Fijne en comfortabele kleine rugzak gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Re: Fijne en comfortabele kleine rugzak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:02

Misschien kun je kijken naar een trailrunvest?
Die gebruik ik naast trailrunning ook voor (berg)wandelen. Goed ventilerend, heel licht en er past verassend veel in. Ik heb er een van Salomon (past misschien niet in je budget), maar er zijn ook goedkopere varianten. :j

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:19

Ik heb voor de universiteit een kleintje van IKEA gekocht. Vind dat een heel fijn model, maar krijg er gauw last van mijn nek van als ik 'm wat zwaarder vul. Daarom voor zulke doeleinden een simpele van de Decathlon gehaald. Dat is deze:
https://www.decathlon.nl/p/rugzak-mh100-voor-bergwandelen-20-liter/_/R-p-331022
Steunt perfect op mijn heupen zodat mijn nek en schouders ontlast worden. Past best veel in uiteindelijk, ook al is hij niet heel groot.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:32

Ik heb de oude versie (ruim 11j ondertussen) van deze https://www.deuter.com/nl-nl/shop/rugzakken/p2206404-fietsrugzak-compact-12-3-sl. Hij wordt voor zowat alles gebruikt (handbagage op reis, langere dag wandelingen, sporttas, ...)

Het fijne eraan is dat hij best compact kan gedragen worden, maar ook in een standje groter gezet kan worden (als je bv én een jas én een fleece in je rugzak hebt zitten). Super comfortabele fit, heup- en borstriem maakt het (zeker voor wandelingen) extra comfortabel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 08:13

Florenc schreef:
Ik heb de oude versie (ruim 11j ondertussen) van deze https://www.deuter.com/nl-nl/shop/rugzakken/p2206404-fietsrugzak-compact-12-3-sl. Hij wordt voor zowat alles gebruikt (handbagage op reis, langere dag wandelingen, sporttas, ...)

Het fijne eraan is dat hij best compact kan gedragen worden, maar ook in een standje groter gezet kan worden (als je bv én een jas én een fleece in je rugzak hebt zitten). Super comfortabele fit, heup- en borstriem maakt het (zeker voor wandelingen) extra comfortabel.

Oh. Deze bedoelde ik. Ik heb ook een oudere van deze. Dacht dat die van Osprey was, maar klopt, nu ik je deze zie delen is het inderdaad een Deuter.

Vind een model als deze echt een hele fijne. Lekker compact als je weinig bij je hebt, en net de mogelijkheid voor dat standje groter als je even iets meer hebt. Plus dus dat je de schouder banden aan elkaar kan klikken en rond de heupen. Dan trekt het niet zo bij de schouders.

Maar wel significant duurder dan 50. Persoonlijk vind ik hem dat helemaal waard.

thequeensmum

Re: Fijne en comfortabele kleine rugzak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 10:42

Nogmaals iedereen bedankt voor de tips.
Het wordt er niet makkelijker op :D