Wat helpt echten om katten uit je tuin te houden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:57

Ik zou dan beginnen met simpel gaas te spannen. Niet zo mooi maar groeit uiteindelijk wel in de heg.

Enkel een stroomdraadje zo over grond zal niet veel doen want daar springen ze makkelijk overheen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:00

Evercreek schreef:
bloementje3 schreef:
Bedankt voor alle tips!

Ik heb een klein hondje en hij gaat het niet winnen van een kat ook dat is een reden dat hij binnen blijft nu.

We hebben twee heggen staan een laurier aan de ene kant en een coniveer aan de andere kant. Die stonden er al en de buren willen deze graag in ere houden. Een stroomdraadje kan wel dan kunnen ze niet meer onder de heg doorlopen. Vind dat wel een goede. Alleen wat voor pak je dan? Het is niet de bedoeling dat ik straks een kat vermoord heb met een stroomdraad. Onze hele tuin is gras behalve stukje moestuin en het terras. Er ligt vooral kak in het gras. Maar ook op de stenen ligt het. Kippen nemen vind ik ook nog wel een leuke eigenlijk. Ik weet niet hoe dat met ons hondje zal gaan maar is nog te overwegen. Maar denk dat als de stroomdraad geen katten dood maakt ik dat de beste optie vindt.

Katten die in het gras en op stenen poepen? Gebeurt niet vaak, weet je zeker dat het katten zijn en niet vossen?

Dat heb ik ook nog nooit gezien.

Ik vind wel regelmatig (flink regelmatig) poep in mijn tuin op het terras en het gras, maar dat is van egels.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:03

bloementje3 schreef:
Ja het is wel gelijk een tweezijdige omheining hondje gaat er niet uit (wat hij eigenlijk ook niet doet maar toch) en katten komen niet erin. Hij is al eens tegen een schapen draadje gelopen dus ik hoop dat hij er toen van geleerd heeft.

Als die stroomdraad nieuw is, dan weet je hondje helemaal niet dat die er is... Daar moet je hem juist voor behoeden, bedoelde ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:03

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:04

daantjuhhh schreef:
Evercreek schreef:

Katten die in het gras en op stenen poepen? Gebeurt niet vaak, weet je zeker dat het katten zijn en niet vossen?

Dat heb ik ook nog nooit gezien.

Ik vind wel regelmatig (flink regelmatig) poep in mijn tuin op het terras en het gras, maar dat is van egels.

Precies, mijn ouders hadden ook vaak poep in de tuin, wij dachten dat het vossen waren maar nu je het zegt zou het ook egels kunnen zijn.
Ik vraag me sterk af of TS idd een kattenprobleem heeft en niet gewoon wilde dieren de boosdoeners zijn.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 14:05

Aahww zo ja ik zal idd voorzichtig zijn met mn hondje en het stroomdraadje :-). Heb vossenpoep even opgezocht maar het is echt kattenpoep wat overal ligt. Egel poep hebben we ook maar dat stinkt niet zo gruwelijk. Gaas in de heg vind ik niet zo handig met snoeien.

Nyaleti

Re: Wat helpt echten om katten uit je tuin te houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:24

Katten begraven het wel heel graag. Dus steevast poep op de tegels is dan best gek.

Misschien kun je (onsmakelijke) foto's plaatsen?
Blijft het probleem en waarschijnlijk de oplossing hetzelfde tho.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:37

Er zijn zeker katten die het niet begraven, heb genoeg drollen van andermans katten onbegraven in mn tuin en op mn gazon gehad in het verleden :j Heb het ze zien doen; schijten en weer wegspringen.

Wij hebben stroomdraad rondom. Houdt de katten prima buiten. Het staat tegenwoordig ook vaak uit maar af en toe proberen ze het weer eens en gaat het weer aan. Als ze in de tuin springen als onze eigen dames buiten zijn, verwacht ik dat er doden vallen. Die zijn zó territoriaal dat ze ze door de schutting nog aanvliegen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:38

Hier poepen katten ook in het gras en de border van de voortuin zonder het te begraven en bij een kennis poepen ze op de stenen in de steeg. 100% katten
Ik heb thuis ook een kat die het niet begraaft in de kattenbak

In de voortuin hebben we ook gaas onder de heg gedaan en dat werkt wel. Dat is een beukenhaag dus de stammen onderaan zijn kaal

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:41

bloementje3 schreef:
Wij hebben een tuin van 50 meter lang met een prachtige moestuin en een heerlijk zwembad.

Alleen helaas zitten we zelden in de tuin omdat het enorm stinkt door alle katten stront die er ligt. Ik heb het niet over een drolletjes nee ik heb het over hele hopen, en soms ook kots.

Onze eigen hond mag al jaren niet meer de tuin in het risico dat hij het opeet of erin rolt is te groot :r

We hebben al samen met de buurman katten piepers geprobeerd, geur korrels en citroen planten maar ze lopen er doodleuk doorheen. Ik wil eerlijk gezegd geen gaas of iets zetten want dat kost enorm veel geld voor een tuin van 50meter lang en het is natuurlijk van de zotte dat wij zoveel moeten investeren om andermans dieren uit onze tuin te houden. Regelmatig worden we ook wakker van gekrijs van katten die vechten in de tuin of vinden we dode vogels.

Ik ben ten einde raad en zal ervoor verhuizen maar denk dat je het probleem ergens anders weer hebt. Wie heeft de oplossing die ons geen 1000e euros gaat kosten?

