Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik gooi er een andere vraag tussendoor. Bestellen jullie dan ergens waar je bv eten of drinken kunt bestellen ook liever met een qr code of scherm dan bij een echt mens?
En wat is de reden van zo erg menselijk contact ontwijken?
karuna schreef:Ik gooi er een andere vraag tussendoor. Bestellen jullie dan ergens waar je bv eten of drinken kunt bestellen ook liever met een qr code of scherm dan bij een echt mens?
En wat is de reden van zo erg menselijk contact ontwijken?
MarlindeRooz schreef:Wel heb ik autisme dus kosten sociale interacties mij vaak veel energie. En ik heb al weinig energie. Plus het in de rij staan bij de kassa vind ik heel naar. Het wachten boeit me weinig. Maar mensen gaan zo vaak dicht op je staan. Of ze gooien hun spullen op de band als je nog niet klaar bent. Word al helemaal kriegel terwijl ik dit type haha.
nps schreef:MarlindeRooz schreef:Wel heb ik autisme dus kosten sociale interacties mij vaak veel energie. En ik heb al weinig energie. Plus het in de rij staan bij de kassa vind ik heel naar. Het wachten boeit me weinig. Maar mensen gaan zo vaak dicht op je staan. Of ze gooien hun spullen op de band als je nog niet klaar bent. Word al helemaal kriegel terwijl ik dit type haha.
Of degene voor je betaalt met 86 5 cent muntjes die 1 voor 1 uitgeteld moeten worden, of vraagt naar een actie uit een folder uit 1986... aaaarghhh. Ik geef toe, ik ben geen geduldig mens.
Ibbel schreef:Nee, ik boycot zelfscannen. Gewoon, uit principe. Pas als ik bij zelfscannen 10% korting krijg als ccompensatie voor het uitsparen van een cassiere ga ik het zelf doen
MarlindeRooz schreef:Maar als een of ander schuifelend fossiel zijn portemonnee vol kleingeld laat vallen dan zucht ik ook heel diep van binnen. En dan help ik zoeken. Deels uit eigen belang.
germie schreef:Ik vind die sushi restaurants waar je dan met een pad moet bestellen ook niet fijn. All you can eat wel, daar kun je gewoon pakken of je laat het bakken of wokken.
QR codes scannen voor iets doe ik niet, nog nooit gedaan. Ik betaal ook niet met mijn telefoon overigens.
En vind eigenlijk die robotobers ook vreselijk, helemaal als ze dan ook nog 'happy birthday' gaan zingen.
Koper schreef:MarlindeRooz schreef:Maar als een of ander schuifelend fossiel zijn portemonnee vol kleingeld laat vallen dan zucht ik ook heel diep van binnen. En dan help ik zoeken. Deels uit eigen belang.
Zo iemand stond vandaag voor mij in de rij. Een meneer op leeftijd. En ja, het duurde even voordat hij alle briefjes en muntjes bij elkaar had gezocht. Ondertussen heb je dan tijd om:
- te bedenken hoe weinig respect we hebben voor ouden van dagen in vergelijking met andere landen
- bewondering te hebben voor het geduld van de caissiere
- achter je te kijken wie er nou een opmerking maakt over dat het lang duurt
- je inhouden om tegen diegene te zeggen: joh, dan ga je toch twee meter naar rechts voor een zelfscan. Ze zijn allemaal vrij.
Mensen kijken is niet alleen leuk op een terrasje
BeFunny schreef:Ja ik had dat bij Lidl een keer ik reken daar altijd contant af. Maar die keer daar bij de zelfscanner. Ze hebben alles nagekeken voelde me net een crimineel dacht de heletijd "als ik maar niks ben vergeten te scannen" de manier waarop ze keken was ook echt alsof ze dachten te weten dat ik iets bewust niet had gescand naar God dank was ik niks vergeten. Was wel zo dat ik sindsdien nog maar zelden bij die Lidl kom maar dan naar de Hoogvliet ernaast ga. Want ik voelde me iig niet zo gewenst als klant.
MarlindeRooz schreef:nps schreef:
Of degene voor je betaalt met 86 5 cent muntjes die 1 voor 1 uitgeteld moeten worden, of vraagt naar een actie uit een folder uit 1986... aaaarghhh. Ik geef toe, ik ben geen geduldig mens.
Ik ben echt een heel geduldig persoon al zeg ik het zelf. Maar als een of ander schuifelend fossiel zijn portemonnee vol kleingeld laat vallen dan zucht ik ook heel diep van binnen. En dan help ik zoeken. Deels uit eigen belang.
germie schreef:Ik denk dan van die leeftijd moet ik nog zien te halen en hoop dan ook gewoon nog zelfstandig te zijn. Ik help gewoon mee zoeken overigens.
Ik kan dus echt super pissig worden als je moet wachten op controle bij de zelfscan of als zo'n irritante flessenautomaat het weer eens niet doet en er maar niemand komt omdat ding even te fixen.
Ibbel schreef:Nee, ik boycot zelfscannen. Gewoon, uit principe. Pas als ik bij zelfscannen 10% korting krijg als ccompensatie voor het uitsparen van een cassiere ga ik het zelf doen
Ik vind het ook gewoon menselijker om bij een mens achter de kassa af te rekenen. Iedereen zit achter een schermpje tegenwoordig, nog even en niemand praat meer.