Achterslot auto stuk bij aflevering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 18:11

Het is een boxer inderdaad!

Ze zijn wel gezakt in vraagprijs dus in principe is het pakket dan 'voor niks' maar pakket is pakket toch. Wat mij is verteld is dat consumenten wel standaard garantie hebben maar dat bedrijven niet onder consumenten vallen?

Heb net mail terug gehad dat dit inderdaad niet de bedoeling is en dat ze me nog gaan mailen over de beste en snelste oplossing dus ben benieuwd. Ik had mezelf al helemaal geestelijk voorbereid dat er misschien discussie zou komen dat het mijn eigen schuld zou zijn maar tot nu toe lijkt het er niet op. :o

sasja0705

Re: Achterslot auto stuk bij aflevering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:41

@ Little gift: dat werd mij dus toen verteld " versnellingsbak onderuit"
-wat ever dat zal betekenen.
Ik ben een leek wat auto's betreft dus herhaal wat mij verteld werd en wil gewoon een goede en degelijke auto :D

Feit is, dat ik met veel geweld de 2e erin kreeg en dat de complete versnellingsbak toen vervangen is.
Hierna reed die trouwens nog 2 ton als een zonnetje

Schuur_

Re: Achterslot auto stuk bij aflevering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:03

De beste en snelste oplossing is dat je even binnenspringt en ze het slot vervangen toch? Dat is op korte tijd gepiept. Is het een garage aangesloten bij de Bovag?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:20

sasja0705 schreef:
Ik ben een leek wat auto's betreft dus herhaal wat mij verteld werd en wil gewoon een goede en degelijke auto :D

Feit is, dat ik met veel geweld de 2e erin kreeg en dat de complete versnellingsbak toen vervangen is.

Godzijdank dat hij nog in garantie was dan want een nieuwe versnellingsbak is één van de duurste kosten die je kan hebben aan een auto.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Little_Gift schreef:
sasja0705 schreef:

Godzijdank dat hij nog in garantie was dan want een nieuwe versnellingsbak is één van de duurste kosten die je kan hebben aan een auto.

Absolut! Sinsdien ook alleen maar auto's (tweedehands dan) bij een dealer :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

sasja0705 schreef:
Little_Gift schreef:

Absolut! Sinsdien ook alleen maar auto's (tweedehands dan) bij een dealer :)

Is ook niet altijd garantie dat ze het goed oplossen. Mijn eerste autootje bleek bij de rit van de dealer naar huis een versleten nokkenas te hebben.
Blijkbaar was dat zo aangedraaid dat hij pas na rond 50 kilometer te hebben gereden lawaai ging maken.
Heb moeten vechten om het voor elkaar te krijgen dat ze hem gingen maken.
Was gewoon een verborgen gebrek.

Het kan best dat de dealer dit ook niet wist.
Maar de reparatie was zo ontzettend duur omdat de hele motor eruit moest.
Ze hebben het na een heel lang welles nietes spelletje toch gerepareerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Waar het ook onder valt, dit moeten ze gewoon fixen in mijn ogen want je auto is nu gewoon ondeugdelijk geleverd.
Hopelijk reageren ze netjes :)

In de categorie moeten vechten voor het fixen van een verborgen gebrek.... in onze auto bleken geen airbags te zitten -O- Die waren er uitgesloopt en er was iets weer vastgelast op een manier dat de boordcomputer het niet detecteerde dat ze er niet in zaten. Je speelt dan dus gewoon met iemands leven hè :x

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

pmarena schreef:
Waar het ook onder valt, dit moeten ze gewoon fixen in mijn ogen want je auto is nu gewoon ondeugdelijk geleverd.

In de categorie moeten vechten voor het fixen van een verborgen gebrek.... in onze auto bleken geen airbags te zitten -O- Die waren er uitgesloopt en er was iets weer vastgelast op een manier dat de boordcomputer het niet detecteerde dat ze er niet in zaten. Je speelt dan dus gewoon met iemands leven hè :x

Dus je had een auto gekocht die economisch total loss was. Hoe is dat dan afgelopen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

pmarena schreef:

Dat is helemaal belachelijk!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Tja je komt hier normaal gesproken niet achter natuurlijk....tenzij je een ongeluk krijgt.
Of zoals in ons geval: dat we een brief van Honda kregen dat er een terugroepactie was.

Je moest dan een afspraak maken bij een merkdealer zodat die kosteloos de airbags kon vervangen.
Wij dat gedaan natuurlijk. Kregen we een flabbergasted bericht van de garage dat er helemaal geen airbags in zaten en ze die dus ook niet onder garantie konden vervangen, maar dat het dan een paar duizend euro zou gaan kosten :oo

Wij natuurlijk contact opgenomen met de garage waar we hem gekocht hadden.
Die waren meteen heel defensief van hoe weten we dat jullie ze er zelf niet uitgehaald hebben.

Ja hallo, alsof wij zelf met onze eigen gezinsauto zonder airbags rond gaan rijden :x
Om hem dan naar de garage te doen waar ze er achter komen dat die dingen er niet meer in zitten (en de auto de weg niet meer op mag) 8)7

Nog los van het feit dat we de kennis en materialen niet hebben om dat te doen, of te weten waar we die airbags dan vervolgens moeten verkopen, als we al voor een paar honderd euro (denk ik?) ons leven zouden willen wagen 8)7

Uiteindelijk met rechtsbijstand en het plaatsen van een openhartige review een deel van de kosten van de inbouw van nieuwe airbags teruggekregen, nog niet eens alles....

Ik deed verder ook niet lelijk tegen de verkopende garage ofzo hoor, best kans dat zij het ook niet geweten hebben want je ziet het probleem natuurlijk niet....je gaat die airbagdingen normaal gesproken niet open maken ofzo..... dus wie weet hoeveel meer auto's er nog rond rijden zonder airbags, waar mensen zich niet van bewust zijn -O-