Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plukje schreef:Goof schreef:Los van de kosten zal de uitvaartverzorger wel die 1001 vragen op één van jullie afvuren als de ander er niet meer is. Ook in het goedkopere segment zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Ik kan me bij mijn man helemaal voorstellen hoe hij op al die vragen gaat reageren. Wil je dat gedoe niet voor elkaar voorkomen?Nee.
Mijn man en ik hebben alleen wel afgesproken dat van beiden de uitvaart zo goedkoop mogelijk mag, zonde van het geld, doe er liever iets leuks mee.Goof schreef:Wat bedoel je met een 'ontwerp van een tattoo voor je kind'??
Kind en ik hebben een onderonsje met elkaar en we hebben ooit afgesproken het symbool daarvan te laten tatoeëren als de ander dood is. Ik had daarvoor een specifieke stijl in gedachten, dus dat ontwerp heb ik nu gemaakt.
Goof schreef:rien10 schreef:Goof, echt, waar bemoei je je mee?
Ik stel vragen. Zo gaat dat in topics
Goof schreef:Je bent niet verplicht een uitvaartondernemer in de hand te nemen of überhaupt een uitvaart te organiseren. Die 1001 vragen en keuzes zullen dan wel meevallen; kwestie van goedkope kist en cremeren en klaar. Een samenkomen met familie/vrienden kun je zelf regelen als je dat wil. Ik zou liever lekker ergens een bbq aansteken met zijn allen dan een officiële uitvaart ergens zitten volgen.
Je hebt nu al zelf een tattoo ontworpen die jouw kind laat zetten als jij doodgaat? Waarom niet nu iets samen zetten? Of waarom je kind niet zelf laten kiezen voor iets betekenisvols (als je kind tegen die tijd überhaupt nog wil)?
Goof schreef:Je hebt nu al zelf een tattoo ontworpen die jouw kind laat zetten als jij doodgaat? Waarom niet nu iets samen zetten? Of waarom je kind niet zelf laten kiezen voor iets betekenisvols (als je kind tegen die tijd überhaupt nog wil)?
Plukje schreef:Ik heb een paar keer vanaf de zijlijn meegemaakt dat er bij de nabestaanden onderling gedoe ontstond over de keuzes die gemaakt moesten worden. Dan lijkt het me ook fijn als de overledene de beslissende stem heeft doordat is vastgelegd wat zijn/haar wensen waren.
Mijn schoonmoeder (leeft nog) is op gegroeid in een behoorlijk religieuze omgeving, maar is dat zelf niet. Zij zegt altijd dat ze geen religieuze uitvaart wilt. Ik heb haar al een paar keer gezegd dat ze dat ergens moet gaan vastleggen, want wij kunnen niet tegen haar familieleden op. Ik ben bang dat ze dat niet doet en dat zal betekenen dat ze alles op haar begrafenis krijgt wat ze perse niet wilt. Heeft ze er last van? Nee, natuurlijk niet, maar het zal dan wel wat gekkig voelen om bij een uitvaart te zijn die geenszins past bij de overledene.
miereneter schreef:Eigenlijk heb ik maar een harde eis, en dat is: cremeren. Niet begraven. Het liefst ook geen kist, gooi mij maar in een doek o.i.d. in de oven, maar dat zal wel niet mogen. Dit weten al mijn geliefden.
Wat ik wel op papier wil hebben (en gewoon een keer moet doen) is wat er met mijn dieren moet gebeuren. Wil dat ook financieel regelen, dus dat wordt waarschijnlijk iets testaments-achtig. Dat stel ik dus de hele tijd uit, iets meer gedoe dan een word-documentje.