doen waar cliënten bij zijn, ik heb zoieso al zo min mogelijk een mobiel bij me als ik bij cliënten ben want ik vind dat die alle aandacht verdienen.
Ik vertrouw dat AI ook al voor geen
meter maar blijkbaar wordt het op andere woningen al gedaan.

Jeetje, en dan vinden ze het gek dat steeds minder mensen de zorg in willen.. Wordt ze ook niet makkelijk gemaakt op deze manier, heel veel succes! Ik hoop dat het allemaal meevalt en het inderdaad makkelijk is (en werkt). :(:)

Dit is (vind ik) juist een van de beste verbeteringen.
Heel gesprek hoef je niet meer uit je hoofd te rapporteren.
Vergaderingen worden automatisch genotuleerd.

Ik ben reuze blij met AI en met de meeste apps ook wel eigenlijk.
Zijn er een beetje veel, maar allemaal in 1 telefoon. Vroeger had je voor vanalles losse dingen en nu maar 1 telefoon.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:17

Heeft u al de app?
Ik : "ter beschermng van mijn geestelijke en financiele gezondheid, mag mijn telefoon dat niet".
Eh, oh, dat is eigenlijk wel verstandig, maar dan kan ...

Ja, discriminatie is al dat heeft u kaart/app zus of zo eigenlijk wel. Het is een kenmerk wat nodig is om iets te kunnen/mogen wat qua wet geen beperkingen kent. Helaas geen anti - iets organisatie die het oppakt.

Na lang bekijk het maar nu in overweging voor een weerapp en signal/whatsapp, maar ook dat liever niet. Telefoon doet het nu ruim een week op 1 lading en 10-15 euro beltegoed / jaar. Geen zin in extra kosten eigenlijk.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:22

verootjoo schreef:
Evercreek schreef:

Jeetje, en dan vinden ze het gek dat steeds minder mensen de zorg in willen.. Wordt ze ook niet makkelijk gemaakt op deze manier, heel veel succes! Ik hoop dat het allemaal meevalt en het inderdaad makkelijk is (en werkt). :(:)

Dit is (vind ik) juist een van de beste verbeteringen.
Heel gesprek hoef je niet meer uit je hoofd te rapporteren.
Vergaderingen worden automatisch genotuleerd.

Ik ben reuze blij met AI en met de meeste apps ook wel eigenlijk.
Zijn er een beetje veel, maar allemaal in 1 telefoon. Vroeger had je voor vanalles losse dingen en nu maar 1 telefoon.

Nu je het zegt, ik had in de nachtdiensten altijd de zakken vol, heb oplaatste een jasje die een maat groter was zodat ik meer ruimte had in mijn zakken :') We hadden nog zo'n oude pieper, die uit nood was voor het geval het belsysteem uit viel, de telefoon voor het belsysteem en portofoons (die de meeste ruimte in beslag nam). Ik liep zelf dan nog met notitieblokje, pennen, sleutels en mijn eigen telefoon, niet te doen joh..
Ik had persoonlijk niet zo blij geweest met spraakgericht rapporteren, ik vond het altijd wel fijn om schriftelijk te rapporteren zodat ik zinnen opnieuw kan lezen en aanpassen/verduidelijken. Dat het met vergaderen wordt gedaan zou ik geen moeite mee hebben, notuleren was niet mijn hobby haha. Bij ons konden de familie en cliënten zelf ook meelezen in rapportages dus probeerde wel altijd zo objectief en professioneel mogelijk te blijven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:25

@foxy80: dat onderschrift heb ik al een poosje en het is ook mijn ervaring dat dat zo werkt. Hoe meer je met je telefoon doet, hoe minder je zelf lijkt te kunnen, inclusief logisch nadenken. Ik vind dat best zorgelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:25

Het zal je verbazen hoe duidelijk de AI rapporteert.
En je kan alsnog aanpassen als het niet helemaal de juiste lading dekt. Maar dan hoef je het hele stuk niet zelf te typen.
Misschien dat het voor de zorg anders is, maar ik ben behandelaar en behandel lang en voer dan gesprekken die ik achteraf rapporteer. Want tijdens is niet echt mogelijk. Heel fijn als de kaders en dan al staan.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:34

