Ideeën kleine badkamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:51

anca schreef:
Dieuwke_ schreef:
Ik zou het ook zoals amco doen, maar dan het toilet naast het washok en de muur van de badkamer iets omhoog, zodat je een vierkante badkamer krijgt. Dan heb je gasten niet in je badkamer, dat zou mij erg storen persoonlijk :o

Edit: zo dus, paars badkamer en roze toilet

[ Afbeelding ]

Ik vind dit echt een super oplossing

Goede oplossing

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:18

SandraWierda schreef:
Toilet en of wasruimte erbij voegen een optie?

Daar zat ik ook nog aan te denken.
Als de wasmachine ergens anders heen kan (kelder?) kan de wastafel op de plek van de wasmachine.
De huidige badkamerdeur zou dan de badkamerdeur blijven en dat zou net genoeg ruimte bieden om wel in de badkamer te kunnen omkleden denk ik, zonder dat iedereen die ooit in de slaapkamer of kelder moet zijn door de badkamer heen hoeft en zonder iets met de dragende muur te hoeven doen.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 18-05-25 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:21

Lenexa schreef:
Hmm ik wil eigenlijk geen deur maken in de woonkamer naar de gang. M'n keuken/eetkamer/woonkamer zijn helemaal af. Daar moet ik dan weer rigoureus in gaan slopen. En met een draagmuur moet er weer een balk in en vergunning aanvragen, daar heb ik eigenlijk ook niet zo'n trek meer in.
Ik ga het nog maar eens even laten bezinken.

Nee, dat snap ik. Dat is wel heel ingrijpend. En de wasruimte bij de badkamer betrekken? Heb je een optie om de wasmachine bijvoorbeeld in de keuken onder te brengen?

En anders even neuzen op Pinterest, daar staan best leuke dingen voor mini badkamers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of handig opbergen

Afbeelding

Afbeelding

Je zou ook kunnen kijken wat je uit de badkamer kunt laten. Ik heb de voorraad met doucheproducten en handdoeken bijvoorbeeld in een kast in de kleedkamer opgeslagen. Er hoeft niet heel veel in de badkamer te zijn.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 19:36

Ja een aantal van de ideeën die jullie opperen zouden mogelijk zijn. Dan had ik dat alleen moeten bedenken voor de andere ruimtes allemaal klaar waren.
@shadow, de voordeur zit idd in de hal. In de schuine kant. De trap gaat naar de kelder.

Ik heb de hele kelder laten opknappen zodat ik hem als ruimte kan gebruiken. Daar heb ik nu een grote inloopkast. Als ik van te voren had bedacht dat de wasmachine/droger naar beneden zouden gaan had ik daar rekening mee kunnen houden. Nu zou het m'n hele inloopkast verpesten. En daar was hij echt te duur voor 8-).

@diewke, pinterest is hier fantastisch voor. Ik heb alleen niet zoveel opties. Ik heb even een foto hieronder hoe het is.
Afbeelding

In principe is het oké, nu heb ik de deur gewoon op een kier of open. Maar dat is in de winter toch best fris heb ik al ervaren.
Ik weet dan weet niet of het me een hele grote/ dure verbouwing waard is.

Daarom leken me die 2 deuren handig, weinig verbouwing behalve echt de badkamer. Je kunt nog wel doorlopen naar de slaapkamer etcetera maar dat zal vooral ikzelf zijn.

PSvanLot

Re: Ideeën kleine badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:46

Oei, zou dat heel veel verbetering gaan geven als je hier wat aan wil veranderen?
Het zal best handig wat geld kosten en ga je er dan echt veel op vooruit qua comfort?

Hoe zie je dat met 2 deuren? Een deur in de douche?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 20:00

PSvanLot schreef:
Oei, zou dat heel veel verbetering gaan geven als je hier wat aan wil veranderen?
Het zal best handig wat geld kosten en ga je er dan echt veel op vooruit qua comfort?

Hoe zie je dat met 2 deuren? Een deur in de douche?

M'n vader kan gelukkig veel zelf, dus ik zou misschien het tegelen uit besteden, de rest kunnen we zelf doen. Dus kwa kosten scheelt dat aanzienlijk.

Dit was het idee, deur die naar buiten draait in de gang, dan kom je vanaf de wc kant de badkamer in. De douchecabine blijft dan waar hij nu zit maar dan 2 kanten glas en dat je er vanaf (nu de gang) in kan. Bij het meubel heb je dan veel meer ruime, ik kan daar nu niet eens m'n voeten afdrogen zonder ik met m'n billen tegen de muur/deur sta :D
Maar misschien moet ik er ook wel helemaal niet aan beginnen. Die extra ruimte lijkt me heel fijn maar niet ten koste van heel veel blijkbaar :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:14

Leuke puzzel wel!

