De áller comfortabelste schoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:09

Liselot schreef:
Lalidan schreef:
Heb je wel eens geprobeerd halverwege de dag van schoenen te wisselen? Dat kan een wereld van verschil maken voor zowel je voeten, benen als rug, omdat de belasting dan veranderd. Ik vermoed dat daar meer winst te behalen is dan dat er een specifieke schoen is die dit gaat redden.

Dat is ook wel een goede tip!

Wil iig even langs de bever om naar wat lage wandelschoenen te gaan kijken. Dan kan ik daar evt mee wisselen

Sokken heb ik van Falke, dus ook wel echt goede

Waarom lage schoenen? Ik zou juist voor hoge gaan omdat die ook de enkels steunen.
En bedenk wel dat wandelschoenen ingelopen moeten worden. Het is niet zo doorbijten als bij Doc Martens, maar ook daarvan zijn de zolen en schoen stug en moeten naar de voet gaan vormen.

Maar zoals gezegd: een extra paar om halverwege de dag te kunne. Wisselen en goede sokken (maar die heb je al).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 16:11

Omdat ik op warme dagen in een rokje werk en dan moet het er ook nog enigszins uitzien :') dan vind ik lage veel mooier en netter staan
Ik ben aan het werk, maar moet er ook wel representatief uitzien

MarlindeRooz

Re: De áller comfortabelste schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:29

En als fotograaf ga je ook regelmatig door je knieën en hurken. Dat vind ik zelf erg onprettig met hoge schoenen. En op de vlakke grond in Nederland heb je echte bergschoenen niet nodig hoor. Je enkels worden vanzelf sterk als je veel loopt en staat.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:38

Sinds ik zelf op barefoot schoenen loop heb ik eigenlijk nooit meer last van mijn voeten. Misschien daar eens naar kijken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:40

Ik sta in een winkel en loop op de mooie zomerse dagen altijd op Ecco offroad sandalen en op de niet mooie dagen op Miendl wandelschoenen met wandelsokken met een badstoffen voet. De sandalen zijn niet heel elegant maar ze zitten heerlijk en daar hou ik het zelfs beter op vol dan de wandelschoenen.

Mijn tip is echt om naar een goede winkel te gaan met goede schoenen, evt naar een wandelsportwinkel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:54

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 17:10

Ik zou de Rolling soft lijn van Gabor eens proberen, dat vind ik persoonlijk echt heel fijne schoenen

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 17:19

Ik loop het lekkerste op Birkenstocks. Die moet ij wel even inlopen, maar daar kan ik zo zonder problemen 20km mee wandelen zonder last te krijgen.

Ik heb een sandalen variant met suede leer, die vind ik nog best netjes maar je hebt ze ook in laarsjes en sneakers.

Deze heb ik.
https://www.birkenstock.com/nl/tulum-so ... a-w_1.html

Je hebt ze ook in enkellaarsjes, zowel met veter als zonder veter (veetje jodphur achtig)
https://www.birkenstock.com/nl/highwood ... r-w_1.html

En sneakers.
https://www.birkenstock.com/nl/dames/schoenen/sneakers/

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 18:40

Ik zou ook vooral naar goede compressiesokken kijken :j Die worden veel bij staande beroepen gebruikt

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:16

Enorm afhankelijk van (de vorm van) je voeten. New Balance zijn ook fijn bv.

Maar, wat nog niet genoemd is. Hoe "incidenteel" is het? Zorg dat je traint wanneer er teveel tijd tussenzit, want dan kunnen ook goede schoenen pijn nooit voorkomen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 19:29

Het trouwseizoen loopt grofweg van mei t/m september en doorgaans heb ik elke week 1 of sporadisch 2 bruiloften.
Ik probeer inderdaad buiten het seizoen genoeg te lopen (heb ook een loopband staan), maar ook toen ik nog op het lab werkte en elke dag veel moest staan kreeg ik snel last van mijn voeten en benen. Ben bang dat het bij mij dus “gewoon” zo is.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:58

salomon wandelschoenen! zijn er ook in minder 'berg'-achtige types

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:07

Ik vind veel soorten wandelschoenen erg 'zwaar' en stug voor hetgeen TS ermee wil doen. Ik zou eerder naar een hardloopschoen kijken, die zijn lichtgewicht en dempend. In combinatie met iets van een compressiekous zou dat verlichting kunnen geven. Of inderdaad een Birkenstock met kurken zool. Daar knappen mijn voetjes vaak wel van op.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:10

Hannanasjuh schreef:
Sinds ik zelf op barefoot schoenen loop heb ik eigenlijk nooit meer last van mijn voeten. Misschien daar eens naar kijken

Maak je ook net zulke lange dagen als TS?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:15

Skechers Arch fit :j

Ik leef in die dingen en kan daar rustig een 16 uur op doorgaan. Tuurlijk zijn je voeten uiteindelijk moe, maar ik krijg geen plekjes of blaren of wat dan ook.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:19

Ik heb sneakers van Ecco en die geven veel ondersteuning en kan ik echt hele dagen op lopen. Ik dacht eerst dat Ecco een beetje een oude mensen merk was maar ik heb nu meerdere paren Ecco schoenen en ben fan! Ik kreeg ook vaak hielspoor, en nu helemaal niet meer.

