Bank reinigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Re: Bank reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:34

Bedankt voor de reacties over de droogtijd. Dan ga ik er toch nog even over nadenken of ik niet liever een nieuwe bank koop..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:41

Ik doe het in de avond en dan is het de volgende ochtend wel weer droog. Het verschilt ook nog per bank

Ik heb er eentje van Bissel

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:58

Amber_anne schreef:
Ik doe het in de avond en dan is het de volgende ochtend wel weer droog. Het verschilt ook nog per bank

Ik heb er eentje van Bissel

Wij hebben 6 jaar geleden een niet extreem dure bank gekocht toen we hier kwamen wonen.
Maar met 3 katten, 2 honden en een jong kindje is hij wel echt smerig nu.
We hebben geen losse kussens, geen idee wat voor stof het precies is.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:27

Expert kattenpies uit meubelen verwijderen hier :=
Ik heb een kat met epilepsie die regelmatig tijdens een aanval alles laat lopen helaas. Enzymenreinigers is het enige wat werkt, er bestaan zat speciale kattenpies reinigers, maar ik gebruik gewoon een vrij sterke oplossing groene biotex, want dat is ook een enzymreiniger en werkt prima, stukken goedkoper ook want mijn ervaring is dat je behoorlijke hoeveelheden nodig hebt.
Hoe langer de pies(geur) aanwezig is hoe lastiger te verwijderen jammer genoeg, en kattenpies is echt een heel ander kaliber dan hondenpies. Ik heb ook zo’n waterextractie reiniger, maar dat is bij mij stap 1 :=
Eerst daarmee schoonmaken, met biotex erin zodat het grootste deel van de pies weg is. Maar daarna maak ik de plek nog een keer goed nat met biotex en laat dat langere tijd (een dag) nat zodat de enzymen echt goed hun werk kunnen doen en de verbindingen die de geur veroorzaken af kunnen breken. Ik dek het af met waterdichte kleden die ik sowieso altijd heb liggen zodat ik wel gewoon op mijn bank kan zitten. Afhankelijk van hoe erg het is spoel ik het na een dag nog een keer na met water en een scheut azijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 19:50

Nou...
Ik ben de hele dag bezig geweest. Heb de hele bank 2x behandeld en desbetreffende plek 3x en ik heb inderdaad urine off gebruikt.
Eerlijk? De bank is over het geheel (uiteraard) een stuk frisser, er kwam echt een gruwelijke bak vuil uit. Maar de pisplek ruikt nog steeds. Wel minder, maar het is nog licht aanwezig. Nou is de bank nog wat vochtig, dus misschien scheelt het nog iets als die morgen droog is, maar vooralsnog baal ik wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:56

Misschien de plek nog een keer met Biotex doen?
Wel fijn dat je bank nu lekker schoon is.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:58

Goof schreef:
Nou...
Ik ben de hele dag bezig geweest. Heb de hele bank 2x behandeld en desbetreffende plek 3x en ik heb inderdaad urine off gebruikt.
Eerlijk? De bank is over het geheel (uiteraard) een stuk frisser, er kwam echt een gruwelijke bak vuil uit. Maar de pisplek ruikt nog steeds. Wel minder, maar het is nog licht aanwezig. Nou is de bank nog wat vochtig, dus misschien scheelt het nog iets als die morgen droog is, maar vooralsnog baal ik wel.

Het kan inderdaad een stuk sterker ruiken als het nog nat is en stukken minder zijn of verdwijnen als het droog is, maar ik lees net terug en lees dat het er al een week in zit, dan zou het weleens kunnen dat je het er niet meer uit krijgt….. de plek lang genoeg nat houden met een enzymreiniger (biotex groen) kan wel echt heel veel verschil maken.
mijn kat heeft me echt meerdere banken gekost, zeker als je het niet gelijk ziet en het een tijdje in de bank kan marineren kan het heel lastig of onmogelijk zijn om degene te verwijderen, vooral als het een grote plas is geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 20:59

Klopt, maar ik ben het ook al de hele week iedere dag aan het behandelen met spul van HG dat enzymen afbreekt, net als urine off. Dus ik heb er niet mee gewacht tot vandaag.

Biotex kan ik nog proberen, ik wacht eerst tot alles echt droog is.