Wat is nu een fijn wipstoeltje voor de baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:45

Gnome schreef:
Denk sowieso niet echt een nuttige aankoop. Hadden zelf zelfs een elektrische gekocht. Denk dat ie er 5x in gezeten heeft. Toen was ie te groot ervoor.

Dit..
Beide kinderen wilden er niet langer in liggen dan 2 minuten.
Bij andere mensen nog andere stoelen geprobeerd, maar het was gewoon niet hun ding.

Ik zou dus wachten met de aanschaf en kijken of je baby überhaupt ergens in wil liggen/zitten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:34

happyjoyce schreef:
Gnome schreef:
Denk sowieso niet echt een nuttige aankoop. Hadden zelf zelfs een elektrische gekocht. Denk dat ie er 5x in gezeten heeft. Toen was ie te groot ervoor.

Dit..
Bij andere mensen nog andere stoelen geprobeerd, maar het was gewoon niet hun ding.

Ik zou dus wachten met de aanschaf en kijken of je baby überhaupt ergens in wil liggen/zitten.

Gelukkig meer mensen met kids die geen wipstoel wouden... mijn 2 jongens wouden er ook niks van weten

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:04

In mijn zoektocht naar een fijne stoel kwam ik ook ineens tegen dat je rekening moet houden met de tijd in zo’n stoel.

Online staat er van alles over, komt veelal op hetzelfde neer, bijvoorbeeld deze tekst van baby24

Citaat:
Pas wel op dat je baby niet te veel tijd doorbrengt in zijn stoeltje. Te lang doorbrengen in zithouding is niet goed voor zijn ontwikkeling. Een maximum van twee uur per dag wordt geadviseerd en dit is inclusief de tijd dat je baby in een autostoeltje of kinderwagen zit.

_Nadia_

Re: Wat is nu een fijn wipstoeltje voor de baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:22

Dat is toch algemeen bekend? Een baby moet vrij kunnen bewegen maar een wipstoeltje is vooral handig als je meer kinderen hebt en je even je handen vrij moet hebben na een voeding. 6 kinderen hier met reflux, 2 zonder, maar een wipstoeltje was hard nodig voor een kwartier na de voeding als ik ook bezig was met andere kinderen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:47

Wij hadden eentje die automatisch heen en weer wiegde. Wat een heerlijkheid. Ze vonden het heerlijk zo even aan eind van de dag dat ze moe waren en beetje huilerig, maar ik toch ook even wilde koken/eten/andere kinderen eten geven/was vouwen, etc.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:48

Hier ook zonde van het geld. Ze zaten liever in de baby inzet van de trip trap of op het voedingskussen (als je daar zo’n hoes voor het verschoningskussen omheen doet, kun je hem prima gebruiken als zitje). Voordeel van in de trip trap vond ik dat ik ze erbij kon schuiven, met koken bijvoorbeeld. Dan had ik ze in het zicht, kon ze hun speeltje oid terug geven en grootste voordeel: ze zagen mij en dat gaf ze veel rust.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:57

Britt schreef:
(als je daar zo’n hoes voor het verschoningskussen omheen doet, kun je hem prima gebruiken als zitje)

Klinkt leuk en werkt soms, maar is niet te vergelijken met een wipstoel. Ik neem aan dat je je baby daar niet zo op legt en vervolgens gaat douchen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:22

Noor schreef:
Sorry dat ik inbreek, mensen die een Nuna Leaf grow adviseren, tot welke leeftijd gebruikten jullie deze?

Toen onze jongste 2 werd en de oudste 4 hebben we de gewone nuna leaf weggedaan omdat het toch wel een groot ding was in de woonkamer en vrienden van ons een baby kregen.

Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder. Hun oudste ligt er nog in te lezen en voor hun jongste gebruiken ze hem nog.

De nuna grow zou je nog langer kunnen gebruiken.

Ik denk dat als wij hem nu weer in huis zouden zetten dat onze meiden er heerlijk in zouden gaan zitten lezen

En de ene wipstoel is de andere niet. Nuna leaf liggen ze meer in, dan mag dat al langer dan in eentje waarin ze zo goed als rechtop zitten.
En zo'n bumbo/bumba seat mogen ze zelfs maar max 10-15 minuten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:29

happyjoyce schreef:
Gnome schreef:

Dit..

Ik deel deze ervaring. M’n dochtertje vond er niks aan

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:36

Kabayo schreef:
happyjoyce schreef:

Dit..

Ik deel deze ervaring. M’n dochtertje vond er niks aan

Ieder kind is anders. Onze meest zinloze koop was een box . De ene zweert erbij en bij de andere is het een sta-in-de-weg.
Nuna hebben ze dan wel weer veel mee gedaan.

En voor onze 2e was het ledikant iets wat niet werkte (camping bedje werkte wel). Je weet het nooit vooraf. Maar als je er eentje voorn20 euro kan vinden is het al anders dan wanneer je er 200-300 euro voor meerlegt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:29

Doubtless schreef:
Britt schreef:
(als je daar zo’n hoes voor het verschoningskussen omheen doet, kun je hem prima gebruiken als zitje)

Klinkt leuk en werkt soms, maar is niet te vergelijken met een wipstoel. Ik neem aan dat je je baby daar niet zo op legt en vervolgens gaat douchen.

Klopt, maar dat ging met een wipstoeltje bij ons ook niet. Het doucht niet echt lekker als ze je de oren van je op af gillen :=

Dus dan maar douchen als ze slapen, als de andere ouder ook thuis is of ze gingen mee onder de douche. Je word gelukkig vanzelf handig en creatief. Alles is een fase, zullen we maar denken :D

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:55

_Nadia_ schreef:
Babybjorn maar denk dat dat niet in je budget gaat lukken. Tweedehands vast wel.

Hier ook Babybjorn. :j

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 20:16

Inmiddels een Nuna Leaf van Marktplaats gehaald. Ziet er fijn uit, dus benieuwd wat de baby ervan vindt.