Welke bbq zoek ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Welke bbq zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:55

Weber go anywhere vooral op camping en voorons 2tjes

Grote Weber voor zalm roken en low and slow
Diverse accessoires erbij voor roken en kooltjes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:15

Dan zou ik idd gewoon een simpel weber-keteltje kiezen of iets op gas als je gemak wilt.
Ik zou daar geen 300e aan uitgeven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:35

De simpelste bbq die wij hebben gehad was een oude metalen kruiwagen met een los rooster. Vuurtje stoken en bakken maar.
Genoeg plaats voor nieuw hout voor als we met meerdere mensen waren, omdat de bak schuin was kun je de afstand tussen rooster en vuur makkelijk vergroten en verkleinen, etc

Na het eten kun je zelfs nog een wiel monteren en aan het werk :+

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:10

Dan zou ik voor een mooie gasbbq gaan :j of als je houtskool wil een mooie weber master touch 5750.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:42

Ik zou voor een kleine kamado gaan! Je vlees wordt er veel lekkerder op, maar je kan er ook andere dingen op bereiden.

Wij hebben deze van de intratuin: https://www.intratuin.nl/barbecueen/bar ... p0EALw_wcB

En maken er van alles op! Van appeltaart tot ananas als toetje. Een “gewone bbq” met worstjes en speklapjes, grote stukken vlees tot heerlijke zelfgemaakte pizza’s.

We zijn ooit begonnen met zo’n kleintje. Daarna zijn we naar de medium gegaan en inmiddels hebben we de large :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:57

Ik heb mijn man een tepro toronto XXL cadeau gegeven. Beetje hetzelfde verhaal als bij jou, bbq is leuk, maar niet te ingewikkeld. ;)
Hij is er nog steeds erg blij mee.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 19:23

pinto_1 schreef:
Ik heb mijn man een tepro toronto XXL cadeau gegeven. Beetje hetzelfde verhaal als bij jou, bbq is leuk, maar niet te ingewikkeld. ;)

Ik denk dat ik deze ga bestellen! :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:40

Wij zijn al jaren heel tevreden met ons Weber

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:27

Flying_Angel schreef:
pinto_1 schreef:

Ik denk dat ik deze ga bestellen! :D

Leuk, ben benieuwd. ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:44

Wij hebben een Napoleon Pro Kettle 47cm, daar kun je makkelijk voor 4 personen op BBQ'en en ik vind het gietijzeren rooster echt geweldig. Hij is nu in de aanbieding voor 259:
https://www.coolblue.nl/product/942619/ ... nmEALw_wcB

Staat ook heel stabiel omdat hij vier poten heeft. Ik heb er ook nog een beschermhoes bijgekocht omdat hij jaarrond buiten staat op het moment, dan zou je op 283 uit komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:52

Ik heb de Weber Q (gas bbq). Lekker makkelijk en snel. Als ik op kolen wil grillen heb ik een merkloos ding. Vaak gebruik ik ze beiden. Op de Q groente, op de kolen bbq vlees.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:13

Ik weet niet of je er al 1 hebt gekocht, maar hier ervaring met weber en Napoleon. Weber heeft het ventilatiesysteem echt tot in de puntjes uitgewerkt en dat werkt echt fantastisch, Napoleon heeft dat iets minder, maar heeft wel weer heel veel andere handige dingen, zoals een deksel met scharnier die naar de zijkant open gaat bij bepaalde bbq's en een mooi gietijzeren rooster.

Ik weet niet of je in de omgeving woont, maar anders is een uitje naar https://www.fonteyn.nl/ misschien wel leuk? (Zit in Uddel) Ze hebben hier enorm veel verschillende merken bbq's staan, groot en klein en zowel gas als kolen.
Gas is natuurlijk wel makkelijker, maar dat geeft niet de echte authentieke bbq smaak die kolen wel geven. Denk dat dat ook een afweging is om over na te denken en misschien vind je het ook wel fijn om de bbqs in het echt te bekijken om ook aan te voelen wat jullie fijn vinden in gebruik.

In ieder geval super veel plezier met het uitzoeken van een bbq!