Ik denk dat het wel toegevoegde waarde heeft uiteindelijk. En mocht je het ooit door willen verkopen, dan zou ik als volgende bewoner niet terug willen naar een kleinere badkamer, maar eerder een deur maken vanuit het halletje naar de slaapkamer.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:30

Ik zou jouw idee nog meer uitbreiden. En het washok erbij betrekken. Dan krijg je gewoon een soort ensuite badkamer. Totaal niet op schaal, maar om het even te verduidelijken.
Afbeelding

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:55

Het idee hierboven vind ik prachtig! <3

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:03

Onze badkamer is ongeveer 1x2 meter.

Ongeveer dezelfde indeling toen we het huis kochten.
De wastafel (met badkamermeubel) hebben we vervangen voor een hoekmeubel waardoor je meer ruimte krijgt zonder een hele dure en of ingrijpende verbouwing. Spiegel op de korte muur gelaten (met spiegelkastje waarin je spullen kwijt kan.)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 23:09

Idee van Amco, zoiets dacht ik ook, maar zo te zien heeft de wc een dragende muur, dus je kunt er ook voor kiezen om de badkamer te vergroten, maar de wc apart te houden voor gasten (en jezelf). Scheelt breekwerk.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:34

Het idee van Pommier lijkt me het overwegen waard! Zeker omdat je in de kelder je inloopkast hebt - daar hoeft bezoek niet te komen.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:07

Wij hebben in plaats van een gewone deur, 2 halve deuren, verticaal, als klapdeuren. Dus ze staan nooit in de weg.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 15:02

Hey Lenexa, ben je nog verder gekomen in je plannen voor de badkamer?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:18

Lenexa schreef:
Ja een aantal van de ideeën die jullie opperen zouden mogelijk zijn. Dan had ik dat alleen moeten bedenken voor de andere ruimtes allemaal klaar waren.
@shadow, de voordeur zit idd in de hal. In de schuine kant. De trap gaat naar de kelder.

Ik heb de hele kelder laten opknappen zodat ik hem als ruimte kan gebruiken. Daar heb ik nu een grote inloopkast. Als ik van te voren had bedacht dat de wasmachine/droger naar beneden zouden gaan had ik daar rekening mee kunnen houden. Nu zou het m'n hele inloopkast verpesten. En daar was hij echt te duur voor 8-).

@diewke, pinterest is hier fantastisch voor. Ik heb alleen niet zoveel opties. Ik heb even een foto hieronder hoe het is.
[ Afbeelding ]

In principe is het oké, nu heb ik de deur gewoon op een kier of open. Maar dat is in de winter toch best fris heb ik al ervaren.
Ik weet dan weet niet of het me een hele grote/ dure verbouwing waard is.

Daarom leken me die 2 deuren handig, weinig verbouwing behalve echt de badkamer. Je kunt nog wel doorlopen naar de slaapkamer etcetera maar dat zal vooral ikzelf zijn.

Fris in de winter lijkt mij ook te komen van de ventilatie. Als je dat rooster kan dichtschuiven tijdens het douchen zodat je dan geen tocht/wind hebt zou je van dat probleem af moeten zijn. Dus wat is de grootste reden om te willen verbouwen? Die frisse tocht door combi werkende ventilatie en opendeur waardoor ventilatie een luchtstroom op gang brengt die alles wat niet afgedekt wordt door stromend water laat bibberen?
Heb net zo iets gehad bij huurhuis, daar ventilatie rooster voorzien van een plaat die met touwtje geleid door oogje ivm hoek, uit de weg en zo bij kunnen dicht kon. Alles opgelost (en ja die had ook douchecabine) al was de deur dicht.
Weliswaar stuk groter (wc er bij in), maar badkamer moet ten eerste fijn warm en tochtvrij zijn.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 17:17

@tamary, de grootste reden is dat je er niet fatsoenlijk kan afdrogen/aankleden/omkleden met de deur dicht. En met de deur open is het koud. Er zit ventilatie boven de douche, maar daar heb je alleen last van met de deur open. Omdat hij dan tocht.
Het gaat dus vooral om de winter.
Ik vind nu de optie van een soort ensuite idee maken het leukste. Die ga ik met m'n vader bespreken.
Het is ook geen plan om gelijk nu aan te pakken maar kan ook prima over een jaar of 2. Maar dan is het wel fijn een idee te hebben hoe ik het dan kan verbeteren.