Ervaringen Google Pixel telefoons

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 04:49

Zertab schreef:
Oh top! Zojuist eentje besteld van Nilkin ofzo, die komt er ook goed uit.

Hebben jullie een screenprotector op de camera nog? Of wordt dat allemaal dan te veel samen?

Ik had dat maar ik twijfelde of de foto's er in de nacht met licht niet slechter van zouden worden dus heb hem er weer afgehaald. Maar ik heb nu dat hoesje waar de camera helemaal afgedekt is dus dat is perfect

Texas02

Re: Ervaringen Google Pixel telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:11

Ik heb geen verstand van Google telefoons, wel van camera's/lenzen. Ik zou nooit een screenprotector voor een lens doen, het haalt de kwaliteit van je foto's naar beneden. Dat is hetzelfde als wanneer je een spiegelreflex camera met duur objectief koopt en er vervolgens een UV filter van 20 euro op gooit. Nooit doen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:35

Ik heb nog nooit een screenprotector of een hoesje gehad die ook de cameralens bedekte, met geen enkele telefoon. Nog nooit problemen gehad, behalve dan dat de lens wat vies werd. Doekje eroverheen, klaar ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 08:59

Nee ik ook niet. Maar ik heb ook nog nooit een telefoon gehad waarbij de camera zo uitstak....
Maar de foto's zijn echt goed en dan heb ik nog niet eens aan de alle functies gezeten :D

Wat ik wel jammer vind, is dat ik het scherm niet kan vergrendelen middels twee keer tikken op de telefoon. Dat je daarvoor elke keer die knop nodig hebt of moet wachten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:15

Das wellicht gewoon een kwestie van wennen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 20:43

En de vinger sensor moet je best hard drukken op het scherm. Nu vergrendeld ie op mijn gezicht al. Maar zo in het donker is de scanner niet heel gevoelig... Maar ik heb ook een screen protector erop zitten.

Al was mijn OP met screen protector nog steeds erg sensitief.

Het is een fijne stevige telefoon, maar op sommige dingen even wennen :)
Want drie vingers tikken werk denk ik niet? (Had ik eerder ook niet op mijn telefoon)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 21:01

Ik heb ruim 1.5 jaar een Pixel 7a gehad, die is nu naar mijn man en ik heb nu de Pixel 8. Vandaag alles overgezet, ging echt super easy, ben er heel blij mee. Dit ding is voor mij gewoon zo lekker logisch! Deze moet nu heel wat jaartjes mee :D ben ook heel tevreden met de fotos (of in elk geval die van de oude), van die fotos zelfs een fotoboekje laten drukken en die kwaliteit was echt meer dan prima. Natuurlijk kun je niet dezelfde kwaliteit verwachten als van een digitale spiegelreflexcamera maar voor zo huis tuin en keuken gebruik zegmaar echt top!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 21:03

Dat overzetten van oude telefoon naar de Pixel gaat inderdaad echt top!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 22:48

Misschien een domme vraag. Verschil tussen normale Android en Google telefoon is dus update beleid, die je als eerste hebt van Android. En minder rotzooi op je telefoon?
En de puurste Android vorm? Omdat andere merken die Android vorm nog eerst moeten omvormen?

En kan je Gemini/ hey Google aanzetten dat als je dat zegt, hij luistert? Net als een Google Home?
Vast wel, maar kreeg het zo niet gevonden

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 23:45

Ik heb genoeg onzin zooi op mijn Android telefoon, misschien vinden andere mensen het wel nuttig maar er zitten een aantal dingen op die er ook niet af willen. Wat betreft tegen het ding praten geen idee, daar doe ik niet aan. Er zit wel wat op, maar dat wilde gelukkig wel uit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 08:24

Texas02 schreef:
Ik heb genoeg onzin zooi op mijn Android telefoon, misschien vinden andere mensen het wel nuttig maar er zitten een aantal dingen op die er ook niet af willen. Wat betreft tegen het ding praten geen idee, daar doe ik niet aan. Er zit wel wat op, maar dat wilde gelukkig wel uit.

Het gaat over een Google Pixel telefoon dus niet over Android zelf.

Gemini heb ik gevonden! Ik moest haar mijn stem laten herkennen :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:53

ik heb wel het google pixel hoesje, zeker prijzig maar tot nu toe fijn hoesje.

