Motor rijders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 17:56

doezel2 schreef:
Albert schreef:
Even wat anders. Een Ducati is een gave motor, maar niet zo heel vergevingsgezind en ik vraag mij af of dat wel zo veilig is voor een beginnend motorrijder.

Nou ja. Je hebt zelf je gashendel in de hand . Buurvrouw van mij heeft ok een duc als beginnend motor

Maar de ene reageert daar wel wat anders op dan de andere :+. Het is niet gezegd dat het niet kan, maar je eerste motor bepaald wel voor een groot deel of je het motorrijden voor de rest van je leven leuk gaat vinden of niet. En een motor die elke keer (bijna) een loopje met je neemt, vindt niet iedereen per definitie leuk. Dus behalve het uiterlijk en of het past, neem vooral ook even mee hoe je het rijgedrag vindt voordat je hem koopt.[/quote]

Ja klopt. Maar beetje ideeen doen altijd leuk. Vroeg me alleen af of hij zo laag kan dat ik met men. 163 makkelijk oppassen. Snap je en ja proefrit ga ik zeker doen. Eerst pasje halen binne kort examen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 17:57

mce schreef:
blackstar schreef:
Enige wat ik je kan adviseren is. Ga naar een motorzaag en ga passen.

Ik ben ook 1.63 en veel motoren zijn te hoog voor mij.
Ik heb nu een Suzuki SV 650. Die is laag, klein en niet zwaar.

kleiner maken kan anders, toch!!

sorry, grapje *D

Hahha ja vandaar die motorzaag

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:45

doezel2 schreef:
Albert schreef:
Even wat anders. Een Ducati is een gave motor, maar niet zo heel vergevingsgezind en ik vraag mij af of dat wel zo veilig is voor een beginnend motorrijder.

Nou ja. Je hebt zelf je gashendel in de hand . Buurvrouw van mij heeft ok een duc als beginnend motor

Ik zeg niet: doe het niet, ik zeg alleen is het wel verstandig. Overigens heb ik maar beperkt ervaring met Ducati (900SS). Leuk op het circuit, waardeloos in het verkeer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:48

Kwa verlaging kan er veel mits je naar het juiste aanpas bedrijf gaat, dat had ik al getypt, kost wat maar dan kan hij zo laag gemaakt worden dat hij geschikt wordt voor iemand van 135 cm lengte.

Maar ik ben het wel met Albert eens, het zijn niet de meest vergevingsgezinde motoren, als ik zie hoe de heel erg ervaren kleine man soms loopt te worstelen bij verkeersdrempels en dertig zones.

Om die reden heeft gv zijn morini 1200 weggedaan en rijdt nu een tracer 700. Een stuk fijner te handelen bij lagere snelheden, drempels en zo.

Je moet lol hebben in rijden en niet moeten vechten met je motor omdat hij er zo leuk uitziet.

Ik hobbel met een heel kleine lichte 125 cc rond en ik heb er net zoveel lol aan zolang ik niet op de snelweg hoef hele einden. Ding weegt niks, 124 kg en met mijn net 160 cm kan ik onder alle omstandigheden de motor goed baas. Zowel rijdend als lopend

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:53

En zagen maar ;) :))

Welk type Monster heb je op het oog?
Bij de meeste Ducs kun je de voor- en achtervering aan passen. Dat scheelt in hoogte net een paar centimeter en dat maakt een wereld van verschil.

Albert, da's ook toevallig! Ik heb ook een 900 :)

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:55

Dat is een mooie <3