Schrik van mijn leven. 157 GB internet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:24

Ja dat is echt absurd duur. En inderdaad zodra je bij het schip in de buurt bent kan het al mis gaan. Ik meen dat het is van €7 per mb was. Daar zit je snel aan.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 19:28

Tip voor het buitenland: koop daar een lokale simkaart. Net terug van 2 weken filipijnen, voor 20 euro een simkaart met onbeperkt internet, zij zetten hem in je telefoon. Ideaal!

_xManadisx_

Re: Schrik van mijn leven. 157 GB internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 20:01

Ik heb dat ook een keer gehad, in australie. Toen moest ik met mijn verzekering en huisarts bellen ivm een bezoekje aan het ziekenhuis dat ik moest afleggen. Ik netjes een bundel aangezet en na de belletjes weer uitgezet. Kreeg ik naderhand een rekening van ik meen 150 euro.
Toen was het inderdaad nog niet te vinden op de site van vodafone dat het zo werkte. Maar ze hadden inderdaad de telefoontjes geregistreerd op de tijd dat ik gebeld had daar, en die niet omgezet naar de tijd dat de bundel aan stond in nederlandse tijd. Na heel veel bellen en ruzie maken met vodafone heb ik een slechte recensie geplaatst op FB, toen had ik binnen 10 minuten mijn geld terug.
Dit is ondertussen ook al 10 jaar geleden

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:50

Tazzey schreef:
Ja dat is echt absurd duur. En inderdaad zodra je bij het schip in de buurt bent kan het al mis gaan. Ik meen dat het is van €7 per mb was. Daar zit je snel aan.

Dit heeft mijn vriend ook een keer gehad. Ik weet niet meer waar we op het strand waren maar dikke rekening ontvangen. Gelukkig na een telefoontje met de telefoon maatschappij wel goedgekomen.

Een film downloaden op Schiphol is ook best prijzig als je de wifi niet gebruikt. Dat hoort mijn dochter nog elke keer als we gaan vliegen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:39

Heeft mijn moeder zon 15 jaar geleden op de camping gehad . Voor het eerst een smartphone dus die dacht ik ga lekker mijn online spelletjes doen. Howrse , horsenation dat soort spul . Kreeg ze na een week een belletje wat ze in godsnaam aan het doen was ,werd ook een duur grapje bijna 2500 die ze uiteindelijk hebben kwijtgescholden uit coulance . Sindsdien heeft ze nooit meer een spelletje gedaan op de camping :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:45

Op Kos (= Europa) maakt je telefoon soms contact met het netwerk in Turkije (= buiten Europa) en dat kan dus wel in de papieren lopen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 07:58

alice0cullen schreef:
Heeft mijn moeder zon 15 jaar geleden op de camping gehad . Voor het eerst een smartphone dus die dacht ik ga lekker mijn online spelletjes doen. Howrse , horsenation dat soort spul . Kreeg ze na een week een belletje wat ze in godsnaam aan het doen was ,werd ook een duur grapje bijna 2500 die ze uiteindelijk hebben kwijtgescholden uit coulance . Sindsdien heeft ze nooit meer een spelletje gedaan op de camping :')

Had jij of jouw moeder die dure rekening?

Kan het even niet goed uit het verhaal halen.

Ligt waarschijnlijk aan mij hoor.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:05

Ezellover25 schreef:
alice0cullen schreef:

Staat toch letterlijk "Heeft mijn moeder zon 15 jaar geleden op de camping gehad"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:23

Ezellover25 schreef:
alice0cullen schreef:

Haar moeder. Staat duidelijk ‘mijn moeder’ en ‘ze’.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:24

_xManadisx_ schreef:
Ik heb dat ook een keer gehad, in australie. Toen moest ik met mijn verzekering en huisarts bellen ivm een bezoekje aan het ziekenhuis dat ik moest afleggen. Ik netjes een bundel aangezet en na de belletjes weer uitgezet. Kreeg ik naderhand een rekening van ik meen 150 euro.
Toen was het inderdaad nog niet te vinden op de site van vodafone dat het zo werkte. Maar ze hadden inderdaad de telefoontjes geregistreerd op de tijd dat ik gebeld had daar, en die niet omgezet naar de tijd dat de bundel aan stond in nederlandse tijd. Na heel veel bellen en ruzie maken met vodafone heb ik een slechte recensie geplaatst op FB, toen had ik binnen 10 minuten mijn geld terug.
Dit is ondertussen ook al 10 jaar geleden

Dus nog iemand met deze ervaring. Dit was dus ook al een poos geleden, 8 jaar. Het lag dus niet aan mij.

Tegenwoordig kun je in bepaalde landen heel eenvoudig een simkaart kopen en dan ben je de hele vakantie online. Maar je moet wel met een dual sim even opletten dat je met de juiste kaart belt of internet.

Electra63 schreef:
Op Kos (= Europa) maakt je telefoon soms contact met het netwerk in Turkije (= buiten Europa) en dat kan dus wel in de papieren lopen.

Dit ligt dan aan je provider denk ik. Want ik kreeg netjes een welkom in Turkije en Turkije valt dus in mijn bundel. Ik was bang dat ik in Cyprus er op moest letten, maar dat viel dus mee.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 08:39

Dank je wel.

Begrijpend lezen is soms moeilijk voor mij zoals je merkt.

Hoe jullie het uitleggen. Nu zie ik het ook zo staan in de tekst.

Zo las ik het eerst niet.

Taal is moeilijk.