Ik flikker alle overbodige zooi van mn telefoon af (zoveel mogelijk) maar ondanks dat staat er toch teveel troep op altijd.
Volgens mijn zoon, die een echte update freak is, krijg ik ze wel als eerste maar eigenlijk zou ik het niet weten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 10:40

Ja die zag ik ook. Die van Spigen die ik nu heb vind ik tot nu toe ook erg stevig en prettig aanvoelen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 10:56

Zertab schreef:
En de vinger sensor moet je best hard drukken op het scherm.

Ik denk wel dat dit aan je screenprotector ligt dan. Ik herken dit niet

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 10:58

Zertab schreef:
Texas02 schreef:

Het gaat over een Google Pixel telefoon dus niet over Android zelf.

Gemini heb ik gevonden! Ik moest haar mijn stem laten herkennen :D

Mijne gaat soms zomaar meeluisteren en bemoeien..geen idee hoe ik dat uitzet

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 11:13

Ik heb een hoesje van Caseology, via Amazon. Die had ik bij de vorige telefoon ook, nog geen krasje op die telefoon gehad, terwijl ik 'm toch echt wel een paar keer uit mijn handen heb laten flikkeren...

De vingerafdruk-sensor van de 9 Pro is inderdaad wat minder gevoelig. Bij de 7 Pro weigerde hij eigenlijk alleen dienst als ik mijn handen net had ingevet of wanneer ik met secondelijm had lopen rommelen. Bij de 9 Pro moet ik mijn vinger er echt op een bepaalde manier op leggen, anders pakt ie 'm niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 11:30

Ja dat heb ik ook. Maar gezichtsherkenning heb ik ook aan staan dus daar ontgrendeld ie vaak gewoon op :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 16:06

Hoe beschermen jullie je telefoon tegen stro? Ik heb nu al wat van dat spul tussen mijn telefoon zitten :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 05:30

Daar bescherm ik hem niet tegen. Waar heb je dat tussen zitten dan? Ik heb mijn telefoon in principe in de broekzak of heel af en toe jaszak (tegenwoordig eigenlijk niet meer), af en toe komt er wel een keer wat op het scherm maar dat veeg ik er zo weer af. Dus bij mijn bookcase hoesje zeg maar in het hoesje, tussen het hoesje en scherm. Vraag me niet hoe ik het klaar krijg hoor _O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 06:56

Ik heb een otterbox hoesje waarbij de usb opening is afgesloten. Dat helpt ook tegen kleine afgebrokkelde hondenbeloningen :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 11:00

Ja bij mij zit het echt al tussen de screenprotector :') er zijn ooit snoepjes mee de wasmachine in gegaan, die zaten nog in mijn zakken. En die zijn verpulverd en gaan dus niet uit mijn zakken...

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:38

Tussen de screenprotector betekend dat die er of niet op zat, of ergens achter is blijven hangen en met wat kracht losgetrokken is. Of het is een slechte screenprotector, dat de hechting daardoor niet goed is. Dat hoort niet te kunnen van wat stro of viesigheid als gewassen paardenkoekjes (been there done that), met mijn Spigen ook geen last van gehad.

Mijn hoesje heeft ook klein randje zodat die meer uitsteekt dan de screenprotector. Dat kan wellicht ook helpen met jouw probleem, maar is eigenlijk meer om het glas te beschermen tegen krassen en stoten doordat hij er dan niet op ligt als je hem over de kop neerlegt.

Verder zou ik het niet weten. Heb hem vaak in mijn rijbroek op m'n been of in m'n bodywarmer maar komt niet echt iets tussen. Soms tussen hoesje en telefoon, maar zelfs dat niet vaak en dan haal je gewoon ff de telefoon eruit en veeg je het eraf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 17:47

Hebben meer mensen er last van dat tijdens bellen de telefoon best warm wordt?
Ik heb 20 minuten gebeld dus valt best mee denk ik?

Heb nog geen melding gekregen dat de telefoon te warm was.

Gister met Android auto gekoppeld etc werd ie ook warmer. Maar dat vind ik logisch. Want ik vroeg ook om berichten voor te lezen en te versturen.

Ik gebruik overigens wel een hoesje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 21:43

En tijdens opladen ook trouwens. 35-37 graden zegt ie. En dat zou normaal nog moeten zijn?

Qua gevoel voelde mijn telefoon ook zo warm aan tijdens het bellen vanmiddag

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:46

Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn telefoon warm wordt tijdens bellen. Ik bel maar zelden langer dan 2 minuten, maar die keren dat ik lang belde ook niet. De enige keer datdie van mij warm wordt is als ik hem aan het opladen was en tegelijkertijd Equestrian The Game speelde. Maar dat speel ik niet meer, en verder is hij nog nooit warm geworden.