Wat kost een keuken tegenwoordig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:11

Hier nieuwe badkamer en keuken.
Keuken: 3.60m kastenwand met 2 ovens, hoge koelkast en wijnkoeler. Eiland 3.05m met inductie met ingebouwde afzuiging, vaatwasser en cooker en natuursteen blad: 20K excl montage.
Badkamer: toilet, dubbele wastafel met meubel, dubbele douche en vrijstaand bad met vrijstaande badkraan en enkele assecoires als handdoekstangen etc én tegels: 12K excl arbeid.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:13

Hier 2500 voor een ikea keuken betaald inclusief apparatuur(koelkast en vaatwasser had ik al)
Ging dus alleen om keukenkasten, blad, inductie en oven.
Wij hebben alles zelf gedaan, slopen in elkaar zetten en plaatsen.

Laten we zeggen 3000 in totaal met alle losse onderdelen/verbouwing die nodig was.

Badkamer durf ik niet meer terug zeggen die was geloof ik 6000. Maar ook hier weer zelf aan slopen geweest, zelf weer opgebouwd. Alleen de Epoxy wand en vloer laten doen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:17

Liess__ schreef:
Ik heb 2 maanden geleden een showroom keuken gekocht bij de keukenconcurrent. Normaal was de keuken incl Bauknecht apparatuur bijna 20k, ik heb hem gekocht voor 7500 euro.

Moet je wel zelf demonteren in de winkel en zelf vervoeren. Montage heb ik ook zelf gedaan (alle keukenkastjes waren immers al in elkaar).

Apparatuur is echt het nieuwste van het nieuwste, alles met wifi en een app waarop je de apparaten aan kan zetten en temperatuur en tijd in de gaten kan houden.

Ik had wel geluk dat het showroom model net 10 cm korter was dan mijn keuken ruimte, dus met 2 paslatten was de keuken perfect op maat.

Dit hebben wij vorig jaar bij de aankoop van ons huis ook gedaan. :j
Een keuken die normaal 18.500 zou kosten hebben we uiteindelijk voor 4700 meegenomen incl apparatuur. Alles ook AEG dus super degelijk. Dit was bij Bruynzeel. Hebben alleen de pootjes wat korter gemaakt en de plinten dus ook (dingen als leidingen verleggen ook zelf gedaan). Verder een cm of 10 aan de linkerkant van de keuken over waar we nog dezelfde tegeltjes gaan plaatsen als de spatwand (die vonden we niet zo mooi).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:19

Wij zijn luie verbouwers met een dure smaak en laten dus vrijwel alles doen :+ De keuken was 5 jaar geleden zo'n 20.000 euro (incl. zaken als een Quooker, combi-stoomoven, gefrijnd composiet blad en composieten wasbak). De badkamer is bijna helemaal maatwerk en komt uit op zo'n 30.000.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:51

Ik was door de titel van dit topic ook wel nieuwsgierig wat het tegenwoordig kost, maar ben inmiddels volledig in shock door sommige (zo niet de meeste) antwoorden. :$

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:58

Toevallig is onze keuken net deze week geïnstalleerd. Kosten ca. €15.000 inclusief apparatuur (behalve de oven, die hadden we nog) en 'gratis' montage. Leidingwerk etc. is allemaal door de aannemer gedaan en zat niet in die prijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Let niet op het schilderwerk, vloeren, vensterbanken etc., dat moet allemaal nog afgewerkt ;-) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:06

Shenavallie schreef:
Ik was door de titel van dit topic ook wel nieuwsgierig wat het tegenwoordig kost, maar ben inmiddels volledig in shock door sommige (zo niet de meeste) antwoorden. :$

Verbouwen is serieus niet leuk meer als je zelf niet handig bent :n

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:15

Daihyo schreef:
Shenavallie schreef:

Ook met een hele handige man, die kan tegelen, electra kan aanleggen, water kan aanleggen, kan stuccen, verven ect is verbouwen niet leuk. Materiaal is zo duur…

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:20

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat kost een keuken tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:58

