Gedoe met camera

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Gedoe met camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 13:42

Oke, zal eens kijken. Zat ook al even terug wat te vergelijken in aanbieders en dan krijg je ook al een nieuw kastje.
Dit is een Experia box v10. Hij doet het verder wel goed.

Jouw 2e alinea zou ik al niet kunnen........

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:01

superpony schreef:
Oke, zal eens kijken. Zat ook al even terug wat te vergelijken in aanbieders en dan krijg je ook al een nieuw kastje.
Dit is een Experia box v10. Hij doet het verder wel goed.

Jouw 2e alinea zou ik al niet kunnen........

Ik heb het zelfde gezeur gehad met de experiabox toen ik die nieuw kreeg jaren geleden en icm een foscam camera.
Ik was er uiteindelijk zo klaar mee dat ik een andere camera heb gekocht en toen ook overgestapt naar een andere provider en daarna geen probleem meer gehad ook niet toen we weer terug waren bij kpn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 01:20

Iedereen bedankt.

Ik ben vanmiddag toch even snel naar de Action gegaan omdat ik van meerdere mensen hoorde dat die camera's prima zijn en die is 2,4 en 5 geschikt.

Heb hem net geïnstalleerd en was echt binnen een minuut in werking en goed beeld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 12:51

Vraag het maar even hier....

Omdat deze goed werkt, dacht ik aan een indoor camera, omdat ik dan met 1 app kan kijken meerdere camera's in de gaten kan houden.

Op de doos staat dual band 2,4 en 5

Lees ik de gebruiksaanwijzing via de link, staat er dat hij alleen op 2,4 werkt. Dat klopt dan toch niet?
https://www.action.com/nl-nl/p/3007325/ ... re-camera/

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:33

superpony schreef:
Vraag het maar even hier....

Omdat deze goed werkt, dacht ik aan een indoor camera, omdat ik dan met 1 app kan kijken meerdere camera's in de gaten kan houden.

Op de doos staat dual band 2,4 en 5

Lees ik de gebruiksaanwijzing via de link, staat er dat hij alleen op 2,4 werkt. Dat klopt dan toch niet?
https://www.action.com/nl-nl/p/3007325/ ... re-camera/

Nee dan klopt de verpakking inderdaad niet met de handleiding. Maar als je wifi router beiden kan maakt het ook niet uit verder.

Als je kijkt naar de beschikbare wifi netwerken zie je dan een aparte voor de 2,4 en voor 5 Ghz netwerken? Als je er maar 1 ziet dan gaat alles automatisch. Zijn het 2 aparte is het belangrijk dat zowel je telefoon als de camera met dezelfde verbonden zijn. de 2,4 ghz is een prima keuze. Voor jouw doel maakt het echt niet uit, tenzij je een router hebt die geen 2,4 kan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 12:24

Zover ik kan zien kan het hier beiden, maar had ik de 5 uitgezet en zitten we nu op 2,4.

Op de verpakking staat 2,4 en 5 en op de echte papieren bijsluiter ook. Tijdens het installeren vroeg hij wel om 2,4, maar het installeerde gewoon, dus heb nu camera's erbij gekocht die allemaal op 1 app kunnen.

Hebben we ook een extra wifi versterker gekocht, valt toch de wifi een beetje weg.

De experia box staat een de zijkant van het huis zeg maar en aan de andere kant op ongeveer 7 meter zat de versterker in de kast van de ketel.
Dan hebben we de aanbouw en daar hadden we prima wifi. Gebruiken we alleen op de laptop en onze telefoons.

Die versterker hebben we in de stal gehangen op 8 meter van huis. Dat is dan iets van 12 meter van de experia box en doet het goed. De 1e buiten camera hangt dan ongeveer 10 meter vanaf de versterker en doet het goed.

Nu een nieuwe versterker in de kast van de ketel. Alle lampjes branden, maar toch minder wifi.

In de aanbouw doen de camera's het nog, maar wil ik ze buiten ophangen gaat het niet. Waar die ene in de schuilstal ook buiten hangt en verder van de 1e versterker. Is ook exact dezelfde, de tp link.

De andere wil ik aan de zijkant van de garage, maar die redt het dan ook niet. Dat is dan beiden binnen 10 meter en zou toch moeten kunnen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 13:05

Een wifi versterker verdubbeld het signaal maar halveert de frequentie. Dus dat je minder wifi hebt klopt wel.

Vandaar dat ik een powerline adapter adviseerde.
Als je stekkers in een stopcontact kan doen, kan je ook een powerline adapter installeren.