Ik heb nu deze:
https://ie.ecco.com/en-IE/Women/Shoes/O ... lsrc=aw.ds

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:26

Compressiesokken, Reebok work ‘n cushion en steunzolen. Best oplossing, ik trek m’n bruiloften daar uitstekend mee.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:37

Merrell... loop ik dagelijks 8 a 10 uur op.6000 tm 15000 stappen per dag.. ik heb nu 6 verschillende paren.

Www.merrell.com hebben ze ook vaak sale. Sommige type svhoenem met 30 tm 50 % korting

Www.merrell

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:28

Ik werk in een schoenenzaak. Wij verkopen ook Xsensibles en ik zweer zelf ook bij die schoenen!
Sketchers zijn wij geen fan van.. Zijn over het algemeen leuke schoenen voor de probleemloze voet, maar zou ik in dit geval zeker niet aanraden. Hun marketing is vooral heel erg goed..

Gabor Rolling Soft is idd ook leuk. Die noemen wij ook wel de Xsensible light. Kwalitatief minder en minder goed doordacht, maar dat zie je ook terug in de prijs. Wel zeker heel leuk qua prijs/kwaliteit!!

Je kunt misschien ook eens naar Durea kijken. Ook prijzige schoenen, maar zeer goede kwaliteit. Wel iets minder zacht dan Xsensible, maar wel zeer goede ondersteuning.

Wolky zou ook een optie kunnen zijn!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:40

Ik wilde ook Xensible noemen. Was de fysio helemaal lyrisch over

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:44

Geen idee of er ook schoenen van zijn of alleen ballerina’s maar ik zweer bij Toms!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 22:48

ImkeTarek schreef:
Ik werk in een schoenenzaak. Wij verkopen ook Xsensibles en ik zweer zelf ook bij die schoenen!
Sketchers zijn wij geen fan van.. Zijn over het algemeen leuke schoenen voor de probleemloze voet, maar zou ik in dit geval zeker niet aanraden. Hun marketing is vooral heel erg goed..

Gabor Rolling Soft is idd ook leuk. Die noemen wij ook wel de Xsensible light. Kwalitatief minder en minder goed doordacht, maar dat zie je ook terug in de prijs. Wel zeker heel leuk qua prijs/kwaliteit!!

Je kunt misschien ook eens naar Durea kijken. Ook prijzige schoenen, maar zeer goede kwaliteit. Wel iets minder zacht dan Xsensible, maar wel zeer goede ondersteuning.

Wolky zou ook een optie kunnen zijn!

Denk jij dat afwisselen met een soepele en lichte wandelschoen een optie kan zijn?

Tnx allemaal voor de tips verder!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:07

Herkenbaar!
Ik heb gisteren mijn eerste bruiloft van het seizoen gehad, phoe, dat is toch elk jaar weer even wennen en flink afzien :')
Ik heb van boven tot onder spierpijn, maar geen last gehad van mijn voeten *\o/*
Waar heb jij vooral last van? Krijg je blaren? Kramp onder je voet? Bij de tenen? Of enkel?
Wat bij mij toch heel veel helpt is goede inlegzolen. Thuis kan ik prima zonder zolen vooruit, maar tijdens een bruiloft zou ik het echt niet redden zonder.
Verder zoek ik altijd lichte schoenen. Wandelschoenen vind ik gewoon te zwaar en lomp (en ik vind het ook fijn als het toch een beetje netjes staat op een bruiloft), en verder zoek ik altijd sneakers die een zachte, dikke rand hebben en een inham bij de hiel. Een zachte hiel scheelt voor mij veel blaren.
Liefst leer, want dat vormt zich mooier naar de voet en gaat vooral ook langer mee.

Ik kom vaak bij Ecco en Rieker uit. Vooral Rieker bevalt meestal erg goed, en ze hebben leuke modellen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:08

Ik lees mee.
Ik loop ook veel op een dag (gemiddeld ruim 16.000 stappen per dag, met uitschieters naar 30.000). Ik heb snel last van mijn hiel. Voorheen had ik graag Nikes air, maar dat type wordt niet meer gemaakt en een goed alternatief heb ik nog niet gevonden. Ik loop nu het best op mijn durbarry laarzen, gelukkig kan ik de met mijn werk prima dragen. Maar in de zomer zijn die wel warm.

sketchers heb ik ook al, maar zijn het ook niet.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:17

Mand schreef:
Ik werk in de horeca en draai producties dus sta soms 12+ uur, de schoenen waar ik het langste op kan staan zijn mn Skechers D'Lites:

https://www.skechers.nl/technologie%C3% ... rt=0&sz=24

Ik heb ook echt veel geprobeerd, maar kom hier al 8 jaar op terug.

Ik zweer ook bij skechers en voor mij vooral de memory foam. Sta dagelijks daar minstens 9 uur op. 6 dagen in de week.