Evercreek schreef:
Ik ben behoorlijk technisch en heb vaak totaal geen problemen met apps of dergelijke, maar ik deel jouw mening hierin. Letterlijk alles gaat via de app en als deze storing hebben ben je de sjaak, niet het bedrijf van die app, nee jij zelf!
Laatst met mijn zusje de stad in geweest, betaald parkeren kon via de automaat die daar staat, perfect! Behalve dan dat die niet werkt, en toevallig ook de vijf andere automaten die daar staan doen het niet.. Wat een ellende, ik heb de parkeer app niet (die moest je dan gebruiken), auto is van mijn vriend dus ik weet niet eens zeker of ik mijn gegevens wel kan gebruiken om de auto er in te zetten.. Ik werk fulltime thuis en bij ons in het dorp en de stad in de buurt is het overal gratis parkeren en dus gebruiken zowel ik als mijn vriend de app niet. Ik heb de gok genomen en de auto laten staan, foto's gemaakt van alle automaten dat mocht ik wel een boete hebben ik hierover zeker in beroep zou gaan. Gelukkig nooit de boete gekregen en is ondertussen al 4 maanden verder, maar wat een stress dan!

ik heb dit dus gehad he.. ik heb wel de app, maar ik had perongelijk de auto van mijn vriend aangeklikt ipv die van mij. en blijkbaar had ik ook de verkeerde zone.. weet ik veel ik kom daar nooit en en doe klikklikklik en kijk verder niet.. nou een dikke bekeuring, in bezwaar gegaan.. maar kreeg gewoon terug dat ik dan maar beter had moeten opletten. -O- ik had 3 euro te weinig betaald en kreeg een boete van 80 euro..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:42

Haha TS ik heb hardop gelachen :D

Zó herkenbaar, ik ben 36 jaar maar voel me een echte dinosaurus. Sowieso nog 'maar' drie jaar een smartphone en ik vertik het om duizendenéén apps te installeren. Heb enkel onder groepsdruk van vriendinnen whatsapp en dan nog enkele 'onmisbare' (bank app inderdaad bv).

Voor alle andere zaken waar mensen tegen me zeggen 'dat staat op de app' zeg ik gewoon stomweg dat ik niet doe aan apps. Dan maar een bejaarde, onflexibele dinosaurus maar ik weiger echt :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:44

Ah Bentuh, die is wel zuur zeg. -O-

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 15:49

Bentuh schreef:
Evercreek schreef:
Ik ben behoorlijk technisch en heb vaak totaal geen problemen met apps of dergelijke, maar ik deel jouw mening hierin. Letterlijk alles gaat via de app en als deze storing hebben ben je de sjaak, niet het bedrijf van die app, nee jij zelf!
Laatst met mijn zusje de stad in geweest, betaald parkeren kon via de automaat die daar staat, perfect! Behalve dan dat die niet werkt, en toevallig ook de vijf andere automaten die daar staan doen het niet.. Wat een ellende, ik heb de parkeer app niet (die moest je dan gebruiken), auto is van mijn vriend dus ik weet niet eens zeker of ik mijn gegevens wel kan gebruiken om de auto er in te zetten.. Ik werk fulltime thuis en bij ons in het dorp en de stad in de buurt is het overal gratis parkeren en dus gebruiken zowel ik als mijn vriend de app niet. Ik heb de gok genomen en de auto laten staan, foto's gemaakt van alle automaten dat mocht ik wel een boete hebben ik hierover zeker in beroep zou gaan. Gelukkig nooit de boete gekregen en is ondertussen al 4 maanden verder, maar wat een stress dan!

ik heb dit dus gehad he.. ik heb wel de app, maar ik had perongelijk de auto van mijn vriend aangeklikt ipv die van mij. en blijkbaar had ik ook de verkeerde zone.. weet ik veel ik kom daar nooit en en doe klikklikklik en kijk verder niet.. nou een dikke bekeuring, in bezwaar gegaan.. maar kreeg gewoon terug dat ik dan maar beter had moeten opletten. -O- ik had 3 euro te weinig betaald en kreeg een boete van 80 euro..

