Erfgrens vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Erfgrens vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:01

Ik zou het nu gelijk geregeld willen en niet pas als zij ooit gaan verhuizen.
Jouw tuin is jouw tuin, zij heeft er bewust voor gekozen om nu al haar veranda te plaatsen en ook de plaats waar ze heeft neergeplant heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:08

Hier moet je echt meteen achterheen. Voordat ze denken oh ze hebben het al gezien en ze zeggen er niks van. Kun je er ook gewoon heengaan ipv bellen of mailen? Elkaar aankijken is toch fijnerm directer en persoonlijker. Hoewel zeker niet leuker.

Een veranda zullen ze toch echt op hun eigen terrein moeten bouwen en niet vastmaken aan jullie muur. Tenzij hij echt op de grens staat en hij als afscheiding gebruikt kan worden. En niet doorzichtig is bij voorkeur ivm wat privacy.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:21

Even nagaan bij je gemeente of veranda's überhaupt zonder vergunning geplaatst mogen worden, dat verschilt per gemeente.

Daarnaast is een veranda zomaar bevestigen aan de woning van de buren sowieso volgens mij een overtreding.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:02

Staat die veranda er al of gaan ze die plaatsen?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:20

ZwarteHeks schreef:
Polly schreef:
ik zou ook zeggen dat de veranda verplaatst moet worden (kan dat?) echt bizar dat mensen dat zo plaatsen op het erf van de buren.
Wat willen ze precies met de schutting? Betalen zij die of verwachten ze van jou de helft? En komt die schutting dan op de erfgrens als jullie beide betalen of op hun erg als zij het betalen of nog een andere variant??

Wij betalen beiden mee aan de schutting. Het is dus een gedeelde schutting, en we hadden samen met de schuttingbouw besproken dat de op de erfgrens geplaatst zou worden, tot aan de schuur. Anders zou het achter onze schuur nog doorlopen en dat zou heel vreemd eruit zien. Zij heeft hiermee dus al 250 cm (lengte) x 4 cm (breedte) tuin erbij gekregen van ons.

Hou even in de gaten dat als jullie grond aan de andere kant van de schutting ligt en deze zo bij de tuin van de buren wordt betrokken, zij over twintig jaar eigenaar zijn van de grond? Als je de grond zelf niet gebruikt kun je deze beter nu aan de buren verkopen, dat scheelt heel veel problemen in de toekomst.

https://www.wvtadvocaten.nl/kan-ik-door-verjaring-eigenaar-worden-van-een-stuk-grond/