Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evercreek schreef:bloementje3 schreef:Bedankt voor alle tips!
Ik heb een klein hondje en hij gaat het niet winnen van een kat ook dat is een reden dat hij binnen blijft nu.
We hebben twee heggen staan een laurier aan de ene kant en een coniveer aan de andere kant. Die stonden er al en de buren willen deze graag in ere houden. Een stroomdraadje kan wel dan kunnen ze niet meer onder de heg doorlopen. Vind dat wel een goede. Alleen wat voor pak je dan? Het is niet de bedoeling dat ik straks een kat vermoord heb met een stroomdraad. Onze hele tuin is gras behalve stukje moestuin en het terras. Er ligt vooral kak in het gras. Maar ook op de stenen ligt het. Kippen nemen vind ik ook nog wel een leuke eigenlijk. Ik weet niet hoe dat met ons hondje zal gaan maar is nog te overwegen. Maar denk dat als de stroomdraad geen katten dood maakt ik dat de beste optie vindt.
Katten die in het gras en op stenen poepen? Gebeurt niet vaak, weet je zeker dat het katten zijn en niet vossen?
bloementje3 schreef:Ja het is wel gelijk een tweezijdige omheining hondje gaat er niet uit (wat hij eigenlijk ook niet doet maar toch) en katten komen niet erin. Hij is al eens tegen een schapen draadje gelopen dus ik hoop dat hij er toen van geleerd heeft.
daantjuhhh schreef:Evercreek schreef:
Katten die in het gras en op stenen poepen? Gebeurt niet vaak, weet je zeker dat het katten zijn en niet vossen?
Dat heb ik ook nog nooit gezien.
Ik vind wel regelmatig (flink regelmatig) poep in mijn tuin op het terras en het gras, maar dat is van egels.
bloementje3 schreef:Wij hebben een tuin van 50 meter lang met een prachtige moestuin en een heerlijk zwembad.
Alleen helaas zitten we zelden in de tuin omdat het enorm stinkt door alle katten stront die er ligt. Ik heb het niet over een drolletjes nee ik heb het over hele hopen, en soms ook kots.
Onze eigen hond mag al jaren niet meer de tuin in het risico dat hij het opeet of erin rolt is te groot![]()
We hebben al samen met de buurman katten piepers geprobeerd, geur korrels en citroen planten maar ze lopen er doodleuk doorheen. Ik wil eerlijk gezegd geen gaas of iets zetten want dat kost enorm veel geld voor een tuin van 50meter lang en het is natuurlijk van de zotte dat wij zoveel moeten investeren om andermans dieren uit onze tuin te houden. Regelmatig worden we ook wakker van gekrijs van katten die vechten in de tuin of vinden we dode vogels.
Ik ben ten einde raad en zal ervoor verhuizen maar denk dat je het probleem ergens anders weer hebt. Wie heeft de oplossing die ons geen 1000e euros gaat kosten?
Ik ben echt opzoek naar een oplossing en geen discussie
Goof schreef:Weet je van wie die katten zijn?
Ik zie iedereen dure adviezen geven over wat jij met je tuin moet of kan doen, maar het is aan de eigenaar om overlast te voorkomen. Die moet handelen.
daantjuhhh schreef:Goof schreef:Weet je van wie die katten zijn?
Ik zie iedereen dure adviezen geven over wat jij met je tuin moet of kan doen, maar het is aan de eigenaar om overlast te voorkomen. Die moet handelen.
Nou koffiedik uit je apparaat strooien is niet echt een duur advies.
daantjuhhh schreef:Goof schreef:Weet je van wie die katten zijn?
Nou koffiedik uit je apparaat strooien is niet echt een duur advies.
Misschien wel onhaalbaar met een grote tuin.
Maar je zou kunnen beginnen met je moestuintje.
KimD schreef:De tuin een keer goed opruimen en de hond meer buiten laten, als hij in de rui is de haren buiten leggen.
Je kunt hem ook leren "Waar is de poes?" en hem dan naar buiten sturen, dan lost de hond je probleem op.
Bij ons hoef ik inmiddels maar "Poes!" te zeggen en ze schieten naar buiten. We wonen inmiddels al behoorlijk wat jaren hier en de meeste katten weten dat ze onze tuin moeten vermijden, jonge katten zijn soms nog ietwat hardleers of gewoonweg dom maar daar komen ze dan vanzelf achter.
Nyaleti schreef:Ansich heeft Goof gelijk natuurlijk. Maar in de realiteit gaat hier echt niks aan gedaan worden.
Er zal vast een eigenaar tussen zitten die schrikt als ze hoort daar haar kat de boel terroriseert bij een ander en daar dan ook iets aan doen maar 95% van de eigenaren zal het echt geen reet boeien. Dus helaas zal TS toch zelf aan de slag gaan.