Zonwering met zuignappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:55

Hmm, zou dit ook schelen bij een gebouw met plat dak?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:23

Ir111 schreef:
Sanet schreef:
Mijn moeder heeft voor mijn vele ramen op stal zelf zoiets gemaakt. Ben er super blij mee! Scheelt echt een hoop warmte op stal. Ook met veel wind blijven ze goed zitten.

(Even niet op de afbladderende verf van de platen letten, we zijn nog in conclaaf wat daarmee te doen of niet :D ).
[ Afbeelding ]
Buitenkant

[ Afbeelding ]
Binnen nog steeds veel licht, maar niet meer in de brandende zon.

Dat ziet er tof uit. Zit dat met zuignappen vast?

Ja, de grote ramen hebben 5 (boven 3, onder 2) en de kleinere ramen 4 zuignappen.
Nog nooit gehad dat ze los lieten. Wel wat zomerse stormen overheen gekomen.
Ik zou ze niet in de herfst en winter ook laten hangen, dat is sowieso zonde van het doek.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 13:24

Goh dat heeft je moeder knap gemaakt! Mijn mams is ook super handig daarin, zal eens een balletje opgooien. Helaas heb ik dat talent niet van haar meegekregen.. Ik kan nog geen knoop aanzetten :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:28

Marcella schreef:
Vraag mij af blijft dat ook goed zitten met extreme wind.

Denk alleen niet dat ik ga doen raam woonkamer kom op ruim 450 euro uit.

Ja met storm blijft het ook zitten.

Nu het derde jaar had ik 1 zuignap die los liet 2 keer maar ik heb hem in heet water gehad goed schoongemaakt plus raam en blijft nu zitten.

Ik haal ze vaak er in oktober ofzo weer af en ze hangen nu net een week ofzo

Jennyxx

Re: Zonwering met zuignappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:21

Ik heb ze van amazon. Blijven inderdaad goed zitten. Ik woon aan de kust en altijd wind. Het helpt wel iets tegen warmte maar niet veel. Nu heb ik de versie genomen waar je ook nog een beetje doorheen kan kijken, dus misschien ligt het daar aan.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:12

Je laat die doeken dus de hele tijd hangen?

Ik heb ze ook voorbij zien komen en het lijkt me wel handig voor onze slaapkamer. Ze zouden dan aan de binnenkant hangen, want ik zie mezelf niet op een ladder die dingen aan de buitenkant ophangen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:16

Zouden ze aan de buitenkant niet beter werken? Ik heb ze besteld, zwart voor de buitenkant. Ergens vind ik het raar om zo'n donkere kleur te kiezen, maar dat werd voor de buitenkant wel aangeraden, dus ik deed maar niet eigenwijs.

Wij hebben nu nog een noodoplossing voor de ramen en daardoor werd het glas loeiheet. := Vandaar dat ik het zonlicht aan de buitenkant wat wilde blokkeren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:20

Een donkere kleur aan de buitenkant ophangen is ook wat mij tegenhoudt, dat lijkt mij zo ontzettend ongezellig

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:25

Ja, je kijkt tegen zo'n ongezellig donker vlak aan. -O- Maar het schijnt dan wel weer minder aanwezig te zijn dan een lichte kleur, meer zonlicht te absorberen en ook meer zicht naar buiten te geven. Ik ga het meemaken... Als we eindelijk normale raambekleding hebben, is de zonwering met zuignappen waarschijnlijk niet meer nodig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 11:42

Dat vind ik ook nog wel een dingetje. Nou heb ik naast een groot woonkamerraam ook een 'balkon'deur. Dus dan krijg ik nog via de deur daglicht. In de slaapkamer maakt het dan weer niet uit natuurlijk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:15

Even gezocht in mijn foto's, beetje een rare foto maar hier zie je op het linker raam dat er geen zonwering is en het raam ernaast wel.
Wij hebben de donkere doeken die buiten hangen. Als het zonnig is, valt het wel mee maar op een bewolkte dag is het wel een stuk donkerder in huis

Afbeelding