Jeetje.. Weer mooi klaar mee _-:(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:12

Wacht even een te kort van 3 euro geeft 80 euro boete?dat is toch buitenproportioneel? :oo 8)7 Voor iets dat zo ingewikkeld is dat denk ik best wat mensen ermee de mist in gaan. Een leuk verdienmodel _-:(

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:13

Hier niet echt last van, maar snap jullie wel.

Toen stocard over ging naar klarna hebben we van elk pasje een screenshot genomen en die in een apart album gezet. In de winkel moeten we nu dus even zoeken in dat mapje ipv app.

Tickets voor musea/concerten maak ik ook thuis vaak al screenshot van de qr-code(of download de tickets), zodat ik die ook snel tevoorschijn kan hebben, ook als er storingen zijn.

Digi-d altijd met sms controle, heb ik ook de app niet voor.

Ovkaart heb ik niet, net als parkeerapps. Betaal gewoon ter plaatse

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:15

foxy80 schreef:
Ja, ik geef het toe, ik word oud. Voor heel veel mensen die ofwel jonger zijn, of een andere attitude hebben, zal dit wel geen ding zijn, maar ik ben ze zat. De app-er(b)ij van allerlei instanties en winkels.
Elke maand word ik wel geconfronteerd met een digitale verbetering waar ik niet om gevraagd heb, niet rond kan en niet wijs uit raak (zeker niet of het wel veilig is, hackers zijn dol op klantengegevens)

De uitgavenstaten van mijn werkgever moeten nu ingebracht worden via een app.
“Ja, gewoon even downloaden!”
En daarna: trek uw plan.
Zelf alweer een account aanmaken, het 700ste unieke paswoord bedenken (en ergens noteren, dat hebben we ondertussen wel geleerd), en vervolgens hannesen met instellingen en werkwijzes.
Met 3 collega’ s alle wijsheid bij elkaar moeten leggen als een stel kleuters in de speelhoek voor het invoeren van een foto uit onze galerij
“Druk daar eens op?”
“Misschien doen die 3 puntjes iets?”
“Ga eens helemaal terug naar het begin”

De stad Antwerpen heeft bedacht dat ze een app gaan gebruiken voor mensen met een gehandicaptenparkeerkaart. Waarom dat moet: omdat hun scanwagens geen parkeerkaarten zien liggen op het dashboard en onterecht boetes versturen. Dus moet iedereen zijn nummerplaat registreren.

Familielid heeft een gehandicaptenkaart maar registratie lukt hem niet (en dan heb ik het nog niet eens over iemand met mentale beperking) en ik mag aan de slag met die parkeerapp.
Meteen eerste probleem: je kan alleen registeren via ITSME. Een ANDERE app.
Wat familielid niet heeft (ik ook niet) – na zoeken in de diepe krochten van de parkeerapp, blijkt het antwoord simpel: hij kan zich registeren op het gemeentehuis… van een stad die met deze app werkt. Zegge en schrijve 6 in heel Vlaanderen.
Ergo: hij moet dus illegaal parkeren, want anders raakt hij daar niet.

En als het dan bij die ene overtreding blijft…
Want in BE is het systeem zo, dat je iemand met gehandicaptenkaart mag vervoeren en dan leg je gewoon diens kaart op je dashboard als je parkeert.
Alleen moet dat dus in die app geregistreerd zijn met de goede nummerplaat. Wat maar 1 keer per 24 u gewijzigd kan worden. Maar als je ’s ochtends met persoon A meerijdt en ’s avonds met persoon B, dan kan die app dat al niet aan (en je moet je eigen nummerplaat eruit wippen).
Er heeft iemand dit bedacht en die is ervoor betaald. Echt joh.

De bank dan, ik heb een switch gedaan, dus bij de nieuwe bank hoort een app.
Ik zit in dat kantoor, de medewerker maakt mij aan als nieuwe klant en dan moet ik de app downloaden en een QR code scannen op haar scherm en dan ben ik meteen aangelogd met mijn account en paswoord en moet ik ‘niks doen’ – en dat werkte gewoon niet. Ze begrepen het niet. En dat is het dan?

