Do's and dont's, tips gezocht na knie-operatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Do's and dont's, tips gezocht na knie-operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:26

Bij mij was een trippelstoel m'n redding na een knieoperatie.
Kun je lenen via de verzekering.
Je kun m omhoog en omlaag instellen. En dus met je 'goede' been jezelf verplaatsen met die stoel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 21:53

Dat kussentje onder de knie zag ik in de voorlichtingsfilm ook dat dat niet mocht. Maar voor nu gebruik ik m wel want knie doet af en toe goed zeer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:02

Mijn man heeftsinds een jaar een knieprothese en het enige dat hij gebruikt heeft zijn de krukken.
Ik had een hometrainer en toiletverhoger gekocht maar niets mee gedaan dus als je wil @cissy die verkoop ik.
Het enige wat hij weleens fijn vond waren de koelelementen, die gel-dingen van de Etos oid en hij had therapie verder ging het heel vlot allemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:02

Wat betreft krammen eruit halen? Partner had er 45 in buik en viel heel erg mee. Huisarts gewoon thuis gedaan, de huid heelt eromheen dus vergelijkbaar met oorbel uitdoen( zei hij )

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:04

BigOne schreef:
Wat betreft krammen eruit halen? Partner had er 45 in buik en viel heel erg mee. Huisarts gewoon thuis gedaan, de huid heelt eromheen dus vergelijkbaar met oorbel uitdoen( zei hij )

Inderdaad, ik had ze rondom in mijn hoofd maar is met echt meegevallen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:13

Ik heb geen ervaring met een knieoperatie, ben in de afgelopen jaren wel 3x geopereerd aan mijn dijbeen, dus wat verminderde mobiliteit na een operatie (en alleen wonen) heb ik wel wat ervaring.
De meeste tips zij al benoemd. Ik had zelf heel beel baat bij een douchestoel, een tas om spullen mee door het huis te kunnen nemen, rolstoel, pijnstillers, goed gevulde koelkast. Ik heb zelf nooit een beenhoes gehad voor onder de douche en als je geen gips krijgt, dan zal jij die wrs ook niet nodig hebben. Als de wond droog is, mag je normaliter een paar dagen na de operatie gewoon douchen.

Ik heb 2 van de 3 keer ook agraves gehad en ook echt heel erg veel (uit mijn hoofd ongeveer 50 en 90) en het verwijderen is mij echt heel erg meegevallen. Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik daar veel van heb gevoeld. Vond het verwijderen van de gewone hechting een stuk vervelender, maar dat waren doorlopende hechtingen die lekker vast zaten in het weefsel. De doktersassistenten kregen die er ook niet uit, dus de orthopeed moest ze er zelf uithalen :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 07:29

Ik heb wel ervaring met hechtingen maar niet met krammen. Die zien er wat heftiger uit maar kennelijk is het niet heftiger zo te horen.
Nog 41 dagen te gaan.