Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_suus19_ schreef:Bovenstaande link van het perceel in Mijdrecht heeft een bouwblok van 1700m2 en bestrating. Een heel bestraat pad door de wei heen, daar kunnen ze mooi op lopen in de winter. Tevens een uit elkaar gevallen kas/schuur. Als dat enigszins opgeknapt mag worden zou dat super zijn.
Een bak zal niet altijd mogen ben ik bang. misschien is het een mogelijkheid om grastegels in de wei te leggen en daar weer gras in te laten groeien? Dan valt het niet zo op. En is het toch stevig genoeg om op te rijden.
Als dit nu aangeboden wordt zal zoiets vast wel vaker langskomen, misschien ook met iets minder grond. Ideaal zou zijn als ik een bouwblok zou kunnen kopen met schuurtje (2000-3000m2) en meer land bij zou kunnen pachten.
_suus19_ schreef:Bedankt voor alle reacties al!
Kijken naar een bosperceel is ook een goede optie, al is er in deze omgeving weinig bos.
Ik ben me er uiteraard van bewust dat ik in een hele dure omgeving zoek. Ik hoef dan ook geen hectares, maar begrijp wel dat ik voor 25.000€ niet klaar ben.
Ik heb ervaring met paarden in eigen beheer houden op kleigrond. Heb jarenlang m’n eigen stukje grond gehad, echter was dat huur. Dat is ook de reden dat ik er uiteindelijk mee gestopt ben. Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde alleen dan te koop en niet te huur.
De technologie is vandaag de dag gelukkig heel ver. In het verleden woonde ik er ook niet bij, goede cameras ophangen en je kunt alles volgen.
Uiteraard ben ik er wel elke dag, vandaar ook dat ik er af en toe wil kunnen overnachten.
@mce: die tweede link is inderdaad precies wat ik zoek, in een perfecte omgeving! Ik heb meteen de makelaar een mail gestuurd. Maar 3 hectare… ik vrees dat ik dat toch echt niet kan betalen. Wie weet willen ze een kleiner deel verkopen.
Roodvos schreef:We zijn tegenwoordig verwend met onze mooie zandpistes.
Maar ik heb met mijn ponies en mijn eerste paard bij de boer gestaan.
Zonder bak of verlichting. Daar reden we altijd op het gras.
Ik heb mijn paard zo opgeleid van groen naar Z2.
Ja, soms was het te nat om te rijden. En de winters nu zijn ook natter.
En ik woon op zandgrond.
Maar om aan te geven dat een bak geen noodzaak is om te kunnen rijden.
Veel succes met je zoektocht.
GDG schreef:Bosperceel? Geen optie hoor, daar mag je geen paarden houden. Op natuurgrond ook niet.
.
elexis schreef:Geweldig idee, maar ik twijfel aan de haalbaarheid. Tenzij je een berg geld hebt liggen, ben ik bang dat dit niet gaat lukken. Ik heb ook wel eens naar zoiets gekeken, stond al een stal op enz. Echter moet je het geld zelf hebben, een hypotheek krijgen is vaak onmogelijk of alleen voor een heel klein percentage.
Misschien is het verstandig om eens goed uit te zoeken hoeveel geld je echt hebt en op wat voor grond bestemming je jouw plan kan realiseren en welke hypotheek daar mogelijk is.
Succes