De enige voorwaarde is dat er een rechtstreekse stroomleiding loopt van je huis/meterkast naar de schuur. Het werkt niet op een verlengsnoer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 13:10

Oke, snap niet hoe dat werkt? Als ik dan de stekker van de camera daar in stop, heeft ie al wifi?

Het probleem is nu dat we minder wifi hebben in de aanbouw waar we echt altijd zitten ( is keuken en eetkamer met uitzicht op terras en paarden ) Daar gebruik ik ook de laptop en telefoon.

Had het opgezocht met een wifi versterker kon je in je hele huis wifi krijgen en met een repeater zou de wifi minder worden?

De wifi versterkers geven beiden wel aan dat ze een goed signaal hebben, alle lampjes branden. De camera in schuilstal doet het ook goed.

Alleen de 2 camera's die ik aan de buitenkant wil ophangen reageren buiten niet.

We hebben geen verlengsnoer. Overal is de bedrading vernieuwd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 14:24

superpony schreef:
Oke, snap niet hoe dat werkt? Als ik dan de stekker van de camera daar in stop, heeft ie al wifi?

Het probleem is nu dat we minder wifi hebben in de aanbouw waar we echt altijd zitten ( is keuken en eetkamer met uitzicht op terras en paarden ) Daar gebruik ik ook de laptop en telefoon.

Had het opgezocht met een wifi versterker kon je in je hele huis wifi krijgen en met een repeater zou de wifi minder worden?

De wifi versterkers geven beiden wel aan dat ze een goed signaal hebben, alle lampjes branden. De camera in schuilstal doet het ook goed.

Alleen de 2 camera's die ik aan de buitenkant wil ophangen reageren buiten niet.

We hebben geen verlengsnoer. Overal is de bedrading vernieuwd.

Powerline adapter is een stekker voor in het gewone stopcontact. Hier gaat de router in. Een 2e (3e, 4e) stekker plug je dan ergens anders in huis. Daar komt dan weer een netwerkkabel uit die naar een pc of wifi gateway gaat. Je internet vanaf je router loopt dan dus via het normale stroomnetwerk in je huis.

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 15:51

Maar dan heb je toch geen wifi? Mijn laptop zit niet aan een kabel.

Ik had een camera op kabel, maar nu dus gekozen voor wifi. Enkele doen het goed, maar 2 niet. Qua afstand moet het echt kunnen, want het is wel binnen 15 meter. De wifi versterker zelf geeft ook alle lampjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:23

Er zijn powerline adapters die WiFi signaal uitzenden. Wij hebben ook via powerline adapters op het hele terrein WiFi.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:53

Neonlight schreef:
Er zijn powerline adapters die WiFi signaal uitzenden. Wij hebben ook via powerline adapters op het hele terrein WiFi.

Inderdaad, of je sluit een wifi gateway aan op die stekker als je eentje hebt zonder ingebouwde wifi.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 01:57

Oke, ik moet dan echt iemand erbij hebben denk ik die de hele situatie ziet.

Voor nu doet alles het redelijk.

Blijkbaar heb ik 1 stopcontact kapot gemaakt en bleven we daar knoeien, maar hij deed het op ene ander stopcontact wel.

Heel af en toe zien we wel dat de wifi niet sterk genoeg is. Geloof dat we hier ook geen heel sterk internet hebben.
Vanavond ging alles uit, dus modem uit stroom gehad. Alles doet het weer op 2 camera's na, maar ga dat morgen wel weer zien. Merrie is nog niet uitgerekend en kan nog wel een stuk zien waar ze nu staan. En horen.........Dat scheelt ook wel.

Denk dat wij vooral moeten gaan nadenken of we OF een nieuw modem gaan vragen OF gaan kijken naar een andere profider OF toch iets van een router? ertussen gaan zetten.
Andere profiders bieden op ons adres ook niet veel beter, maar met nieuwere modem en technieken, scheelt het misschien toch.
Glasvezel is hier niet naar binnen getrokken, omdat er even niemand woonde toen het in de straat werd gelegd. Misschien pakken we dat erbij als we een nieuwe meterkast krijgen, maar duurt nog wel even.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 22:11

Van 't weekend dit topic doorgespit, we hadden een betaalbare solar outdoor camera aangeschaft, per ongeluk de binnencamera (die we al 3 jaar hebben voor als de honden eens een paar uur alleen moeten blijven) uit de LSC app gehaald; kregen hem er niet terug in, nul komma niks verbinding met de wifi, alleen als we de router helemaal openzetten (en dat wil je niet).
Wat een frustaties! Nu kom ik er net achter dat we steeds proberen het verkeerde wachtwoord in de app te zetten, we pakten die van de router (die onderop staat en je het beste kunt wijzigen), we moesten gewoon de wifi netwerksleutel hebben..........