Het leed dat beddengoed in de droger heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Het leed dat beddengoed in de droger heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:10

Niet in de droger doen en over de punt van een deur hangen. Dat doe ik. En in de wasmachine alleen een overtrek met matrashoes. Kussensloop en andere was gaan dan met de andere was.

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:10

Ik had ditzelfde probleem ook altijd met onze eerste wasmachine met een 5kg trommel. De huidige heeft een 9kg trommel en sindsdien amper problemen meer, soms 1 klein item wat erin zit maar altijd alles droog :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:11

secricible schreef:
Ik knoop het uiteinde dicht met een haarelastiek. Werkt top!

deed ik ook, werkt prima! Inmiddels heb alleen nog maar dekbedden zonder hoes, die gooi je 1 x per week gewoon in de wasmachine en de droger, geen ballen wasgoed meer. Ideaal!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:16

Sokken knijpers erop doen zodat het dicht is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:20

Ik gooi alles er in en dan kijken hoe het eruit komt. Beetje vochtig gaat in trapgat dat is paar uur later droog. Droog blijft eruit en te vochtig doet ronde 2. In de zomermaanden hangt het buiten. Blij dat dit hier kan dat scheelt veel gezeik haha

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:23

Ik bind m dicht met een veter . Dan kan er ook niks in

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:24

dierenfan schreef:
Ik gooi alles er in en dan kijken hoe het eruit komt. Beetje vochtig gaat in trapgat dat is paar uur later droog. Droog blijft eruit en te vochtig doet ronde 2. In de zomermaanden hangt het buiten. Blij dat dit hier kan dat scheelt veel gezeik haha

Hier hangt het ook bijna altijd buiten. Zelfs in de winter. En ja het verbaasd hoe vaak het dan helemaal droog is.
Soms hoeft enkel het laatste restje nat nog in de droger. Maar dan propt het niet heb ik het idee.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:31

Beddengoed buiten is hier geen optie wegens hooikoorts.

Ik heb nu een nieuwe dekbedhoes met sluiting, met die oude zonder heb ik nu maar de samenwerking beëindigd want ik kwam er echt niet verder mee

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:37

Hier nooit beddengoed in de droger. Altijd over de lijnen. Droogt niet goed in de droger en zit in de kreuk.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:41

Misschien het luchtig opvouwen en in een groot wasnetje doen?
Of de opening met veiligheidsredenen dichtmaken?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:46

Ohja, echt een drama elke week weer. Dan is het een natte, warme bal die eruit komt. Van het weekend voor het eerst dit jaar buiten gehangen, heerlijk! Ik lees mee voor de tips.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:52

Wij hebben dit probleem inderdaad ook.
Hoes met ritssluiting & droger ballen gekocht, maar het gaat nog steeds fout alleen wikkelt de hoes zich nu om de rest heen ipv spullen in de hoes zelf :+

Buiten drogen is helaas geen optie i.v.m. ongedierte & bloesem en binnen ophangen is lastig met een king size en huisdieren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:55

Een overtrek met een rits is inderdaad ideaal! Heb ik een overtrek met een onderzijde die open is, dan doe ik ‘m halverwege de opening dicht met een speld. Werkt perfect.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:59

Hier draait ie dus helemaal in en om zichzelf. Alleen dekbedhoes met kussenslopen en hoes om matras ligt erin, verder geen was. Maar die hoes draait zich zo in een bal, waardoor die niet droogt. Daar helpen knopen of een ritssluiting dus niet tegen. Ik begin te vrezen dat er geen oplossing voor is |o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:05

Ik heb een paar jaar geleden geïnvesteerd in een super breed dekbed van 240 of zelfs 260 breed, ik weet het niet precies meer :=
Zijn we eindelijk van dat getrek af dat je aan het randje bloot komt te liggen als die kleine er bij kruipt :=

Maar dat is helemaal een ramp. Die draait zo vast in zichzelf dat het middenstuk zichzelf dan helemaal opgevroten heeft en ik de joker in moet zetten (mijn man _O- ) om het hele ding weer uit elkaar gewurmd te krijgen want ik krijg het serieus niet zelf los :=

Volgens mij heeft de opening er in dit geval niks mee te maken.... maar ik ga de hier genoemde tips de volgende keer maar eens proberen want dit is geen doen zo...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 18:14

Haha die van ons is ook 220x240 inderdaad. Wij hebben helaas geen droogmolen en op zolder alleen rekjes waar ik dan dus vervolgens geen enkele andere was meer op kwijt kan zolang het beddengoed niet droog is. In de zomer droogt het natuurlijk snel, maar in de winter ben je dan dagen verder.

Het scheelt wel dat hier meerdere mensen dat probleem hebben :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:24

Welke stand (programma) zet je de droger?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:24

Ik doe er zo'n klem op die je normaal voor bijvoorbeeld chips, of geraspte kaas gebruikt. Heb even geen idee hoe die dingen heten eigenlijk.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:27

Ik droog het overtrek apart van de kussenslopen en (hoes) laken etc. omdat ik idd hetzelfde probleem heb :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:29

Ja wij hadden vroeger ook een Lits jumeaux dekbed.
Daar werd ik echt gestoord van. In alles. Met slapen, met wassen met het dekbed er terug in doen.

Nee heel snel twee 1 persoon dekbedden gekocht.

Vind die ook minder snel in elkaar kruipen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:31

KimD schreef:
Ik doe er zo'n klem op die je normaal voor bijvoorbeeld chips, of geraspte kaas gebruikt. Heb even geen idee hoe die dingen heten eigenlijk.

Je hebt ze speciaal voor sokken.

Die zijn gemaakt om tegen de wasmachine te kunnen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:33

Bedoel je dat het een grote in elkaar gedraaide knoop/bal wordt? Knijpers op het open einde kan veel schelen. In wasmachine ook.

KimD schreef:

Zakafsluiters

Morrie schreef:
secricible schreef:
Ik knoop het uiteinde dicht met een haarelastiek. Werkt top!

deed ik ook, werkt prima! Inmiddels heb alleen nog maar dekbedden zonder hoes, die gooi je 1 x per week gewoon in de wasmachine en de droger, geen ballen wasgoed meer. Ideaal!

Kwaliteit vaak treurig. Heb jij een goede?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:57

Ooh herkenbaar. Dát icm de verschrikking het dekbed in de hoes te doen heeft mij doen besluiten geen hoes meer te gebruiken. Ik lig onder het ‘blote’ (wasbare) dekbed waar ik een mooie sprei overheen heb gelegd. Opgelost. Dekbed kan ook in de droger en krult niet in elkaar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:07

F_Orumster schreef:

Kwaliteit vaak treurig. Heb jij een goede?[/quote]

ik heb er diverse, v an Z.elesta en van H.appy bed. Ze blijven allemaal goed in de was en in de droger. Ik was ze wekelijks (40 graden, soms 60), al een paar jaar.
Ik heb geen "buiten" om ze te drogen, binnen is geen ruimte voor een wasrek en mijn deuren zijn bijna 4 meter hoog, zo hoog kan ik niet meer klimmen...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 19:18

daantjuhhh schreef:
Welke stand (programma) zet je de droger?

Ik zet hem op ‘katoen’ en dan ‘extra droog’.

Voor de mensen die clips etc gebruiken, draait het beddengoed dan nog altijd zichzelf niet in de knoop?