Wij waren 2 jaar geleden 21k kwijt inclusief montage, leidingwerk hebben we zelf gedaan. Als inbouw apparatuur zaten er 2 combi magnetrons bij en afzuigkap, de vaatwasser/koffie automaat/koelkast/kookplaat zijn hergebruikt. We hebben wel 3 apotheker kasten die erg duur zijn en natuurstenen aanrechtblad + natuurstenen spoelbak, waar ook een prijskaartje aan hangt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:11

Hier recent een keuken uitgezocht en ik dacht met een budget van 20k ruim te zitten maar echt niet dus.
Dus gewoon kijken wat je wilt en laten meten en uitrekenen tuurlijk dat kost tijd maar je bent niets verplicht.
Mn broer heeft ook recent een keuken besteld en was naar meerdere zaken geweest.
We zijn overigens beide geslaagd in DL maar niet onder de 20k.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:16

Wij vonden de prijzen 10 jaar geleden al erg hoog en hebben uiteindelijk zelf een Ikea keuken geplaatst die nog steeds goed bevalt. Achteraf ook extra fijn omdat de verkoper van het huis wel had gezegd dat de tussenmuur weg kom (zelf geplaatst enniet dragend) maar niet had vermeld dat er wel dragende pilaren zaten. Omdat we dus nog niets hadden ondertekend konden we opnieuw uitmeten en aanpassen.

Nu zijn we offertes aan het opvragen voor kleine badkamer en apart toilet, maar dat valt ook niet mee… Blijkbaar is dat de markt nu.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:19

Ja, badkamer(tje) mag je ook rustig op 15k rekenen. En dan heb je echt nog niets bijzonders... (Als je het laat doen, bedoel ik dan.)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:58

Wij hebben laatst een keuken gekocht bij de keukenkampioen, hij moet nog geleverd worden dus helaas geen foto's :+
ca 3 meter breed met granieten blad en zonder bovenkastjes met inductiekookplaat, afzuigkap en vaatwasser. Aan de andere kant een dubbele hoge kast met koelkast en combi oven. Dat alles kwam op 12k uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:31

Bo_Y schreef:
Daihyo schreef:

Ook met een hele handige man, die kan tegelen, electra kan aanleggen, water kan aanleggen, kan stuccen, verven ect is verbouwen niet leuk. Materiaal is zo duur…

Gelukkig kunnen en doen wij een hoop zelf, maar het zijn inderdaad de materiaalprijzen die zo hoog zijn. Wij hebben onze huiskamer bij aankoop zelf volledig geïsoleerd (je kon letterlijk naar buiten kijken, want er zat alleen een hardboardplaatje tegen de buitenmuur) en alleen daarvoor waren we alles bij elkaar al 8.000 Euro kwijt. Bizar, als je bedenkt dat we maar op 56 m2 wonen en onze huiskamer de 'grootste' ruimte is.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:35

Dat hangt er heel erg af, maar minimaal 20k is niet gek.
heb er vorig jaar bijna 40k aan uitgegeven maar dat is dan ook een grote keuken en in alles extra luxe qua afwerking, blad, verlichting, apparatuur, etc. Persoonlijke keuzes en smaak. Verder denk ik dat je tegenwoordig makkelijk tussen de 20 en 30k zit.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 23-05-25 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:35

Ikea en Keukenconcurrent hebben kwalitatief prima keukens voor een goede prijs. We hebben thuis 20 jaar een van Keukenconcurrent gehad en die is echt geleefd, maar heeft naast een koelkast deur die op het laatst slecht sloot en een scheefhangend deurtje nooit mankementen gehad.

De Keukenschuur heeft veel outlet keukens, maar je kan er ook een keuken samen laten stellen. Misschien interessant om er eens te kijken.

Het hangt verder af van grootte, smaak, apparatuur, etc.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:36

Bellatrix schreef:
Liess__ schreef:
Ik heb 2 maanden geleden een showroom keuken gekocht bij de keukenconcurrent. Normaal was de keuken incl Bauknecht apparatuur bijna 20k, ik heb hem gekocht voor 7500 euro.