En als je dan zo’ n app hebt, en je bent ingelogd, en permanent aangemeld (want ja, ik heb niet altijd mijn boekje bij met al die unieke inlogcodes met 87 cijfers en letters) – dan opeens krijg je ongevraagd een update in je strot geramd en moet je opnieuw inloggen… en dan sta je in een winkel en kan je je klantenkaart niet tevoorschijn toveren aan de kassa want je raakt niet ingelogd.

Laatst ging ik tanken, kan je punten sparen via de app. Tegen dat de app gewoon geladen was besloot de terminal al zelf dat ik geen punten wilde sparen en sloot hij af.
Ik heb trouwens mijn plastic kaartje met scancode nog, dus dat gebruik ik nu, maar als ik punten wil inruilen kan dat … alleen via de app.

U moet en zal aan de app!

Iets vragen aan HR? “Heb u al in onze FAQ gekeken op de app?”
Zijn de maaltijdcheques er al? “U hebt de app toch?
De huisvuilophaling bijbetalen? “Uw saldo is steeds zichtbaar in onze app”
Een speciale editie van Rituals bestellen “Dat is alleen voor app gebruikers” Het is bijna discriminatie. Kan ik ergens klacht neerleggen? Vast alleen bij een chatbot die 5 keer mauwt dat hij je niet begrijpt en dat je het probleem beter moet omschrijven. Probeer maar eens te klagen bij Vinted.

En ja apps zijn geweldig en vlot en simpel en leuk en gratis MAAR DAAR GAAT DIT TOPIC NIET OVER! Ik heb onderhand al zoveel van de (semi-) verplichte programmaatjes op mijn foon dat de batterij over mishandeling klaagt en ik ze ook soms niet meer kan vinden. En als hij dan toch eens uitvalt en ik moet heropstarten krijg ik eerst 10 minuten lag dankzij allerlei updates die geladen moeten worden. Eurghl.

Beste mede-bokker, spuw hier uw gal over de ellende van app-er(b)ij!

Oja, ik deel je ergenis.
Ik moet voor het zwembad en logopedie een app installeren maar heb er gewoon geen ruimte voor op mijn telefoon. De onderhoudsgeschiedenis van mijn auto gaat tegenwoordig ook via een app en ga zo maar door.
En als je zegt dat je geen laptop of computer hebt wordt je helemaal raar aangekeken. :roll:

Geef mij alles het liefst gewoon op een blaadje of via de mail zodat ik het rustig na kan lezen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:40

Ik deed er eerst niet echt aan mee. Had enkele apps die ik wel handig vond, maar deed de rest op de laptop.
Toen ene nieuwe telefoon, kwam toch een app bij en weer een andere en dan wordt je eigenlijk steeds iets makkelijker. Waar ik vrijwillig kan kiezen vind ik dat ook niet zo erg en vaak is het ook echt wel handig.

Waar ik me wel aan stoor is als de app anders werkt dan de website en ik dan wat moet gaan zoeken.

Het andere waar ik even terug wel boos om werd is dat de apotheek van mn moeder zo goed als compleet is overgestapt op alles via de app.
Ik moest voor de arts haar medicatie controleren en meenemen. Dat deed ik altijd via de website, maar die was leeg. Zelfs haar huisarts stond er niet in.
Gebeld en ik moest de app installeren. Daar vond ik wel even iets van. Vooral omdat de website ook leeg was opeens.

En we hebben wat problemen gehad met een bank. Zaten bij 2 banken samen en de ene doet gewoon heel moeilijk. Mijn moeder is niet goed genoeg meer, maar kantoren zijn te ver en via de telefoon willen, kunnen en mogen ze vrijwel niks meer regelen. Tenzij mijn moeder dat zelf zou doen en dat kan niet. Had ze de app nog gehad, hadden ze helemaal niet gezien dat ik dingen op haar telefoon voor haar had gedaan. Maar goed.........we hebben nog een bank waar alles wel goed gaat.
Met veel helpen ze wel, maar mijn moeder kan niks zelf en de laatste keer dat we haar hielpen, was het al niet meer acceptabel om dingen gedaan te krijgen.

De overdracht gaat ook veel online, maar als dingen vergeten worden zeggen mensen ook heel makkelijk; ja, ik heb het nog niet gelezen. En zo blijven ( belangrijke ) taken wel liggen soms.

