Babyslaapzakjes, ik zie door de TOG-waarde het bos niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Re: Babyslaapzakjes, ik zie door de TOG-waarde het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:29

Hier een lange zoektocht gehad omdat mijn dochter in de nacht te veel afkoelde. Van alles geprobeerd (Wibra, Hema, Meyco, Wol). In alles kreeg ze onder temperatuur.

Uiteindelijk gezwicht voor de dure Puckababy en binnen een week een tweede gekocht! Daarin bleef ze warm in alleen het fleece stuk, en de kwaliteit is geweldig goed. De Meyco is de rits al bijna stuk terwijl die nauwelijks gebruikt is.

Dus voor mij nooit meer iets anders dan Puckababy.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 16:14

Bedankt voor alle tips! Ik ga voor nu dan wat tweedehands uitzoeken en als hij ouder is over op Puckababy of andere 4 seizoenenslaapzak.

Vinted of de kringloop is een goed idee :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:28

Hoe oud is je kindje nu? De puckababy of look a like zijn van vanaf ongeveer 6 maanden.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:16

Wij hebben slaapzakken van de Zeeman gehad, gewoon dun. En hydrofiel slaapzakken.

Geen verschillende TOG waardes gehad. Wij hebben het opgelost met dikke en dunne pyjamas.

We proberen wel de temperatuur altijd n beetje hetzelfde te houden, waardoor we ook nooit dikke slaapzakken nodig zijn geweest.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:19

Hier nooit op TOG gelet, wist niet eens dat het bestond :+ volgens mij had ik slaapzakken van de Hema.

Wij hadden een zomer en winterzak en voegden een dikkere pyama of een laken toe. :j

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:22

Ik had 3 verschillende slaapzakken, en met kleding aanpassen kom je ook een heel eind.

Je leert je kindje ook een beetje kennen. Mijn jongste kind was ietsje 'koud' geboren en bleef het altijd koud hebben als baby, dus zelfs met een hoge TOG moest ik haar nog warm kleden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:23

Ik let ook niet op de TOG waardes. Heb slaapzakken met gelijke TOG waardes volgens de labels, maar de ene is bijv veel dikker dan de ander.

Daarnaast twee kinderen die compleet anders gekleed gaan. Ze hebben het even warm op hun slaapkamers, maar mijn dochter heeft het snel koud en dus ook snel dikkere kleren aan. M’n zoontje heeft het snel warm en dus ook heel anders aangekleed. Dan heb je al niks aan die tabelletjes met wat ze per temperatuur moeten dragen..

Neem een paar slaapzakken die jij prettig in gebruik vindt en verder lekker naar je kinderen kijken wat ze nodig hebben qua hoe veel of hoe weinig voor de warmte.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:55

Hier eentje van bijna 10 maanden, ik heb er nu van 1, 2,5 en 3 TOG. Ik haal bij alles de mouwen er af :o
Maar onze slaapkamer is altijd warm, zeker de voorbije week heeft ze slechts de 1 TOG aangehad.
Vooral goed naar je kindje kijken en voelen in hun hals. Te warm kleden kan het risico op wiegendood verhogen, dus zeker niet te warm gaan inpakken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:31

Ik heb bij de eerste heel enthousiast de vier seizoenen van puckababy maar ik vond het helemaal niks. Dus al snel overgeschakeld op Hema en daar heb ik de 3/2.5/0.5 TOG van liggen voor alles tussen de 18 en 26 graden. Daarboven gaat ‘ie uit maar dat is gelukkig zelden. Maar wat anderen al zeggen, hecht niet teveel waarde aan die waardes want elk kindje is anders.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:24

Ik let wel op TOG waardes en heb er veel (gehad), maar wij hebben een heel oud huis en de temperatuur kan echt wel verschillen tussen 15 en 25. Ik heb de meeste 2e handsgekocht want ieder seizoen heb je weer een andere maat. Ik vind voor de winter prenatal of hema heel fijn met afritsbare mouwen (3 of 3,5 tog. Dan gebruikte ik voor lente/herfst slaapzakken van 1,8 TOG met afritsbare mouwen van het merk babyface. En door die afritsbare mouw kun je mooi afbouwen. Nieuw niet te vinden, maar heel fijn. Voor de echt warme zomers heb ik van die dunne hydrofiel slaapzakjes gehad van hema maar ook heel fijne van lodger.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:31

Ohhh ik herken dit zo van mn eerste! Bij de tweede ben ik gewoon op m’n eigen gezonde verstand afgegaan. Ik trek hem aan wat me passend lijkt, wordt hij ‘s nachts vaker wakker dan normaal of slaapt hij onrustig dan temperatuur ik hem en zo nodig trek ik hem iets extra’s aan/uit. Hij is inmiddels 1.5 en het werkt vooralsnog prima.
Qua slaapzakken heb ik hier de Meyco 4 seizoenen en een Puckababy. Vind het grote voordeel dat de mouwen van het winterdeel van de Meyco af kunnen, dat kan bij de Puckababy niet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:38

Nooit naar TOG waardes gekeken,ik voelde gewoon in het nekje van de kleine.
Meestal heb ik gewoon mouwloos en dan pyama aan en de slaapzak erover.
Dikke prima,ze kruipt toch altijd onder de dekens weg.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:44

Hier heeft dochter ook wel een sterke mening wat ze wel of niet fijn vindt. Mouwen zijn al vanaf het begin een ,no-go,.
Hydrofiele slaapzakken vindt ze ook niet fijn in de zomer, dan liever zonder slaapzak.
Ik vind het altijd wel fijn om alles dubbel te hebben. Als ze doorlekken of spugen kun je dan makkelijker wisselen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:29

Ik zweerde bij lodger. We gingen regelmatig "rond slaaptijd" rijden, ideaal dat je ze zo kon ritsen at ze met slaapzak in autostoel konden.

Slaapzakken bleven mooi, sloten mooi aan en bleven lekker zacht.
Onze oudste dochter poepte nogal regelmatig als ze net in bed lag. En ook dan was het ideaal dat de ritsen zo ver open kunnen dat je nooit beentjes hoeft te vouwen.

Je slaapkamer is over het algemeen een behoorlijke stabiele ruimte kwa temperatuur. Kijk wat jij fijn vind.

Wij hadden smorgens vaak "haast" ivm werk en opvang. Mijn kinderen sliepen, in hun slaapzak, in de kleding voor de volgende dag.
Dat was smorgens een schone luier, even eten aan tafel en klaar. Maar daardoor vaak wel net een laagje meer dan pyjama