Moet je wel zelf demonteren in de winkel en zelf vervoeren. Montage heb ik ook zelf gedaan (alle keukenkastjes waren immers al in elkaar).

Apparatuur is echt het nieuwste van het nieuwste, alles met wifi en een app waarop je de apparaten aan kan zetten en temperatuur en tijd in de gaten kan houden.

Ik had wel geluk dat het showroom model net 10 cm korter was dan mijn keuken ruimte, dus met 2 paslatten was de keuken perfect op maat.

Nou ben ik wel benieuwd naar een foto. Dat is een goede deal zo te lezen.

Ik heb alleen foto’s uit de showroom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Liess__ op 23-05-25 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:39

Ik lees het al. Mijn 50plus keuken mag blijven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:45

Sluit ik me bij aan, mysa! :D
Alhoewel ik niet helemaal zeker weet of die van ons al 50+ is, maar dan nog.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:55

Ligt eraan wat je wil en wat je zelf kan doen.

In vorige huis hadden we een vrij kleine keuken. Wel voor Ikea gekozen. We hebben zelf wat leiding verlegd en alles zelf gemeten, gemonteerd en geplaatst. Was na 8jr nog in nieuw staat.

Nu weer voor Ikea gekozen, maar in nieuwe aanbouw geplaatst, dus waren totaal vrij. Wel dus alles zelf aangelegd en dan is het maar net wat je gaat meerekenen.

We hebben een eiland en een los blok. Apparatuur deels Ikea, deels elders gekocht, maar vrij simpel.
We hebben een Amerikaanse koelkast van LG en mooie over van AEG. Magnetron gebruik ik nooit, dus hebben we ook niet.
Van Ikea de inductie met afzuiging waar we heel tevreden over zijn.
De vaatwasser van Ikea is officieel van Bosch en daar wat minder tevreden over, maar hij doet het.

Ik geloof dat de kastjes, kookplaat, bladen, spoelbak etc bij elkaar iets van 7000 euro waren. Kraan hebben we kokend water van Grohe, dat is dan ook weer 1000 apart.

We hebben ook vanwege de maat 1 kastje uit de goedkopere serie van Ikea in de natte ruimte staan en die valt me erg tegen.

Je kan het met bladen, spoelbakken, kranen en apparatuur zo duur maken als je zelf wilt.

De badkamer hebben we in een oude, kleine slaapkamer gemaakt, dus alles is gesloopt en opnieuw opgebouwd. Ik geloof dat het aan materiaal ook 6000 euro is. Dan hebben we een duo ligbad, grote anti slip douche bak, grote glazen deur, dubbele kast, 2 spoelbakken, 2 kranen, douchetoilet, radiator, vloer, grote spiegel met verlichting en 3 nisjes.

Toilet hadden we nog wat spullen voor vloer en wand over van badkamer, toilet, spoelbakje gekocht dus denk dat die dan nog 500 euro was. Maar het werk was best duur geweest, want hij zit op de plek waar de oude douche was en de rest is weggesloopt van die badkamer.

Omdat we ook een natte ruimte hebben, koop je leidingen, afvoeren en bedrading etc wat groter in en dat scheelt. Moet je alles steeds los kopen, lopen al die dingen ook wel weer op.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:58

Het is tegenwoordig niet meer te betalen :\

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:26

Wij betalen voor het plaatsen van 2 badkamers en 2 losse wc’s zo’n €21k en dat zijn alleen manuren, zonder sloop. De tegels en spullen gaan via een andere partij, maar zijn duurder dan de manuren.

Keuken kost ook ongeveer net zo veel als de badkamers en plaatsing daarvan samen :=

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:40

Onze Ikea keuken was onder de 8000 euro (wel zelf plaatsen) en hebben we in 2023 gekocht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Dit was toen die net klaar was)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:41

Ik geloof dat mijn man een paar cursussen loodgieter, stucen etc mag gaan doen. Jemig wat een geld :oo