Ik ben echt opzoek naar een oplossing en geen discussie :D

Ik heb niet alles gelezen excuus als mijn idee al geopperd is. "

Wij hebben om onze eigen dieren binnen te houden een net over onze tuin geplaats. Een PE voliere net. Dit is in aanschaf niet enorm prijzig en makkelijk op staaldraad te spannen. Je zou wat palen kunnen plaatsen, daar staaldraad tussen en het net eroverheen.

Ik zie het bij ons in de tuin al niet meer. Bijkomend voordeel is dat er ook geen vogels jullie moesstuin komen leeg pikken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:08

Weet je van wie die katten zijn?
Ik zie iedereen dure adviezen geven over wat jij met je tuin moet of kan doen, maar het is aan de eigenaar om overlast te voorkomen. Die moet handelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:08

De katten bij ons in de buurt geven niet zo veel om stroomdraad, ik heb er een gezien die gewoon het draadje in zijn mond had en erop stond te kauwen _O-
Ik denk ook dat de reigerverjager met sproeier wel eens erg goed kan werken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:20

Goof schreef:
Ik zie iedereen dure adviezen geven over wat jij met je tuin moet of kan doen, maar het is aan de eigenaar om overlast te voorkomen. Die moet handelen.

Nou koffiedik uit je apparaat strooien is niet echt een duur advies.

Misschien wel onhaalbaar met een grote tuin.
Maar je zou kunnen beginnen met je moestuintje.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:25

daantjuhhh schreef:
Goof schreef:

Moet je wel koffie drinken.

Mijn moeder heeft vroeger het hele 'hoe moet je katten weren uit je tuin' boek gelezen.
Helaas las de kat gewoon mee want werkelijk waar niks hielp.
Koffie, notendoppen, sateprikkers, water spoeien enz.

Uiteindelijk is de kat doodgegaan en was het probleem ook opgelost.

Mijn schoonzus had het probleem ook, maar dan in de voortuin. Ze had alles netjes afgezet met een net en toch kwam hij eronder.
Totdat zij naar buiten rende met water, dan was er paniek in de tent bij de kat en wist hij niet meer uit het net te komen. Of en hoe zij van het probleem afkwam weet ik niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:33

daantjuhhh schreef:
Goof schreef:

Misschien wel onhaalbaar met een grote tuin.
Maar je zou kunnen beginnen met je moestuintje.

Ach, van koffiedik zijn de meeste katten niet onder de indruk.
Veel tips zijn leuk en goedbedoeld, maar werken echt niet.

Als je echt geen katten in de tuin wil, moet je zorgen dat ze niet binnen kunnen komen, dus omheinen, netten er overheen en/ of een stroomdraad erop. Maar ik blijf erbij; katten zijn de verantwoordelijkheid van hun eigenaren en als ze overlast veroorzaken moeten zij actie ondernemen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:34

Ja daar ben ik het ook mee eens, maar helaas denkt de meerderheid van de katteneigenaren daar anders over -O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:39

Ansich heeft Goof gelijk natuurlijk. Maar in de realiteit gaat hier echt niks aan gedaan worden.
Er zal vast een eigenaar tussen zitten die schrikt als ze hoort daar haar kat de boel terroriseert bij een ander en daar dan ook iets aan doen maar 95% van de eigenaren zal het echt geen reet boeien. Dus helaas zal TS toch zelf aan de slag gaan.

Ja of je wilt als kattenhater bekent staan en je plurt je tuin vol met vangkooien en geeft alles af bij het asiel. Maarja of je dat moet willen :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:41

KimD schreef:
De tuin een keer goed opruimen en de hond meer buiten laten, als hij in de rui is de haren buiten leggen.

Je kunt hem ook leren "Waar is de poes?" en hem dan naar buiten sturen, dan lost de hond je probleem op.

Bij ons hoef ik inmiddels maar "Poes!" te zeggen en ze schieten naar buiten. We wonen inmiddels al behoorlijk wat jaren hier en de meeste katten weten dat ze onze tuin moeten vermijden, jonge katten zijn soms nog ietwat hardleers of gewoonweg dom maar daar komen ze dan vanzelf achter. :+

Yep. Dat werkt hier ook het beste.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:17

Nyaleti schreef:
Ansich heeft Goof gelijk natuurlijk. Maar in de realiteit gaat hier echt niks aan gedaan worden.
Er zal vast een eigenaar tussen zitten die schrikt als ze hoort daar haar kat de boel terroriseert bij een ander en daar dan ook iets aan doen maar 95% van de eigenaren zal het echt geen reet boeien. Dus helaas zal TS toch zelf aan de slag gaan.

Dat kan helaas de conclusie zijn ja, maar ga op zijn minst in gesprek met de eigenaren.

Cantodea11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:17

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:28

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:35

Hier jaag ik de honden ook steevast achter katten aan in mijn tuin en er staat een vangkooi opgesteld. Elke kat die niet gechipt is breng ik weg naar het asiel.

Ik heb van die fijne buren die hun hele tuin in een onderhoudsvrije grindbak hebben veranderd waardoor die kat van hun steevast in mijn 'wilde' tuin komt schijten en jagen. Zowat elk vogelnest wordt leeggehaald door dat beest |( en de buurvrouw is maar trots aan het vertellen met wat voor verschillende dieren die kat steeds thuis komt aanzetten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:28

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:34

Ligt eraan waar je woont
Kom met liefde langs met mij twee Jacks die katten voor ontbijt enz lusten :D :D

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:39

Iemand stelde kippen voor. Die stinken toch net zo erg als katten?

De beste tip lijkt me oprecht zelf een kat nemen. Eentje die hopelijk wel zn poep begraaft, wat de meesten gewoon doen. Dan heb je van de stank geen last meer.