Mijn zoon werkt in de horeca en doet alles met de telefoon en via apps. Het werkt op zich wel snel en makkelijk. Er zijn geen bonnetjes, briefjes en adm weg bijv. Tenzij er natuurlijk online iets mis gaat.

Je raakt soms ook wel verwend. Ik kijk bijv naar winkelvoorraad, maar niet alle winkels hebben dat en dan ben je toch wel iets verwend dat het anders wel kan.

Mijn man kan op zijn werk ook zijn smartphone makkelijk en snel gebruiken.

Zelf heb ik wel een boekje op alfabet met gebruikersnamen en wachtwoorden.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 16:45

Ik doe idd van allerlei kaartjes / boarding passes / etc codes screenshots. Dan maakt wel/geen bereik niet uit.

Qua wachtwoorden doe ik bij heel veel plekken steeds gewoon "wachtwoord vergeten" bv Agradi of Bol waar ik 1-5x/jaar bestel. Ga niet opschrijven en geen kans dat ik ze onthoud. Dan verzin ik mhv herstellink weer iets dat ik die ene keer even ingelogd ben. Afhankelijk van wat ik bestel kan het bv Biotine34. of Klompen56? of gewoon Domwoord32. zijn. Schrijf ik op een post-it en gooi weg als het product binnen is, met weer herstel de volgende keer :+ .

Laatst ruzie met DigId, heeft 5 cijfers pin, nou geen idee en toen moest ik hem geheel opnieuw installeren 8)7 . Die kan ook met vingerafdruk maar dat vind ik dan weer niet fijn. Was ik weer 30 min (!!) van mijn leven kwijt, om ergens in te loggen di op het eind toch aangaf dat DigiD-inloggen nog in ontwikkeling was. En een ouderwets telefoonnummer waar zelfs werd opgenomen ook! Verzachte het leed een klein beetje :).

Ik ontwijk apps zo veel mogelijk, dus doe ik ook mee aan spaarprogramma's of mijn gegevens aan Ah etc geven.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 17:28

Ik neem nu ook screenshots van qr codes die ik nodig heb vb voor ophalen pakjes.

En heb idd ook een mapje met foto' s van klantenkaarten en nuttige codes.

Als ik tweestapsverificatie moet doen, altijd met SMS (collega heeft de eerste keer uit luiheid tel nr van man ingegeven want had mobiel niet in de buurt - nu kan ze dat niet meer aanpassen - pure horror, moet ze telkens haar man bellen).

Ik herinner me 2 jaar geleden bij de mac, had de app en kreeg een gratis burger. Ik bestel bij de paal, rijd door en activeer de bon. En toen duurde het gewoon langer dan 20 minuten eer ik mocht afrekenen en verviel de bon! Kon ik alsnog betalen door hun schuld - dat was met een papieren bon nooit never gebeurd. Was zo woest dat ik de app eraf gekegeld heb.

En hetgene wat mij echt ma-te-loos irriteert aan die apps is dat jij alles moet doen, invullen, downloaden etc etc en als het fout gaat is het jouw schuld en kan je ook nergens terecht (FAQ! Chatbots! Mailadressen in Litouwen! Zoals bij Superpony: de winkel gaat voor de app en de klant staat in de kou en gezien haar verhaal hebben ze niet gelijk mea culpa geslagen. Die parkeerboete van 't zelfde: stond daar gewoon een paal, was dit nooit fout gegaan. Het is echt mensen jennen omdat digitale procedure fout gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 17:39

Ik denk dat dit wel het juiste topic is voor mij. Ik héb niet eens een smartphone. Ik wil er geen en zo lang mijn gsm van nu 15 jaar oud het blijft doen komt er ook geen. Zo te lezen bespaar ik mij daar heel wat stress mee. En inderdaad, mijn telefoon laad ik een paar keer per maand op :)

Volgende week ga ik naar een voorstelling in Engeland. Mijn ticket staat in de Britse ticketmaster. Bij interesse houd ik jullie op de hoogte :Y)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 17:42

Hoe ga je dat doen? Want ik ga er vanuit dat het ticket uitprinten niet werkt omdat het balkje moet bewegen.